דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

זלנסקי ינאם, נציגי רוסיה ייעדרו: אליטת ההון והשלטון תתכנס בדאבוס

הכנס, שהפך לסמל לגלובליזציה, מתקיים לראשונה מאז פרוץ הקורונה ובצל המלחמה באוקראינה, ששיבשו את הכלכלה העולמית | את ישראל ייצג הנשיא יצחק הרצוג

העיירה דאבוס בשווייץ שבה מתקיים הכנס השנתי של הפורום הכלכלי העולמי (צילום: AP Photo/Markus Schreiber)
העיירה דאבוס בשווייץ, שבה מתקיים הכנס השנתי של הפורום הכלכלי העולמי. המנהיגים הגדולים לא ישתתפו (צילום: AP Photo/Markus Schreiber)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

כנס הפורום הכלכלי העולמי בעיירה דאבוס בשוויץ יפתח היום (ראשון), לראשונה מאז פרוץ מגפת הקורונה. הכנס שנערך לרוב בינואר נדחה השנה בגלל המגפה, מה שישנה את תפאורת הגבעות המושלגות המזוהה עם האירוע. עוד ייעדרו אוליגרכים ופוליטיקאים רוסים שלא הוזמנו השנה, אירוע משמעותי לכנס שהפך לאחד הסמלים של תהליך הגלובליזציה.

"הפילוסופיה של פעולה משותפת קיימת כבר יותר מ-50 שנה ומעולם לא הייתה נדרשת יותר מעכשיו", נכתב בסדר היום של הכנס. "הפגישה היא נקודת הפתיחה לעולם חדש של אחריות ושיתוף פעולה עולמיים. הרגע דורש זאת".

לאורך השנים גרר המפגש האינטימי בין האנשים החזקים ביותר בעולם בגבעות המושלגות של העיירה הגבוהה ביותר באירופה ביקורת רבה.  בשונה מהכנס האחרון שנערך בינואר 2020, שבו נפגשו דונלד טראמפ וגרטה תונברג, השנה המנהיגים הגדולים בעולם לא ישתתפו באירוע. ובכל זאת, 50 ראשי מדינות יהיו בכנס, 300 גורמי ממשלתיים אחרים, ועוד אלפי נציגים מהמגזר העסקי ומעמותות.

"האסיפה השנתית היא הפסגה הראשונה שמפגישה מנהיגים עולמיים במצב החדש של עולם מקוטב בעקבות המגפה והמלחמה", אמר מרטין קלאוס שוואב, מארגן הכנס הראשון בדאבוס לפני 50 שנה, ויו"ר הפורם הכלכלי העולמי. "העובדה שכמעט 2,500 מנהיגים מהפוליטיקה, מהחברה האזרחית העסקית, מתכנסים באופן אישי, ממחישה את הצורך בפלטפורמה גלובלית מהימנה, מונעת פעולה ובלתי פורמלית כדי להתמודד עם המשבר העולמי".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין היה דובר מרכזי בכנס הווירטואלי שנערך לפני שנה, אבל השנה הוא לא ישתתף באירוע. לא רק פקידי ממשלה, אלא גם אנשים עסקים רוסים שלרוב פוקדים את האירוע, לא הוזמנו השנה.

בכנס יתקיימו עשרות מושבים, בהשתתפות גורמי ממשל, אנשי עסקים וכלכלנים מובילים. בין היתר יתקיים בו מושב בנושא השפעות האוטומציה על העבודה שבו תשתתף שרון ברו, מזכ"לית פדרציית האיגודים המקצועיים העולמית; הכלכלן אדם טוז ינחה פאנל בנושא השימוש בסנקציות כלכליות; נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ינאם על המצב באוקראינה, ונציגי האו"ם יקיימו דיון מיוחד בהמשך לוועידת האקלים.

כותרת הכנס השנה היא "ההיסטוריה בנקודת מפנה: מדיניות ממשלתית ואסטרטגיה עסקית". יש שכבר שואלים את עצמם אם אחרי נקודת המפנה הזאת העולם עדיין יזדקק לכנס דאבוס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!