דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

רחל שטיינשניידר תתמודד עם קבוצתה מול פ.ס.ז' בגמר הגביע הצרפתי: "זה כמו דוד מול גוליית"

חלוצת נבחרת ישראל תפגוש הערב (א') עם יוזייר מליגת המשנה הצרפתית את אחת האימפיריות של אירופה | בראיון ל'דבר' היא מספרת על תחילת הקריירה בגיל 21 בלבד, השילוב עם שירות קבע בחיל האוויר והבחירה לצאת לאירופה

רחל שטיינשניידר במדי נבחרת ישראל מול גרמניה (צילום: רויטרס)
רחל שטיינשניידר במדי נבחרת ישראל מול גרמניה (צילום: רויטרס)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקנית נבחרת ישראל בכדורגל, רחל שטיינשניידר, תעלה הערב (ראשון) למשחק גמר הגביע הצרפתי. החלוצה הישראלית אמורה לפתוח במדי יזייר מהליגה השנייה, שהגיעה במפתיע למעמד היוקרתי ותפגוש את האימפריה הצרפתית פריז סן ז'רמן.

"זה כמו דוד מול גוליית", אומרת שטיינשניידר בראיון ל'דבר'. "אני אוהבת מעמדים כאלו, זה תמיד מוציא מהשחקניות את הכי טוב. אני מחכה להתמודדות מול השחקניות ברמות האלו. יש הבדלים ברמות, בתקציבים ובהשקעה, אבל בסוף זה משחק ואנחנו ניתן את הכי טוב שלנו. אני מחכה לשחק ולעשות משהו מיוחד".

זה מעמד היסטורי ליזייר, המדורגת במקום השלישי בליגה השנייה בצרפת. הקבוצה מעיירה קטנה של 13 אלף תושבים במרכז צרפת, מעולם לא הגיעה למעמדים מהסוג הזה. בדרך לגמר הקבוצה הצנועה ניצחה בשלב שמינית הגמר את ליל (4:5 בפנדלים), ברבע הגמר את רודז 0:1 ובחצי הגמר גברו על נאנט 1:2.

משחק הגמר יערך בעיר דיז'ון במגרש המכיל 16 אלף צופים. פ.ס.ז' מגיעה כפייבוריטית ברורה, כאחת הקבוצות העשירות והטובות באירופה, לאחר שהודחה בחצי הגמר של ליגת האלופות מול ליון. האימפריה הצרפתית מגיעה עם סוללת כוכבות בהובלת מלכת שערי הליגה, מארי-אנטואנט קאטוטו ולצידה קדידיאטו דיאני מנבחרת צרפת ושרה דבריץ כוכבת נבחרת גרמניה.

שחקניות פריז סן ז'רמן (צילום: Federico Pestellini / Panoramic)
שחקניות פריז סן ז'רמן (צילום: Federico Pestellini / Panoramic)

שטיינשניידר (28), עברה לקבוצה הצרפתית בחלון ההעברות של החורף, לאחר ששיחקה במדי נסטווד מהליגה הדנית השניה. הופעת הבכורה שלה במועדון הגיעה ברבע גמר. "נכנסתי בדקה 60 ופתאום השחקנית שלנו קיבלה צהוב שני", היא מספרת. "היה לנו יתרון 0:1 וזה היה בבית שלהם. הבנתי שהקבוצה צריכה שאעשה הגנה, אז זה מה שעשיתי. בסיום המשחק הייתה חגיגה, באו מאות אנשים מהעיר לתמוך בנו".

איך מתכוננים למשחק מול אחת הקבוצות הטובות בעולם?
"זה רגע היסטורי לא רק למועדון, אלא גם לכל שחקנית. עבדנו על איך לעמוד נכון כקבוצה, לנצל את היתרונות שיש לנו שזה מהירות במשחק המעבר והגנה חזקה. יש גם הכנה מנטלית, נצטרך לבוא הכי מלוכדות שאפשר".

מה היו התחושות במועדון ובעיר כשהעפלתן לגמר?
"חצי הגמר היה משחק מאוד מיוחד, הגיעו לעודד אותנו 2,500 איש. זה נכנס לתוך הטופ עשר של כל המשחקים בצרפת, כולל משחקים בליגה הבכירה. כבשנו את שני השערים בלחץ קבוצתי נכון, היו בסוף רגעים של מתח, אבל ניצחנו והיו חגיגות מדהימות. כולם מדברים על כמה זה דבר היסטורי למועדון כל כך קטן".

המסע של שטיינשניידר לאחד ממשחקי השיא בכדורגל האירופאי הוא בלתי נתפס. חלוצת נבחרת ישראל, החלה לשחק כדורגל במסגרת קבוצתית רק לפני שבע שנים, בגיל 21.  "שיחקתי כדורגל מגיל אפס, אבל לא בקבוצה. גדלתי בבית שמש ולא הייתה שם שום מסגרת שלא יכולתי ללכת אליה. שיחקתי בעיקר בשכונה. תמיד הייתי הבת היחידה", היא מספרת.

היא התגייסה למסלול עתודה והשתררה רק לפני שנה משירות קבע כקצינה בחייל האוויר. "למדתי הנדסת אווירונאוטיקה בטכניון, אחרי זה שירתי בחייל האוויר. בזמן הלימודים בטכניון החלטתי לחפש קבוצה באזור חיפה. ראיתי פרסום באינטרנט, דיברתי עם שרון זאבי והיא הפנתה אותי לצור שלום מהליגה הלאומית".

רחל שטיינשניידר במדי נבחרת ישראל בכדורגל מול גרמניה. "לשחק בנבחרת הוא הכבוד הכי גדול" (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
רחל שטיינשניידר במדי נבחרת ישראל בכדורגל מול גרמניה. "לשחק בנבחרת הוא הכבוד הכי גדול" (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

בעונת 2015/16 עברה שטיינשניידר לשחק בהפועל פתח תקווה מהליגה הבכירה, שם הכישרון הטבעי התחבר והתפוצץ עם 12 שערי ליגה. "שם בעצם התחלתי את הקריירה שלי, הכרתי את המאמן דדה בר כליפא, הוא דמות מאוד משמעותית בקריירה שלי, תמיד קידם ודחף אותי קדימה".

איך הצלחת לשלב בין קריירה כדורגלנית וקצינה בחייל האוויר?
"היה קשה לשלב, אבל אפשר לעשות את זה. אם זה לקום בחמש בבוקר ולחפש מגרש להתאמן בו או ללכת לחדר כושר בבוקר אחר כך לצבא ומשם לאימון. תמיד היו לי מטרות כדי להתקדם, להגיע לנבחרת, להיכנס להרכב ואחרי זה לצאת לאירופה. אם יש לך מטרה אז תמצאי את הרצון הכי חזק להגשים אותה".

הופעת הבכורה של שטיינשניידר בנבחרת הייתה באוגוסט 2019 במשחק האימון נגד צ'לסי, עם 8,000 אוהדים ביציע. "מבחינתי לשחק בנבחרת הוא הכבוד הכי גדול. זה היה מדהים, אלו שחקניות שחודש לפני ראיתי אותן בטלוויזיה משחקות במונדיאל ופתאום הן איתך במגרש. אני מסתכלת לצדדים ורואה מולי שחקניות של נבחרת אנגליה, נורבגיה, גרמניה".

נבחרת הנשים בכדורגל מול צ'לסי. "שחקניות שראיתי במונדיאל ופתאום הן איתי באותו מגרש" (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת הנשים בכדורגל מול צ'לסי. "שחקניות שראיתי במונדיאל ופתאום הן איתי באותו מגרש" (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

שטיינשניידר הפכה מאז לשחקנית מרכזית בנבחרת, עם 15 הופעות, היא חלק מקפיצת המדרגה של השחקניות הישראליות עם היציאה של יותר לליגות הטובות באירופה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!