דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

הרחבת סמכויות המאבטחים והחמרת ענישה: שר המשפטים סער מבטיח לפעול למניעת אלימות במערכת הבריאות

הצעדים שנבחנים כוללים גם בחינת מעצר עד תום ההליכים לתוקפי צוותי רפואה, וקידום הצבת שוטרים בבתי החולים שעליו החליטה הממשלה כבר ב-2017 | יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי: "מודה לשר סער שנענה לדרישותינו"

צוותי רפואה של הדסה הפגינו בבית החולים בעקבות התקפות אלימות על הצוות הרפואי של בית החולים (צילום: דוברות הדסה)
צוותי רפואה של הדסה הפגינו בבית החולים בעקבות התקפות אלימות על הצוות הרפואי של בית החולים (צילום: דוברות הדסה)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שר המשפטים גדעון סער הודיע היום (חמישי) שיקדם שורת צעדים נגד האלימות בבתי החולים, בהם חקיקה להחמרת ענישה על תוקפי צוותים רפואיים ובחינת הרחבת סמכויות מאבטחים בבתי החולים. יו"ר ההסתדרות הרפואית ציון חגי בירך על הצעדים.

סער הודיע על הצעדים בעקבות אירועי האלימות החמורים בבתי החולים בחודשים האחרונים, ושביתת האזהרה עליה הכריזה ההסתדרות הרפואית היום, במסגרתה פעלו בתי החולים ומרפאות הקהילה במתכונת חירום.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי: "אני מודה לשר המשפטים גדעון סער שנענה לדרישותנו והודיע רשמית על כוונתו לקדם בדחיפות שורה של צעדים למיגור האלימות במערכת הבריאות".

לדברי פרופ' חגי, ששוחח לאחרונה עם השר גדעון סער ודן עימו על דרכי הפעולה הדרושות, "אין ספק שההתמודדות האפקטיבית ביותר עם מגפת האלימות מחייבת מכלול של צעדים הכוללים שינוי גישה משמעותי באופן האכיפה והענישה לרבות שינויי חקיקה מחייבים".

לפי הודעת השר סער, הוא הורה לקדם "בדחיפות" חקיקה להחמרת ענישה על תוקפי רופאים וצוותים רפואיים. עם זאת יש לציין כי ההשפעה של צעד כזה ללא צעדים משלימים תהיה מוגבלת במצב כיום, שבו מתוך אלפי מקרי אלימות בשנה מוגשים עשרות בודדות של כתבי אישום.

סער גם הורה לבחון מספר צעדים, בהם:

הרחבת סמכויות מאבטחים בבתי החולים, כמו סמכויות עיכוב, דרישת הזדהות, הפעלת כוח סביר, כדי להתמודד עם האירוע עד הגעת כוחות המשטרה.
הוצאת צווי הרחקה מבתי החולים למבצעי עבירות אלימות נגד צוותים רפואיים. צעד אפשרי זה מצטרך למצב כיום, בו החוק מאפשר לבתי החולים להימנע ממתן טיפול רפואי לאדם שנקט אלימות בתוכם, אפשרות שכמעט אינה מיושמת בשטח.
הגשת בקשות למעצר עד תום ההליכים בתיקי אלימות נגד צוותים רפואיים: שר המשפטים פנה ליועצת המשפטית לממשלה לבחון את מדיניות התביעה בעניין זה.

עוד הודיע השר סער שבכוונתו לפנות לשר לבטחון פנים על מנת לבחון נוכחות קבועה של שוטרים בבתי החולים. הודעה זו מצטרפת לדרישה שהציב אתמול (רביעי) שר הבריאות ניצן הורוביץ.

למעשה, הממשלה כבר החליטה על הצבת שוטרים בבתי החולים בשנת 2017, הקצתה לכך תקציב בסך 10 מיליון שקלים בשנה ו-26 תקני שוטרים, אך מבדיקת 'דבר' עולה שרק 15 תקנים מאוישים. מאוחר יותר, ב-2018, הממשלה התחייבה גם להרחיב את התקנים לכלל בתי החולים ושהשוטר יהיה נוכח בבית החולים 24 שעות ביממה, אך גם מהלך זה לא בוצע והשוטרים נמצאים בבתי החולים במשמרת בוקר או ערב בלבד. גם חוזר מנכ"ל של משרד הבריאות בנושא משנת 2020 לא יושם.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!