דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
17.4°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 17.4°תל אביב
  • 18.1°חיפה
  • 17.1°אשדוד
  • 16.8°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 17.7°טבריה
  • 17.0°צפת
  • 17.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

מטבעות, פסלים ותכשיטים: 1,800 חפצים עתיקים נתפסו בביתו של תושב מודיעין

בין החפצים שנשדדו: מטבעות כסף קדומים מהתקופה הפרסית, מתקופת החשמונאים ומימי המרד הגדול | בחקירתו הודה החשוד בסחר בלתי חוקי ובהברחת מאות מטבעות לחו"ל | רשות העתיקות: "מחמיץ את הלב שאתרי העתיקות שנהרסו לשם בצע כסף"

המטבעות שנתפסו אצל סוחר עתיקות במודיעין (צילום: רשות העתיקות)
המטבעות שנתפסו אצל סוחר עתיקות במודיעין (צילום: רשות העתיקות)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

כ-1,800 מטבעות, לוחות חרס עם כתב יתדות וטבעות עתיקות, שלפי החשד נשדדו מאתרים קדומים בארץ, נתפסו בביתו של תושב מודיעין, כך הודיעו היום (חמישי) ברשות העתיקות. על פי הרשות, כוונת הסוחר הייתה למכור את העתיקות לחו"ל.

בין החפצים שנתפסו השבוע בביתו של תושב העיר, ישנם מטבעות נדירים שיש להם חשיבות מדעית וערכית רבה. בין היתר, מדובר במטבעות כסף קדומים מהתקופה הפרסית, מתקופת החשמונאים – ומימי המרד הגדול. עוד נתפסו מטבעות שנושאים את שמו של מנהיג מרד בר כוכבא. עוד נתפסו תכשיטים וחותמות, פסלון ברונזה קדום.

חותמות שנתפסו אצל סוחר עתיקות במודיעין (צילום: רשות העתיקות)
חותמות שנתפסו אצל סוחר עתיקות במודיעין (צילום: רשות העתיקות)

החיפוש בביתו של החשוד, שהובילו מפקחי היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות בסיוע שוטרי תחנת מודיעין, נערך בצו שופט בעקבות חשד שהאיש עוסק בסחר בעתיקות ללא רישיון. במהלך החיפוש, הבחינו הפקחים בעפר טרי שעוד קיים על חלק מהמטבעות והפריטים. על פי החשד, החפצים הגיעו כתוצאה מחפירות בלתי חוקיות באתרים ברחבי המדינה.

בחקירתו הודה הגבר בסחר בלתי חוקי, בהברחת מאות מטבעות לחו"ל ובקניית מטבעות משודדים וסוחרים לא חוקיים בשטחים, והכנסתם לישראל בניגוד לחוק. מהיחידה למניעת שוד עתיקות נמסר כי "בשבועות הקרובים תורחב החקירה על מנת לחשוף את מי שסיפקו את המטבעות לחשוד. בסיום החקירה יועבר התיק ללשכה המשפטית של רשות העתיקות, לבחינת הגשת כתב אישום כנגדו".

פסלון שנתפס אצל סוחר עתיקות במודיעין (צילום: רשות העתיקות)
פסלון שנתפס אצל סוחר עתיקות במודיעין (צילום: רשות העתיקות)

"מחמיץ את הלב לחשוב על אתרי העתיקות הרבים שנהרסו לשם בצע כסף של סוחרים בערכי מורשת", אומר אילן חדד, המפקח על המסחר בעתיקות ברשות העתיקות. "מדובר בהיסטוריה של כולנו, שכבר אי אפשר יהיה לשחזר. פעילות היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות יחד עם משטרת מודיעין, אפשרה את סיכול הברחת הפריטים הקדומים מישראל לשווקים בחו"ל. החשוד פעל תוך טשטוש עקבותיו, ועל פי החשד הבריח באופן שיטתי אלפי מטבעות מישראל לחו"ל. החשוד, שעסק בסחר בעתיקות לפני שנים רבות, בקיא בהוראות החוק אך הוא בחר לפעול במודע כנגדו".

אלי אסקוזידו, מנהל רשות העתיקות הוסיף: "מפקחי רשות העתיקות נאבקים מדי יום ולילה בתופעת שוד העתיקות ובסחר הבלתי-חוקי בעתיקות. הממצאים הקדומים שייכים למדינה ולציבור; לכל מטבע ומטבע סיפור ייחודי באמצעותו ניתן ללמוד על ההיסטוריה והמורשת של הארץ. סוחרים בלתי מורשים בעתיקות שרוכשים מטבעות משודדים וגנבים, מעודדים את שוד העתיקות, שנתלשות מסיפורן ההסטורי. רשות העתיקות תמשיך לפעולה בשיתוף גופי אכיפה נוספים, לסיכול הסחר הבלתי-חוקי בעתיקות".

תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!