דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
20.5°תל אביב
  • 12.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 24.1°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 19.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

אוקראינה: הכוחות הרוסיים מפגיזים תשתיות אזרחיות באזור דונצק

לפי התדריך היומי של צבא אוקראינה, רוסיה ממשיכה להפגיז מהאוויר את מפעל המתכת במריופול | האיחוד האירופי מתקשה להגיע להסכמה על אמברגו על הנפט הרוסי | צבא בריטניה מעריך שהכוחות הבלרוסיים שהוצבו בגבול ימנעו מאוקאינה לתגבר את מאמציה בדונבאס

בניין בדונצק לאחר הפצצה (צילום ארכיון: Alexander Ryumin/TASS)
בניין בדונצק לאחר הפצצה (צילום ארכיון: Alexander Ryumin/TASS)

צבא אוקראינה טען הבוקר (שני) שהכוחות הרוסיים מתמקדים כעת באזור דונצק שבמזרח המדינה, ותוקפים יעדים צבאיים ואזרחיים ובמספר ערים.

המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה אמר גם שצבא רוסיה ממשיך את המתקפות האוויריות והארטילריות סביב מפעל המתכת אזובסטאל במריופול, נקודת האחיזה האחרונה של אוקראינה בעיר בעלת החשיבות האסטרטגית

לפי ההודעה, צבא רוסיה השתמש במגוון כלי נשק נגד מוצבים אוקראינים ויחידות של צבא המדינה באזור דונצק. עוד נטען שרוסיה ירתה ארטילריה על תשתיות אזרחיות בערים דוביינקה, רוסקי טישקי, טרנובה ופטריבקה.

עוד נמסר מצבא אוקראינה שבסביבות חארקיב, העיר השנייה בגודלה במדינה, הכוחות הרוסיים "שומרים על עמדותיהם ומונעים את התקדמות כוחותינו לעבר הגבול". בסרטון שפרסמו אמש האוקראינים נראים חיילי המגינה בגבול אזור חארקיב.

ההודעה היומית של הצבא האוקראיני לא כללה פרטים ספציפיים על ניצחונות או הפסדים. קשה מאוד לקבל תמונה ברורה של המלחמה במזרח המדינה בגלל הגבלות חמורות על נסיעה לאזור שהטילו של הצדדים, כמו גם בגלל הסכנה שנשקפת מהמתקפות האוויריות והארטילריות התכופות.

האיחוד האירופי: אין ערובה לאמברגו על הנפט הרוסי

הדיפלומט הבכיר ביותר באיחוד האירופי אמר הבוקר שאין כל ערובה לכך ש-27 המדינות החברות יוכלו להסכים תוך זמן קצר על שורת סנקציות חדשות נגד רוסיה, בגלל שקבוצה קטנה של מדינות בראשות הונגריה מתנגדת להטלת אמברגו על הנפט הרוסי.

ב-4 במאי הציעה הנציבות האירופית חבילה שישית של סנקציות, שכללה איסור על ייבוא נפט מרוסיה. הונגריה היא אחת ממדינות האיחוד ללא גישה לים שתלויות מאוד בנפט הרוסי, יחד עם צ'כיה וסלובקיה. גם בולגריה הביעה סייגים להצעה.

הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד, ז'וזפ בורל: "נעשה במיטב יכולתנו לפתור את הבעיה. אני לא יכול להבטיח שזה הולך לקרות בגלל שהעמדות השונות חזקות למדי". בורל אמר את הדברים היום לקראת מפגש של שרי החוץ של האיחוד.

"יש כמה מדינות חברות שניצבות בפני קשיים מרובים יותר, כי הן יותר תלויות, כי אין להן גישה לים", אמר בורל. "יש להם רק צינורות נפט, והצינורות האלה באים מרוסיה".

שר החוץ הליטאי גבריאליוס לנדסברגיס אמר: "מדינה אחת מחזיקה את כל האיחוד כבן ערובה". לדבריו, למדינות כמו הונגריה הוצא להחליף את הנפט הרוסי בהדרגה עד ה-31 בדצמבר 2024, "וכולם חשבו שזה יהיה מספיק".

בריטניה: נוכחות צבא בלרוס על הגבול תמנע מאוקראינה לתגבר כוחות בדונבאס

צבא בריטניה אומר שהנוכחות של כוחות בלרוסיים על הגבול עלולים לכפות על הכוחות האוקראינים להישאר באזור במקום לנסות לסייע לפעולות באזור דונבאס שבמזרח המדינה.

בלרוס, בת ברית קרובה של רוסיה, הודיעה בשבוע שעבר שבכוונתה לשלוח יחידות מבצעים מיוחדים לשלושה אזורים ליד הגבול האוקראיני, תוך שהיא מביעה התנגדות להתחזקות כוחות נאט"ו באזור.

התדריך המודיעין היומי שפרם הבוקר משרד ההגנה הבריטי נכתב שבלרוס הציבה במתחמי אימון במערב המדינה גם כוחות הגנה אווירית, ארטילריה ויחידות טילים.

משרד ההגנה אמר הבוקר שכוחות בלרוס עדיין לא היו מעורבים ישירות בפלישה לאוקראינה, למרות שבלרוס עצמה שימשה להכנה של המתקפות הרוסיות על קייב וצ'רנייב. רוסיה שיגרה גם מטוסי קרב וטילים מתוך שטח המדינה.

לפי התדריך, נשיא בלרוס אלכסנדר לוקשנקו "מנסה ככל הנראה לאזן בין התמיכה בפלישה הרוסית לרצון להימנע ממעורבות צבאית  ישירה והסכנה לסנקציות מערביות בתגובה, תגובה אוקראינית וחוסר שביעות רצון אפשרי בצבא בלרוס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!