דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

העיצומים של מתאמי המחשוב בבתי הספר הסתיימו: הרשויות המקומיות יחויבו לשלם להם עבור כוננות ושעות נוספות

בית הדין הארצי לעבודה הנחה את המדינה להיכנס למשא ומתן עם מתאמי המחשוב בבתי הספר על תנאיהם והגדרת תפקידם | הסתדרות המעו"ף הפיצה לעובדים הודעה שמפרטת את תנאי העסקתם, כולל תשלום עבור כוננות, שעות נוספות והכנת המערכות לבחינות תיאוריה בנהיגה

מעבדת מחשבים (צילום אילוסטרציה: pixabay)
מעבדת מחשבים (צילום אילוסטרציה: pixabay)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בתי הספר לא יורשו להעמיס על מתאמי המחשוב בבתי הספר עבודה נוספת שמחייבת אותם לעבוד בשעות נוספות בלי תגמול נוסף, לפי החלטה בית הדין הארצי לעבודה שהתקבלה ביום ראשון. בית הדין הנחה את המדינה להיכנס למשא ומתן עם מתאמי המחשוב על תנאיהם ועל הגדרת תפקידם. בעקבות החלטת בית הדין, עצרו ועד מתאמי המחשוב וההסתדרות את העיצומים שמנעו את הכנת מערכות המחשבים בבתי הספר לקראת בחינות התיאוריה שייערכו בשבועות הקרובים."ככל שמתאם מחשוב נדרש בשל מטלות כאלה ואחרות לעבודת שעות נוספות ולא ניתן לו אישור לביצוען, כי אז הוא רשאי לא לבצע את אותן מטלות אחרות מעבר לשעות העבודה הרגילות ולבצע את אותן בשעות העבודה הרגילות למחרת", אמר בית הדין בדיון. "הדברים יפים גם לעניין כוננויות אחרי שעות העבודה, ככל שאין תשלום בגינן". מרכז השלטון המקומי התחייב בדיון לכבד כללים אלו.מתאמי המחשוב הציגו בפני בית הדין את לחץ העבודה שבו הם נמצאים, בין היתר לאור ההגדלה המשמעותית של המערך הטכנולוגי בבתי הספר, כמו גם מטלות נוספות שהוטלו עליהם לאורך השנים, כמו הכנת המערכות לביצוע בחינות התיאוריה בנהיגה בבתי הספר.
בעקבות ההחלטה, פרסמה הסתדרות המעו"ף הודעה למתאמי המחשוב בכל רחבי הארץ, שבה חידדה שאין לבצע עבודה מעבר לשעות הנוספות שאושרו, ושיום העבודה הוא בן 8 שעות בלבד. בהודעה נכתב שתשובות לשאלות מורים ומנהלים באמצעות הטלפון הנייד או המחשב יינתנו לאחר שעות העבודה רק אם המעסיק העמיד לרשות העובד טלפון נייד או מחשב לביצוען, והתחייב לשלם בגינן שעות נוספות.

ההסתדרות הבהירה שעובד שנדרש לנסוע במסגרת תפקידו (למשל עובדים שמוצבים בכמה בתי ספר במקביל), יש לשלם לו החזרי הוצאות אחזקת רכב.לעניין ההיערכות לבחינות התיאוריה, הבהירה ההסתדרות שיבוצעו אף הן בשעות העבודה בלבד, או בשעות נוספות מאושרות, כשהטיפול בכל שני מחשבים ישולם כגמול שעה נוספת.
מתאמי המחשוב הם האחראים הבלעדיים על תפעול ותחזוקת מערכות המחשוב והתקשוב בבתי הספר ברשויות המקומיות, ומועסקים על ידיהן. ב-2013 הוגדר תפקידם בהתאם לטכנולוגיות ששימשו את מערכת החינוך באותה התקופה, אבל מאז חלו שינויים טכנולוגיים מרחיקי לכת שהואצו באופן משמעותי בתקופת הקורונה.

בשנים האחרונות נדרשים מתאמי מחשוב לתמוך במאות משתמשים, לטפל במאות מכשירים טכנולוגיים, לתמוך בהיבטים הממוחשבים של קיום בחינות בגרות, לעבוד שעות נוספות רבות, לבצע כוננויות ולענות לקריאות פתע, פעמים רבות ללא תגמול נוסף.

ועד מתאמי המחשוב מלווה על ידי עו"ד ליהיא גודל, מנהלת חטיבת עובדי הרשויות המקומיות בהסתדרות המעו"ף. בדיון לקח גם חלק יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!