דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
19.5°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 19.7°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 27.5°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

600 עובדי רותם אמפרט הפגינו מול משכן הכנסת: "תצילו את המפעל הציוני בנגב"

העובדים קראו לשרי הממשלה לאשר את כריית הפוספטים בשדה בריר | יו"ר ועד עובדי המפעל, משה חדד: "כל עוד הממשלה לא מספקת את האישור, המפעל יהיה בסכנת סגירה ממשית" | ח"כ מיכאל ביטון הבטיח לקיים דיון בוועדת כלכלה

הפגנת עובדי מפעל רותם אמפרט מול משכן הכנסת (צילום: יח"צ)
הפגנת עובדי מפעל רותם אמפרט מול משכן הכנסת (צילום: יח"צ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

600 עובדי מפעל רותם אמפרט הפגינו היום (רביעי) מול משכן הכנסת וקראו לשרי הממשלה לאשר את כריית הפוספטים בשדה בריר. העובדים נשאו שלטים בהם נכתב בית היתר: "בנט ליברמן ולפיד, תצילו את המפעל הציוני בנגב"; "יש בריר – יש עתיד לתעסוקה בנגב""למפעלי רותם אמפרט נותרו רזרבות פוספט להפקה ממישור רותם המספיקות לפחות מ-3 שנות ייצור" אמר יו"ר ועד עובדי המפעל, משה חדד. "מדובר בפרק הזמן הדרוש להכשרת המפעל לכריית פוספט בשדה בריר. המשמעות פשוטה: ללא קבלת החלטה מיידית בנוגע למדיניות הממשלה, המפעל עלול להיסגר".

הפגנת עובדי מפעל רותם אמפרט מול משכן הכנסת (צילום: יח"צ)
הפגנת עובדי מפעל רותם אמפרט מול משכן הכנסת (צילום: יח"צ)

לדבריו, פרנסתן של למעלה מעשרת אלפים משפחות בנגב בסכנה על רקע עיכוב האישורים הנדרשים לכרייה בשדה בריר, זאת על אף נכונות קבוצת כי"ל, בעלי השליטה ברותם, להשקיע כחצי מיליארד דולר על מנת להעמיד את האתר בהוראות חוק אוויר נקי.

"כל עוד הממשלה לא מספקת את האישור, המפעל, המעסיק באופן ישיר כ-1,200 משפחות ולמעלה מ-10,000 משפחות במעגלי תעסוקה עקיפים, מתוכן כ-3,500 משפחות מהמגזר הבדואי, בסכנת סגירה ממשית", אמר חדד.כבר בסוף השנה שעברה הגיעו משרדי הממשלה להבנות לפיהן תאושר כריית הפוספטים בשדה בריר במידה ותוצאות התסקיר יבטיחו שלא תחשוף את תושבי ערד והפזורה הבדואית לחלקיקי אבק. למרות שמשרדה היה חלק מההבנות, הגישה השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג ערר אישי כנגדן ודרשה לקיים דיון עקרוני בממשלה בשאלת הצורך של מדינת ישראל בתעשיית הפוספטים. עם הגשת הערר של השרה, הוקפאו הליכי האישור עד לדיון הממשלה בנושא שצפוי להיערך עד תחילת יולי.

ח"כ מיכאל ביטון בהפגנת עובדי מפעל רותם אמפרט מול משכן הכנסת (צילום: יח"צ)
ח"כ מיכאל ביטון בהפגנת עובדי מפעל רותם אמפרט מול משכן הכנסת (צילום: יח"צ)

חדד יו"ר ועד העובדים הדגיש שעובדי רותם אמפרט תומכים בהשקעה הנדרשת כדי לעמוד בתקנות של חוק אויר נקי וכן מעודדים את הממשלה לערוך כל בדיקה בריאותית וסביבתית שתוכיח כאמור שאין נזקי בריאות מפעולת כריית הפוספט.

"בכל מקרה, אין שום דרך לתרץ או להסביר את העובדה שהממשלה לא פועלת כדי לקדם את אותו תסקיר ההשפעה על הסביבה ויתר התהליכים התכנוניים הנדרשים לשם מתן אישור כריית הפוספט", אמר חדד. "לכן, אנו דורשים מהממשלה לקבל את ההחלטה המתבקשת ובאופן מיידי בשל סכנת הסגירה המרחפת מעל המפעל".

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) נפגש עם העובדים המפגינים והבטיח להם כי יקיים דיון בוועדת כלכלה בשבוע הבא בנושא אישור הממשלה לכריית פוספט בשדה בריר ויזמן את משרדי הממשלה והשרים הרלוונטיים.

תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!