דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

עד 2,796 ש"ח בשנה: הכנסת אישרה את הגדלת מענק העבודה ונקודות זיכוי ממס להורים לבני 12-6

מרוויחי שכר נמוך שזכאים למענק עבודה יקבלו כ-1,600 שקלים, ומרוויחי שכר בינוני וגבוה שיהיו זכאים לנקודת הזכות יקבלו כ-2,796 שקלים

יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר מדבר במליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ/דני שם טוב)
יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר מדבר במליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ/דני שם טוב)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה והגדלת מענק עבודה. 57 חברי כנסת תמכו בהצעה ו-49 התנגדו.

לפי החוק שאושר, בשנת המס 2022 תינתן נקודת זיכוי אחת נוספת להורה בעד ילדו שגילו בין 6 ל-12 שנים. נקודת הזיכוי היא הנחה בגובה 223 שקלים בתשלום מס הכנסה, והשווי השנתי של ההטבה עומד על 2,796 שקלים.

ההטבה משפיעה רק על מי שמשלם מס הכנסה מעל סכום זה, ולכן תשפיע בעיקר על מקבלי שכר בינוני וגבוה. על פי הערכות רשות המסים, התוספת נוגעת ל-610 אלף הורים עובדים, ועלותה הכוללת היא 2.1 מיליארד שקלים שיופחתו מהכנסות המדינה ממסים. הטבה זו היא בעבור כל הורה בנפרד, כל שבמשפחה בה שני ההורים זכאים לה הסכום יוכפל.

החלק השני בחוק קובע הגדלת מענק העבודה בשיעור של 40% בשנת המס 2022 . מענק העבודה ניתן למשתכרים שכר נמוך, והזכאות לו תלויה בגובה המשכורת והמצב המשפחתי.

התוספת תעמוד בממוצע על 1,600 שקלים לזכאי, במקום 800 שקלים במתווה הקודם. העלות הכוללת של צעד זה 500 מיליון שקלים.

כמו כן, מוצע לקבוע כי מי שהיה זכאי למענק עבודה בשנת 2021, ישולם לו סכום בשיעור 30% מסכום המענק כמקדמה על חשבון המענק לשנת 2022. שאר הסכום והמענק למי שלא היה זכאי בשנה הקודמת ישולם בדיעבד, במהלך שנת 2023.

יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר: "בשנה האחרונה שקדנו באוצר ובוועדת הכספים לשקם את כלכלת ישראל, מכלכלה של מדינת עולם שלישי עם בור תקציבי, לכלכלה משגשגת וצומחת עם גרעון אפסי. עכשיו אנחנו מחזירים את הכסף אליכם".

שר האוצר אביגדור ליברמן: "כעת הסתיימה ההצבעה על מתן תוספת למענק העבודה למשתכרי שכר נמוך ומתן נקודות זיכוי למשפחות עובדות. נתניהו וחבריו הצביעו נגד, נגד מי? לא נגד הממשלה והקואליציה אלא נגד קרוב למיליון אזרחים שהכנסה נוספת של אלפי שקלים בשנה יכולה להיות קריטית עבורם. העיקר שהצלחנו והעברנו את החוק החשוב הזה".

החוק עבר כהוראת שעה, ככך ששני הצעדים מוגבלים בשלב זה לשנה הנוכחית בלבד. מתחילת השנה נרשמו עודפי בתקציב המדינה של כ-32 מיליארד שקלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!