דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

45 עד 50 שקלים לשעה: הסכם קיבוצי חדש יעלה את שכר הנהגים בחברת מטרופולין

שכר הנהגים בחברה יעלה ב-2 שקלים לשעה, ושכרם של נהגים שיעברו לחברה יחושב לפי הוותק שצברו בחברות הקודמות | יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "נמשיך לפעול לשיפור מעמדם התעסוקתי של הנהגים והנהגות בתחבורה הציבורית"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שכר הנהגים והנהגות בחברת התחבורה הציבורית מטרופולין יעלה – כך נקבע בהסכם עבודה חדש שנחתם היום (חמישי), לאחר משא ומתן בין נציגי איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, הנהלת חברת מטרופולין וועד העובדים. ההסכם יחול על כ-1,600 נהגים ונהגות.

לפי ההסכם, שכרם של נהגי החברה בוותק של עד 16 שנים יעלה בשני שקלים לשעה. השכר השעתי של כל נהג ונהגת בעלי ותק של עד ארבע שנים בחברת מטרופולין, יעלה מ-45 שקלים עד כה, ל-47 ₪; השכר השעתי כל נהג/ת החל מהשנה החמישית ועד תום השנה השביעית, יעלה מ-46 שקלים ל-48 שקלים; השכר השעתי של כל נהג החל מהשנה השמינית ועד תום השנה התשיעית, יעלה מ-46.5 שקלים ל-48.5 שקלים; השכר השעתי של כל נהג בוותק, מהשנה העשירית ועד תום השנה ה-15, יעלה מ-47 שקלים ל-49 שקלים; והשכר השעתי של כל נהג בוותק של 16 שנה ואליך – דרגה חדשה בחברה – יהיה 50 שקלים.

עוד סוכם כי נהגים חדשים שיתקבלו לעבודה בחברת מטרופולין, ויהיו בעלי ותק בעבודה כנהגים בחברות תחבורה ציבורית אחרות, יקבלו שכר התואם את הוותק שצברו.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך על ההסכם: "אני מברך את יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, את צוותו, את הנהלת מטרופולין ואת נציגות העובדים – על הסכם שייטיב עם כל הצדדים. התחייבנו לפעול לשיפור מעמדם התעסוקתי של הנהגים והנהגות בתחבורה הציבורית, ונמשיך לפעול בנושא חשוב זה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "בעוד שאחרים מאיימים בשביתות ובדיבורי סרק, אנחנו פועלים ונפעל בכל החזיתות לחיזוק שכרם ומעמדם של נהגי האוטובוס בכלל, ושל נהגי האוטובוס בתחבורה הציבורית בפרט. בהזדמנות זו, אנחנו קוראים לכל מי שמחפש או מחפשת עבודה מכובדת ומכבדת, לפנות לחברות התחבורה הציבורית המאוגדות בהסתדרות הכללית, ולהצטרף לנהגות ולנהגים בעלי התנאים הטובים ביותר בענף. כ-4,000 משרות ממתינות רק לכם ולכן".

מנכ"ל חברת התחבורה הציבורית מטרופולין, ערן כץ: "זו פעם נוספת בה מטרופולין מובילה את השכר השעתי הגבוה ביותר במשק, המחושב כבסיס לכל התנאים, בלי טריקים ובלי שטיקים. הנהגים הם המרכיב הקריטי ביותר ליצירת שירות תחבורה ציבורית טובה ומזמינה. זהו הפתרון האמיתי למכת הפקקים אותה שרת התחבורה הגדירה כ'מצב חירום לאומי'. תנאים אלה מצטרפים לתוכנית הגיוס וההכשרות שאנו מציעים למועמדים החדשים במסלול המזורז, הכוללות מענק של 15,000 שקלים לתקופת הלימודים".

השותפים במשא ומתן: יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, מנהל ארצי חטיבה עובדי תחבורה ציבורית באיגוד עובדי התחבורה  דורון עזרא, יו"ר הוועד הארצי של נהגי מטרופולין וייסאם אסדי, ועו"ד אלעד מורג, שליווה את המו"מ. מטעם הנהלת מטרופולין, היה שותף ערן כץ, בעלים ומנכ"ל מטרופולין, ועו"ד יפעת ארינובסקי ממשרד יונתן פסי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!