דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

הגבלת קהל קפדנית ושוטר על כל 2 מבקרים בהר: כללי הכניסה להילולת ל״ג בעומר במירון

האזכרה השנתית לרבי שמעון בר יוחאי תתקיים בהתאם להמלצות ועדת החקירה לאסון במירון, תוך אכיפת מספר השוהים בהר ל-16 אלף בלבד ומתחם הדלקה מרכזי אחד | לא תתאפשר הגעה להר ברגל או ברכב פרטי, ויש לרכוש כרטיסים מראש

מתחם קבר הרשב"י במירון (צילום אוויר: יהודה רוזן)
מתחם קבר הרשב"י במירון (צילום אוויר: יהודה רוזן)
אוריאל לוי

מחרתיים (רביעי) תחל הילולת הרשב"י במירון במתכונת חדשה אותה גיבשו הרשויות לאחר האסון בהר לפני שנה. ההילולה תימשך בימים רביעי וחמישי, יז'-יח' באייר תשפ"ב, 19-18 במאי.

השנה יערך האירוע בהתאם להמלצות הביניים של ועדת החקירה לאסון במירון, שאומצו על ידי הממשלה, ועיקריהן הגבלת כמות החוגגים במתחם הקבר בכל רגע נתון במהלך ההילולה ל-16,000 בני אדם, וקיום מתחם הדלקה אחת בלבד.

ההגבלה נעשית באמצעות מכירת כרטיסי נסיעה לאירוע על ידי משרד התחבורה. כל הכרטיסים להגעה ברכב פרטי כבר אזלו, ולרשות הציבור נותרו כרטיסים להגעה בתחבורה ציבורית בלבד מכמה ערים בארץ. הכרטיסים מקנים זכות הגעה לאתר הקבר ושהיה של עד 4 שעות במתחם ההר.

על מנת להבטיח את קיומו של האירוע במתכונתו החדשה המתוכננת, משטרת ישראל תפעיל מסוק, אמצעי תצפית, רחפנים, טרקטורונים, רכבי שטח, אופנועים ופרשים. כ-8,000 שוטרים ולוחמי משמר הגבול יעבדו מסביב לשעון על מנת לאבטח את מתחם הישוב מירון, היערות והשטחים הסובבים אותו ואת כלל דרכי הגישה. בתוך מתחם הקבר, בחניונים ובדרכי הגישה לאתר יפעלו אלפי סדרנים.

המשטרה מדגישה כי לא תתאפשר הגעה רגלית לאתר ולא ברכבים פרטיים, ויש להצטייד בכרטיסים מבעוד מועד.

גם נציגי מפיק הארוע יספרו את כמות הנכנסים והעוזבים את האתר על מנת להבטיח כי תישמר ההגבלה על כמות השוהים באתר, תנועת ההסעות אל האתר תיעצר אם מספר השוהים יגיע ל-16,000.

מתחם ההר יפונה ממבקרים; בשישי: אירוע זיכרון לנספי האסון

הגבלות על הגעה למתחם הקבר החלו אתמול, ובהתאם למגבלות לא ניתן להגיע ברכב פרטי לישוב מירון. הבאים ברכבים פרטיים ידרשו להחנותם בחניון ייעודי מחוץ לישוב ולהיכנס רגלית, לרשותם של נכים ומוגבלים יועמדו הסעות מטעם "עזר מציון" מהחניון אל מתחם הקבר וחזרה.

החל משלישי בערב בשעה 22:00 ייכנסו ההגבלות על כמות השוהים במתחם הקבר לתוקף, כל השוהים במתחם הקבר ידרשו לצאת ממנו, וכל כלי רכב פרטיים שימצאו בחניון הסמוך לישוב ובחניות לא מוסדרות – יגררו על חשבון בעליהם. בכל מתחם הישוב מירון בשעה זו ישארו רק תושבי הישוב ואורחיהם ותנועת כלי רכב פרטיים תיפסק.

ביום רביעי בבוקר יחלו ההסעות בתחבורה הציבורית להביא את המבקרים למתחם הקבר. סדרנים מטעם מפיק הארוע יחלקו צמידים לבאים לאתר על מנת לעקוב אחר שעת הכניסה ולהבטיח שלא ישהו באתר יותר מ-4 שעות.

במוצאי ההילולה, ליל שישי, י"ח באייר, יתקיים אירוע זיכרון ומעמד סיום משניות לעילוי נשמת 45 הקדושים שנספו באסון במירון בשנה שעברה. האירוע סגור למשפחות.

אוכלוסיות מיוחדות ובכללם משפחות נספי האסון יקבלו היתרי שהיה מיוחדים מהמשרד לשירותי דת, ובלבד שכמות המבקרים באתר לא תעלה על 16,000 בכל רגע נתון.

תושבי היישוב מירון ואורחים לא יהיו זכאים לכניסה למתחם הקבר אלא אם יצטיידו בכרטיס נסיעה או היתר מיוחד של המשרד לשירותי דת.

ארועים משניים במתחם מירון יחייבו אישור מטעם הרשות המקומית, בכל מקרה אין להדליק מדורות בכל מתחם מירון ובשטח היערות הסמוכים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!