דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

ביידן לחברות קוריאניות שמשקיעות בארצות הברית: "העסיקו עובדים מאוגדים"

נשיא ארצות הברית נפגש בסיאול, בירת קוריאה הדרומית, עם נשיא יצרנית הרכב יונדאי, שמקימה מפעל בג'ורג'יה בעלות של 10 מיליארד דולר | ביידן קשר בין הייצור המוגבר של מכוניות חשמליות לבין איגוד עובדים | למרות תמיכתו של הנשיא, החוק בג'ורג'יה לא מחייב את המפעל להעסיק עובדים מאוגדים בלבד, והחברה לא התחייבה לכך

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן (מימין) ונשיא יונדאי יוסיון צ'אנג (צילום: AP Photo/Evan Vucci)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן (מימין) ונשיא יונדאי יוסיון צ'אנג (צילום: AP Photo/Evan Vucci)

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן סיכם היום (ראשון) ביקור של שלושה ימים בקוריאה הדרומית, והציג לראשונה את התוכנית של יצרנית הרכב הקוריאנית יונדאי להשקיע 10 מיליארד דולר לפחות במפעל בארצות הברית.

מפעל יונדאי בג'ורג'יה צפוי להעסיק 8,100 עובדים ולייצר כ-300 אלף מכוניות בשנה. לפי התוכנית, הקמתו תחל בתחילת 2023, והייצור יחל ב-2025.

ביידן קשר בין ייצור מכוניות חשמליות לבין איגוד עובדים, וקרא לחברות הקוריאניות להעסיק עובדים מאוגדים. עם זאת, אין ערובה לכך שעובדי יונדאי אכן יהיו מאוגדים. לפי החוק בג'ורג'יה, עובדים לא מחויבים להיות מאוגדים בוועד כלשהו. דובר יונדאי לא הגיב לשאלה אם העובדים יהיו מאוגדים.

הרחבת הייצור המקומי וחיזוק שיתופי הפעולה הבינלאומיים

המגפה והמלחמה באוקראינה דרשו מהמנהיגים לחשב מסלול מחדש בנושאים של ביטחון לאומי ובריתות כלכליות. התפרצות הקורונה הובילה למחסור בשבבים, במכוניות ובמוצרים נוספים. ביידן טען שהפערים יכולים להיסגר באמצעות הרחבת הייצור המקומי וכריתת בריתות.

בעתות של אינפלציה גבוהה וחוסר שביעות רצון בארצות הברית, ביידן מיקד את מאמציו הבינלאומיים בחיזוק הכלכלה האמריקאית, על ידי שכנוע חברות זרות, כמו יונדאי, להשקיע בפרויקטים בארצות הברית. הוא גם רצה לבטא סולידריות עם בני הברית האסיאתיים, שחיים בצל הנשק הגרעיני של קוריאה הצפונית, וגילו ספקות לגבי מחויבותה של ארצות הברית לביטחונם בזמן ממשל טראמפ.

ביידן נפגש עם נשיא יונדאי יוסיון צ'אנג, והשניים הודיעו על הגדלת ההשקעה של החברה בארצות הברית, שתכלול 5.5 מיליארד דולר במכוניות חשמליות ובמפעל סוללות בג'ורג'יה. "רכב חשמלי תואם ליעדינו הסביבתיים", אמר ביידן, "וטוב גם לעובדים ולעסקים".

צ'אנג אמר שהחברה תשקיע 5 מיליארד דולר נוספים בבינה מלאכותית, בין השאר של מכוניות אוטונומיות.

השקעתה הגדולה של החברה הדרום קוריאנית בארצות הברית משקפת איך המדינות ממנפות את קשריהן הצבאיים ארוכי השנים גם לתחום של שיתוף פעולה כלכלי.

ביידן ביקר גם במפעל שבבים של סמסונג, ענקית קוריאנית נוספת שמתכננת להקים בטקסס מפעלים בשווי 17 מיליארד דולר.

ביידן שם את שיתוף הפעולה הכלכלי עם קוריאה הדרומית בראש סדר העדיפויות, ואמר: "זה יקרב בין המדינות אף יותר, להגדיל את שיתוף הפעולה ולחזק את שרשראות האספקה, כדי להגן עליהן מפני טלטלות ולתת לכלכלות שלנו יתרון תחרותי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!