דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

האימפריות של אירופה: ליון וברצלונה ייפגשו בגמר ליגת האלופות לנשים

41 אלף אוהדים ואוהדות צפויים להגיע למשחק הגדול שייערך הערב (ש') בטורינו | אלופת אירופה המכהנת תגיע להגן על תוארה ולקבע את מקומה כקבוצה הטובה באירופה | קבוצת הכוכבות מצרפת רוצה להניף גביע שמיני ולחזור לשלוט ביבשת

פטריסיה גיחארו מברצלונה מול אמנדין הנרי מליון בחצי גמר גביע האלופות הבינלאומי (צילום: Abbie Parr/Getty Images)
פטריסיה גיחארו מברצלונה מול אמנדין הנרי מליון בחצי גמר גביע האלופות הבינלאומי (צילום: Abbie Parr/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ברצלונה וליון, שתי האימפריות הגדולות בכדורגל הנשים, ייפגשו הערב (שבת, 20:00, שידור בספורט 5 לייב) בגמר ליגת האלופות. 41 אלף אוהדים ואוהדות צפויים להגיע למשחק שייערך באצטדיון "אליאנץ" בטורינו.

אלופת אירופה המכהנת ברצלונה, תגיע להגן על התואר ותנסה לקבע את מקומה כקבוצה הטובה באירופה בשנים הקרובות. מהצד השני, האימפריה הצרפתית ליון שזכתה עד העונה שעברה חמש פעמים ברציפות בתואר ו-7 בסך הכל. 

אדה הגרברג במדי ליון, לאחר כיבוש שער בגמר ליגת האלופות 2019 (Balazs Czagany/MTI via AP)
אדה הגרברג במדי ליון, לאחר כיבוש שער בגמר ליגת האלופות 2019 (Balazs Czagany/MTI via AP)

ברצלונה מסיימת עונה מושלמת בליגה הספרדית עם הישג בלתי נתפס של 30 ניצחונות מ-30 משחקים, 159 שערי זכות מול 11 שערי חובה. הקטלוניות זכו בתואר בשנה שעברה עם ניצחון מוחץ 0:4 על אלופת אנגליה צ'לסי. 

אלופת ספרד המשיכה לדרוס בליגת האלופות גם השנה, עם ניצחונות כפולים 0:4 ו-1:4 על ארסנל וניצחונות כפולים 0:4 ו-0:5 על הופנהיים בשלב הבתים. ברצלונה המשיכה ברבע הגמר עם ניצחון כפול 1:3 ו-2:5 בדרבי הספרדי על ריאל מדריד וניצחון מוחץ נוסף במשחק הביתי מול אלופת גרמניה וולפסבורג 1:5. 

שחקנית המפתח בברצלונה היא אלכסיה פוטיאס, שחקנית השנה בעולם. הקשרית מספרד היא המנוע של התקפה הבלתי ניתנת לעצירה של ברצלונה עם 18 שערים ו-15 בישולים העונה בליגה הספרדית. פוטיאס היא החלק הכי חשוב בהתקפה של ברצלונה, כובשת שערים ומתעלה ברגעים מכריעים.

אלכסיה פוטיאס, כוכבת ברצלונה (צילום: Joan Valls/Urbanandsport /NurPhoto via Getty Images)
אלכסיה פוטיאס, כוכבת ברצלונה (צילום: Joan Valls/Urbanandsport /NurPhoto via Getty Images)

ליון הייתה במשך עשור הקבוצה הכי טובה באירופה, היא דרסה כל קבוצה שהתייצבה מולה וביטלה את היכולת להתמודד מולה בליגה הצרפתית, עם 14 אליפויות רצופות.  בשנה שעברה נעצרה ליון פעמיים על ידי היריבה המרה, פריז סן ז'רמן.

העונה, ליון הגיעה מלאת מוטיבציה להחזיר את התארים הביתה. בליגה המקומית היא הבטיחה את הזכייה בתואר האליפות, מחזור אחד לסיום. במהלך העונה היא נקמה בפ.ס.ז' עם ניצחון ביתי מהדהד 1:6.

בדרך לגמר ספגה ליון שני הפסדים מול באירן מינכן בשלב הבתים ומול יובנטוס במשחק הראשון ברבע הגמר. למרות זאת, ליון הייתה הקבוצה הטובה יותר עם ניצחון כפול על בנפיקה והאקן השבדית בשלב הבתים, ניצחונות על באיירן מינכן ויובנטוס וניצחון כפול על פ.ס.ז' בחצי הגמר.    

שחקנית המפתח של ליון היא וונדי רנאר, הבלמית והסמל הכי גדול של המועדון. רנאר הצטרפה לליון בגיל 16 ומאז הובילה אותו ל-15 אליפויות צרפת ו-7 זכיות בליגת האלופות. רנאר היא 1.87 מטר של כוח ועוצמה, ווינרית בנשמה, שיודעת להנהיג את ההגנה ובלתי ניתנת לעצירה במצבים נייחים, עם שערי נגיחה ברגעים הכי חשובים. 

וונדי רנאר מאולימפיק ליון חוגגת את הניצחון על פריז סן ז'רמן בחצי גמר ליגת האלופות (צילום: רויטרס)
וונדי רנאר מאולימפיק ליון חוגגת את הניצחון על פריז סן ז'רמן בחצי גמר ליגת האלופות (צילום: רויטרס)

הפעם הקודמת שהקבוצות נפגשו הייתה בגמר ליגת האלופות ב-2019. ברצלונה החלה אז את הפריצה הגדולה שלה עם הגעה לגמר, ליון הייתה בשיאה וניצחה בקלות 1:4. באותה העונה הונחו הבסיסים של הקבוצה הקטלונית שהפכה לאימפריה של היום.

זאת הייתה העונה הראשונה של ליגת האלופות בפורמט החדש. שלבי הנוקאווט הוחלפו בשלב הבתים והמדינות הבכירות זכו ל-3 נציגות. כל המשחקים שודרו בערוץ היוטיוב הפתוח של אופ"א ושיא הקהל העולמי למשחק רשמי נשבר פעמיים על-ידי ברצלונה במגרש הקאמפ-נואו עומד כעת על 91,648 צופים במשחק חצי הגמר מול וולפסבורג. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!