דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

העובדים בבתי החולים דורשים להגביר את האבטחה והאכיפה: "אסור שרופא שניסה להציל חיים ימצא את עצמו בסכנת חיים"

הצוותים בהדסה הר הצופים והדסה עין כרם קיימו היום (ג') התכנסויות מחאה בעקבות אירוע האלימות הקשה אתמול | בין השאר דורשים העובדים הצבת שוטר בכל בית חולים, אכיפה מוגברת ותגבור של צוותי הביטחון הקיימים

מחאה נגד אירוע האלימות בבית החולים הדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)
מחאה נגד אירוע האלימות אמש, בבית החולים הדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שוטר בכל בית חולים, אכיפה מוגברת למתפרעים ותגבור צוותי הביטחון בבתי החולים: הצוותים של בתי החולים הדסה הר הצופים והדסה עין כרם קיימו הבוקר (שלישי) התכנסויות מחאה בתגובה למקרה האלימות הקשה אתמול, שבו משפחתו של מטופל תקפה אנשי צוות ושברה ציוד ביחידת טיפול הנמרץ בהדסה הר הצופים.

ח"כ עידית סילמן הגיעה הבוקר לבית החולים ואמרה שבכוונתה לקדם חקיקה לתגבור כוחות הביטחון בבתי החולים.

"אני לא מוכן שירימו יד כלפי רופאים, אחיות ועובדים אדמיניסטרטיביים", אמר פרופ' יורם וייס, מנכ"ל הדסה. "האירוע אתמול לצערי לא היה האירוע הראשון. כל אירוע אלימות שעובר, יש תחושה שכבר היה בעבר ועוד יהיו בעתיד ופשוט נעבור הלאה. אנחנו לא נעבור הלאה, ואסור לעבור הלאה, מכיוון שלא יכול להיות שרופא שעבד שעות כדי לנסות להציל חיים ימצא את עצמו בסכנת חיים.

"לא נעבור על זה לסדר היום. נהפוך שולחנות כדי שיהיה סדר בעניין הזה. המדינה צריכה לשמור על צוותי הבריאות שלה. צריך להעביר מסר לכל מי שחושב לעשות מעשה כזה שיהיו לכך השלכות חמורות, מסר של סובלנות וחוסר אלימות, וצריך שיהיו מספיק צוותי ביטחון שיגנו על הצוותים הרפואיים".

ד"ר תמר אלרם, מנהלת הדסה הר הצופים: "האירוע המזעזע והבלתי נתפס היה עליית מדרגה ברמת האלימות שחווינו. הצוותים שלנו הראו חוסן והגיעו היום שוב לעבודה. אני רוצה לקרוא למקבלי ההחלטות בממשלה לעשות כל מה שניתן כדי להגביר את הביטחון בבתי החולים באופן קבוע, להגביר את האכיפה ואת הענישה".

ד״ר רלי אלון, סמנכ״ל הסיעוד ומקצועות הבריאות בהדסה: "אנחנו לא באים לשדה קרב, אלא לתת טיפול רפואי הכי טוב. אנחנו רוצים שיהיה שוטר בבית החולים כדי להרגיש מוגנים וכדי להרגיש שלא יפגעו בנו. מוגנות הצוותים היא מעל הכול".

אלכס פורמנוב, אח ראשי ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגיה ולב חזה בהדסה עין כרם: "בוקר עצוב בהדסה. הקולגות שלנו מותקפים כי ניסינו לעזור. למה אנחנו צריכים לעבוד בפחד אימים ולחכות לאלימות הבאה? באים לתת מקצועות וחמלה ומקבלים אגרוף לפרצוף. עד מתי? אני פונה לשר הבריאות ומבקש בדחיפות לפעול בעניין. אני מחזק את צוות הטיפול הנמרץ בהר הצופים. אפס סובלנות לאלימות".

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס הבוקר למקרה בטוויטר: "האלימות היא נגע מחריד ואנחנו נמגר אותה, גם על ידי תוספת מאבטחים וגם בכתבי אישום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!