דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

סכנה לשלמות הקואליציה: ח״כ ביטון מציב אולטימטום לשינוי הרפורמה במחירי התחב״צ

יו"ר ועדת הכלכלה הפסיק את הדיון על תעריפי התחבורה הציבורית לאחר שנציגת משרד התחבורה לא השיבה לבעיות שהועלו בפני הממשלה | מיכאל ביטון: ״אם לא אקבל תשובות תוך שבוע, אפעל או לא אפעל במליאה ובוועדה בהתאם״

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) הציב היום (שלישי) לממשלה אולטימטום בנושא הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, במסגרתה יעודכנו התעריפים ויהיו אחידים בכל הארץ. לדבריו, אם בתוך שבוע משרד התחבורה לא יקפיא את הרפורמה או יתקן אותה, "אפעל או לא אפעל במליאה ובוועדה בהתאם".

ביטון אמר את הדברים בדיון מעקב על הרפורמה שיזם. הוא הזכיר שהוועדה קיימה דיון ראשון בנושא בזמם הפגרה, אך נמסר לה שאין פרטים לרפורמה ומיד לאחר מכן יצאה הזמנה למסיבת עיתונאים להצגתה.

עוד אמר שהוועדה קיימה דיון נוסף לפני שבוע, בסופו עלו דרישות לתיקון הרפורמה, וכעת התכנסה שוב הוועדה לקבל תשובות לאותן דרישות. אחרי שנציגת משרד התחבורה ביקשה להציג מצגת שנשלחה הבוקר, אבל לא השיבה באופן ספציפי לשאלות, הודיע ביטון על הפסקת בדיון.

בתחילת הישיבה ביקש ביטון התייחסות של נציגת משרד התחבורה, נעה ליטמנוביץ', למכתב ששלח לראש הממשלה, שרת התחבורה ושר האוצר אחרי הדיון הקודם. במכתב כלל תשע דרישות לתיקון הרפורמה בהן: הרחבת הנסיעה חינם בתחבורה הציבורית לבני 65-62, הידברות עם הסטודנטים, התייחסות להשלכות פער המחיר בין נסיעה באוטובוס לרכבת, בחינת הפגיעה בבית"ר עילית ומודיעין עילית ובחינת הפגיעה בנוסעים בערים חלשות.

ליטמנוביץ' ביקשה להסביר ולהציג את המצגת, אך היו"ר ביקש לדעת אם בכוונת המשרד לבצע שינויים או לא. משלא נענה החליט, להפסיק את הדיון.

"הרפורמה הזו מייצגת את כל מה שרע בכלכלה הישראלית: מייקרת תעריפים לפריפריה ולחלשים בזמן שהאוצר נכנס לשנת שיא בהכנסות", אמר ביטון בסיום הישיבה. "פוגעים ביכולת של אדם להוזיל בערך צבור, עושים מפה מרחבית במרכז הארץ ומובלעות להדיר שתי ערים חרדיות. הסטודנטים לא מקבלים מענה, הקשישים זה בלוף, מחכים שמישהו יהיה בן 75 לתת לו נסיעה בחינם אוטובוס. תנו לבני 65-62 שיוכלו לנסוע לסייע לנכדים ולילדים. לא קיבלנו תשובות ממשרד התחבורה".

"באופן כללי, בשנה הזו משרד התחבורה לא ספר את ועדת הכלכלה. לא הייתה המלצה אחת או דרישה אחת של הוועדה שנענתה בחיוב", הוסיף. "בדיון על הרלב"ד, שנעלמו לו מאות מיליונים, ביקשנו 20-10 מיליון שקלים לרשויות למאבק בתאונות ולא נענינו. ביקשנו פיילוט של 5 מיליון שקלים לערכות והדרכות למרכזי גיל הרך למנוע שכחת ילדים ברכב, ולא נענינו בחיוב. ביקשנו לסלול כביש 6 לצפון ולא נענינו בחיוב. ביקשנו לפתור את הבעיה של תחנת רכבת באחיטוב, ולא נענינו בחיוב. לא במשמרת שלי יפגעו בעניים בישראל".

"עד יום שני הבא בחצות אני מבקש ממשרד התחבורה לתת לי תשובה למכתב", אמר ביטון. "אם ייתן תשובות טובות מצוין, אם לא ייתן: משלישי הבא אפעל במליאה ובוועדה, או לא אפעל. יש לכם שבוע לתקן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!