דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

הורוביץ וליברמן סיכמו על תוספת מכשור רפואי לפריפריה, ללא מכשירי PET-CT לאבחון סרטן

התוספת תכלול כ-30 מכשירים מתקדמים בהם MRI, סי.טי, רובוטים לניתוחים מורכבים ותאי לחץ | יו"ר ועדת הבריאות, עידית סילמן ל'דבר': "ההקצאה קטנה מהצפוי וקטנה מהצורך"

שר הבריאות ניצן הורוביץ (מימין) ושר האוצר אביגדור ליברמן. (צילום: פלאש90)
שר הבריאות ניצן הורוביץ (מימין) ושר האוצר אביגדור ליברמן. (צילום: פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר, אביגדור ליברמן, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, סיכמו היום (חמישי) על תוספת של כ-30 מכשירים רפואיים מיוחדים חדשים לפריפריה, בהם מכשירי סי.טי., MRI, רובוטים לניתוחים מורכבים, תאי לחץ וסי.טי. דנטלי. הסיכום הגיע לאחר משא ומתן של חודשים בין המשרדים, ואינו כולל מכשירי PET-CT, שמשמשים בין היתר לאבחון מחלת הסרטן, ומספרם בפריפריה נמוך ביחס למרכז הארץ.

יו"ר ועדת הבריאות בכנסת, ח"כ עידית סילמן (ימינה), אומרת ל'דבר' ש"הקצאת המכשירים קטנה מהצפוי וקטנה מהצורך. ההקצאה תגיע לוועדת הבריאות ונבחן אותה."

לפי הודעה משותפת של המשרדים, תוספת המכשירים נועדה לשפר את הנגישות לבריאות בפריפריה, ולהביא לקיצור התורים לבדיקות בכל הארץ. היא כוללת תוספת של 13 מכשירי סי.טי, 9 מכשירי MRI, שני רובוטים לניתוחים מורכבים ו-4 תאי לחץ ומכשירים נוספים, בהם גם סי.טי דנטלי. התקנות העדכניות יפורסמו בימים הקרובים להערות הציבור, ויוגשו לאישור ועדת הבריאות של הכנסת.

נכון להיום קיימים פערים גדולים בין הפריפריה למרכז בשיעור מכשירי הPET-CT לנפש: במחוז הצפון יש מכשיר אחד ליותר מ-1.4 מיליון נפשות, בעוד שבמחוזות ירושלים ותל אביב יש מכשיר אחד לפחות מ-400 אלף נפשות – פער של יותר מפי 3. לדברי סילמן, "הקצאת לפחות שני מכשירי PET-CT היא קריטית למתן טיפול הולם לחולי סרטן בפריפריה."

גם במכשירי MRI וסי.טי קיימים פערים בין ההיצע במרכז ובפריפריה, שהקצאת המכשירים החדשים תצמצם אותו. במחוז חיפה יש ארבעה מכשירי MRI, שיעור של 3.8 מכשירים למיליון נפש, בעוד שבמחוז תל אביב יש 17 מכשירים, שיעור של 7.57 מכשירים למיליון נפש – פער של פי 2. לגבי מכשירי סי.טי, המצב דומה: בתל אביב יש 17 מכשירים, או מכשיר לכל 85 אלף תושבים, בעוד שבדרום יש 11 מכשירים או אחד לכל 121 אלף תושבים, פער של פי 1.5. 

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, אמר עם ההחלטה: ״אנחנו ממשיכים את המהפכה בבריאות ומעצימים את הבריאות הציבורית בכל הארץ, בדגש על צמצום הפערים בפריפריה. אין שום סיבה שבפריפריה לא יקבלו את השירות הרפואי המתקדם ביותר. בזכות המהלך הזה, רבבות ישראלים יוכלו לעבור בדיקת MRI או סי.טי. מהר יותר וקרוב יותר לבית. גם במרכז יקוצרו התורים הארוכים״.

לדברי שר האוצר, אביגדור ליברמן: ״קיצור תורים וייעול מערכת הבריאות הוא משימה עליונה ואנחנו משקיעים משאבים רבים בכדי ליישמה בצורה הטובה ביותר. את התוספת המשמעותית במכשור הרפואי ירגישו אזרחי ישראל לא רק במרכז, אלא גם בפריפריה, אותה אנו ממשיכים לחזק ולטפח. אזרחי ישראל, הבריאות שלכם חשובה לנו ונמשיך לעשות הכל כדי לשמור עליה ולדאוג שתקבלו את השירות הטוב ביותר״.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!