דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מענק של אלפי שקלים לכל עובד: הסכם חדש בכבאות והצלה

ההסתדרות, האוצר ורשות הכבאות חתמו על הסכם שמשנה את מודל השכר של הכבאים, לאחר שנים של מאבק | יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: ״אתם, העובדים, נושאים על כתפיכם משימה חשובה מאין כמוה. לא פעם, תוך סיכון חיים. העשייה המקודשת הזו מלמדת את כולנו מהי עזרה הדדית״

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הרשות הארצית לכבאות והצלה ומשרד האוצר חתמו ביום חמישי על הסכם קיבוצי במערך הכבאות. במרכז ההסכם מודל שכר מותאם לכבאים שיעברו לתפקידי מפתח מבצעיים במטה רשות הכבאות, ותשלום מענק בגובה אלפי שקלים לכל עובד (לפי היקפי העבודה בתקופה שבין 2019 למועד חתימת ההסכם).

ההסכם כולל:

  • מענק שנתי של כ-3,800 שקלים לעובד בגין ארוחות.
  • תוספת בגין מעבר מעבודה במשמרות לעבודת יום לראשי ענפים וראשי מדורים, וכן לעובדים שעברו בשל  פגיעה בעבודה.
  • מודל מענקים המבוסס עמידה ביעדים ותפוקות לעובדי המטה והמנהלה (זאת על מנת לתמרץ את העובדים לעמוד ביעדי רשות הכבאות ועל מנת לשפר את הפריון ברשות הכבאות).
  • תוספת קבועה לגמלאי המערך שפרשו בין 2019 לאפריל 2022.

״לאחר שנים לא פשוטות במערך הכבאות״, אמר יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד במעמד החתימה על ההסכם, ״שבמהלכן עמדו לוחמי האש בגבורה בפני אתגרים רבים בשלל זירות, מגיע היום הסכם חשוב זה עבורם. עובדי ועובדות הרשות לכבאות והצלה – כמו אחרים בגופי הסיוע הנוספים במדינה – נושאים על כתפיהם משימה חשובה מאין כמוה. לא פעם, זה נעשה תוך כדי סיכון חיים, ומתוך תחושת שליחות אמיתית. העשייה המקודשת הזאת מלמדת את כולנו עזרה הדדית מה היא.

מימין: יו״ר איגוד הכבאים אבי אנקורי, נציב הכבאות אייל כספי ויו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. ״אלפי עובדים זוכים לטפיחה על השכם״ (צילום: ההסתדרות)
מימין: יו״ר איגוד הכבאים אבי אנקורי, נציב הכבאות אייל כספי ויו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. ״אלפי עובדים זוכים לטפיחה על השכם״ (צילום: ההסתדרות)

״אני מברך על כך שאלפי עובדים ועובדות מסורים אלה זוכים כעת לטפיחה אמיתית על השכם ולתגמול על ההקרבה האדירה שהם עושים במהלך עבודתם היומיומית לטובת אזרחי ואזרחיות ישראל  הייתי ונותרתי מחויב לשפר את תנאי עבודתם של הכבאים – מתוך הבנה שהדבר ייטיב לא רק עמם, אלא עם כולנו״.

הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר-נתן: ״אני מברך על ההסכם שנחתם ומודה לכל השותפים שלקחו חלק בתהליך. מדובר בהסכם חשוב ביותר אשר ישפר את הפריון ברשות הכבאות. גיבשנו מודל שכר חדש לעובדים בתפקידי מפתח מבצעיים, אשר יסייע בגיוס עובדים מיומנים. כמו כן, הוסכם על מודל שכר חדש המבוסס עמידה ביעדים ותפוקות לטובת שיפור שירות הכבאות לאזרח״.

עו״ד גיל בר-טל, יו״ר הסתדרות המעו״ף: ״מערך כבאות חזק ויציב, עם עובדים שמתוגמלים כראוי, זה אינטרס לאומי״ (צילום: אילן בשור)
עו״ד גיל בר-טל, יו״ר הסתדרות המעו״ף: ״מערך כבאות חזק ויציב, עם עובדים שמתוגמלים כראוי, זה אינטרס לאומי״ (צילום: אילן בשור)

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל: ״לאחר תקופה מורכבת, התאפשר לנו לפרוץ את מחסום המו"מ ולהגיע להסכם. זהו הסכם ביניים וסנונית ראשונה להסדרה רחבה יותר של שכרם וזכויותיהם של עובדי מערך הכבאות, והמו"מ להסכם מקיף יימשך. מערך כבאות חזק ויציב, עם עובדים שמתוגמלים כראוי, זה אינטרס לאומי״.

"זה ההסכם הראשון שאני שותף לו ואני מקווה שיהיו עוד רבים בעתיד. אין ספק שזהו רגע היסטורי למערך הכבאות", אמר רב טפסר אייל כספי, נציב הכבאות הארצי, "ההסכם הזה הוא צעד נוסף כדי לדאוג לעובדי המערך שהם עובדים נאמנים, מקצועיים ואיכותיים שעובדים 24 שעות ביממה ו-365 ימים בשנה.

טפסר אייל כספי: ״מחויבים לרווחתם של העובדים״ (צילום: דוברות כב״א)
טפסר אייל כספי: ״מחויבים לרווחתם של העובדים״ (צילום: דוברות כב״א)

״הדבר הכי חשוב לי זה הכבאים ואזרחי ישראל – להוביל את מדינת ישראל קדימה בתחום הביטחון והחוסן הלאומי. נפעל במשותף עם העובדים, המפקדים וארגון העובדים כדי להצעיד את הכבאות מול האתגרים שהיא מתמודדת עימם. אנו בעיצומה של תנופת עשייה ארגונית ומבצעית המציבה את מערך הכבאות בחזית גופי החירום בישראל. כולנו מחויבים לרווחתם של העובדים וביחד, תוך שילוב ידיים נמשיך ונפעל לטיפוח ההון האנושי במערך״.

יו"ר ארגון הכבאים, אבי אנקורי: ״מבחינתי זה הסכם ענק והיסטורי, והוכחה שאינה משתמעת לשתי פנים שבהידברות אפשר להגיע להכל. אפשר להתווכח – אבל כשיושבים ומדברים מגיעים גם לפתרונות. ההסכם הזה מביא בשורה כדולה לעובדים. זו היא סנונית ראשונה של שיתוף פעולה. פנינו לדרך חדשה. בעוד חודשיים או שלושה ניכנס כולנו למשא ומתן כולל להסכם קיבוצי כולל ל-3,500 עובדי ועובדות המערך, וזו באמת תהיה היסטוריה ומהפכה״.

צוות רשות כבאות והצלה בחדר הנהגת ההסתדרות (צילום: ההסתדרות)
צוות רשות כבאות והצלה בחדר הנהגת ההסתדרות (צילום: ההסתדרות)

ההסכם נחתם כחודשיים לאחר כניסתו לתפקיד של נציב הכבאות החדש רב טפסר אייל כספי. זאת, לאחר שחמש השנים האחרונות תחת כהונתו של הנציב היוצא רב טפסר דדי שימחי התאפיינו בעימותים בין הנהלת הכבאות לארגון העובדים וביחסי עבודה רעועים.

את ארגון הכבאים ליווה במשא ומתן גם מנהל חטיבת עובדי הרשויות המקומיות  בהסתדרות המעו"ף עו"ד עוז גולדברג והיועמ"ש לארגון העובדים עו"ד יעל שילוני. מטעם משרד האוצר: סגנים בכירים לממונה על השכר – יוני פת וחנן לזימי, יועמ"ש ממונה באגף השכר והסכמי עבודה עו"ד דן שורקי, מנהל תחום באגף השכר והסכמי עבודה עומר חזן, כלכלנית באגף השכר והסכמי עבודה סופי ורנר, ומטעם נציבות הכבאות: מ"מ אגף משאבי אנוש רחל פיסם. במעמד החתימה לקח חלק גם סגן בכיר לממונה על השכר באוצר יוני פת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!