דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

80 עובדים יפוטרו: המאפייה מקרית שמונה שסיפקה לחם לצה״ל תיסגר בחודש הבא

המאפייה תפסיק את פעילותה לאחר שהפסידה במכרז, ותשלח 80 עובדים ותיקים הביתה | יו״ר הוועד: "נותנים לברמן ואנג'ל להיות מונופולים על הלחם, כנראה שקרית שמונה לא מופיעה על המפה" | מועצת העיר התכנסה לדיון חירום בנושא וצפויה להקים צוות טיפול מיוחד

מאפיית 'לחמנו' בקריית שמונה (צילום ארכיון: הדס יום טוב)
מאפיית 'לחמנו' בקריית שמונה (צילום ארכיון: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

אחרי מאבק ממושך על עתיד המאפייה שניהלו העובדים וההנהלה לפני כשנה וחצי בעקבות הפסד במכרז סיפוק מוצרי לחם לבסיסי צה"ל, למאפיית "ברמן" הגדולה לאחר שלטענתם זו הציעה לחם במחיר הפסד, מאפיית "לחמנו-המאפייה המרחבית" בקרית שמונה, שסיפקה לחם לצה"ל ולמוסדות המדינה במשך יותר מ-40 שנה, תסגור בראשון ליוני הקרוב את שעריה, מה שיגרום לפיטוריהם של 80 עובדים ותיקים.

"לצערי קיבלנו מכתבי שימוע לקראת פיטורים, שבראשון ליוני סוגרים את הבאסטה. נייצר ממה שיש היום במפעל, וברגע שייגמרו הקמח והשמרים נגמרה העבודה", אומר ל'דבר' איציק כהן, יו"ר ועד עובדי המאפייה. "אחרי ש-40 עובדים כבר הלכו הביתה, עכשיו 80 נוספים הולכים. אנשים ותיקים, שעובדים פה מהיום שהם השתחררו מהצבא. אין לי מושג מה הולכים לעשות, הם עובדים פה כבר עשרות שנים". 

כהן מספר שבעלי המאפייה החליטו לסגור אותה לאחר שבעקבות הצבא, מוסדות מדינה נוספים חדלו לקנות ממנה: "בתי החולים והשב"ס העיפו אותנו לקיבינימט, וזהו. בלי זה ובלי הצבא אין למאפייה יכולת קיום. הבעלים לא יכול להחזיק את המאפייה במתכונת הזו כי הוא מפסיד כסף, ואני מבין אותו. את הצבא כבר הפסדנו, חשבנו שנמשיך עם בתי החולים ובתי הסוהר, אבל גם את זה הם לא רוצים לתת". 

"החליטו לסגור אותנו, אנחנו מבחינתם שקופים, לא מעניינים אף אחד", אומר כהן כשהוא על סף דמעות. "אולי יסגרו את העיר הזו פשוט. אם לא יתעוררו, אנשים לא יוכלו לגור פה יותר. אין פה כלום, אין פה עבודה. כנראה שקרית שמונה לא מופיעה על המפה מבחינת מדינת ישראל. כאילו אנחנו לא שייכים למדינה".  

כהן, שניהל מאבק ממושך של מעל ל-8 חודשים לאחר ההפסד במכרז ההספקה לצה"ל, מיואש מאוד מהמצב, וכועס על המדינה ועל נבחרי הציבור: "הפגנו, צעקנו, עלינו לירושלים. זה לא עזר, אף אחד לא סופר אותנו בכנסת. את אף אחד זה לא מעניין. מאז הדיון שהיה אף אחד לא פנה, אף אחד לא בדק, אף אחד לא בא. הם פשוט נותנים לברמן ואנג'ל להיות מונופולים על הלחם. עשינו לכולם את העבודה, אבל עכשיו אנחנו יכולים ללכת מבחינתם. והם כמובן המרוויחים הגדולים מזה". 

"מדינת ישראל צריכה לקחת אחריות על הלחם ואופן קביעת המחיר שלו, שלוקחת בחשבון גם את העובדים והשמירה על ייצור כחול לבן בפריפריה ובכלל, וגם את הציבור הרחב שזה מוצר יסוד שהוא צורך" אמר יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון יונה פרטוק  לדבר.
במקביל, קיבלו חברי המועצה פה אחד את הצעת ראש העיר להקים צוות פעולה בראשות סגן ראש העיר יהודה חיים, שיתכנס באופן מיידי עם כל הגורמים הרלוונטיים כדי לקבל החלטות ולגבש דרכי פעולה לסיוע לעובדי המאפייה.
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!