דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
17.4°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 17.4°תל אביב
  • 18.1°חיפה
  • 17.1°אשדוד
  • 16.8°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 17.7°טבריה
  • 17.0°צפת
  • 17.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

המדינה תעניק 10 מיליון שקלים לתוכניות הכשרה והשמה של חרדים בהייטק

זרוע העבודה במשרד הכלכלה ורשות החדשנות פרסמו קול קורא לפי תממן המדינה תוכניות לשילוב גברים ונשים מהחברה החרדית בענף בשיעור של 50%-70%

נשים חרדיות בהכשרה לעבודה בהיי-טק (צילום: נתי שוחט/פלאש 90)
נשים חרדיות בהכשרה לעבודה בהיי-טק (צילום ארכיון: נתי שוחט/פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

קול קורא חדש שפרסמו זרוע העבודה במשרד הכלכלה ורשות החדשנות מעמיד 10 מיליון שקלים לגופים שיפתחו תוכניות הכשרה והשמה חדשניות להייטק לגברים ונשים מהחברה החרדית.

הקול הקורא מבקש הגשת תוכניות שיעסקו באיתור פוטנציאל, מיון, התמחות, הכשרה (כולל במהלך העבודה), השמה, הכוונה, שיפור מיומנויות והתאמת מיומנויות ושימור עובדים. הן יהיו מיועדות לעובדים מאוכלוסיות בתת ייצוג בענף, עם דגש על תוכניות עבור חרדים.

מסלול קרן הון אנושי תחלק מענקים בשיעור של עד 70% לתוכניות בשלב ההתנעה עד תקציב מבוקש של מיליון שקלים, או בשיעור של 50% לתוכניות צומחות בתקציב מבוקש של מיליון עד 15 מיליון שקלים. לפי הקול הקורא, במקרים חריגים ייתכן שיאושר גם מימון של 70% לתוכניות מסוג זה.

התוכניות ייבחנו בהתאם לרמת החדשנות והייחודיות שלהן; ליכולות הביצוע של החברות וניסיונן בתחום, יכולות הניהול ובניית שותפויות רלוונטיות; למידת המענה לתחומים המועדפים, לאוכלוסיות מגוונות ולחברה החרדית בפרט; למידת הגידול היחסי של עובדים חדשים או קיימים בשכר גבוה; לאפקטיביות התוכנית במושגי עלות מול תועלת; למספר המוערך של העובדים המצטרפים לענף (או לחילופין אלו שכישוריהם משודרגים או שנמנעת נשירתם מהענף) וכן לפוטנציאל הרחבת התוכנית והטמעתה בישראל, כולל הצגת מודל עסקי איתן להמשך.

שרת שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן: "שילוב ישראלים מאוכלוסיות שלא מיוצגות כיום, בין היתר, הפריפריה הישראלית והחברה החרדית, בתעשיית ההייטק זו משימה חשובה של הממשלה שתועיל גם לתעשייה עצמה וגם לכלל לאזרחי ישראל"

מנכ"ל רשות החדשנות, דרור בין: "מדינת ישראל רואה בתעשיית ההייטק כקטר הצמיחה של המשק הישראלי המשלב את כלל המגזרים והאוכלוסיות בחברה הישראלית.  המגזר החרדי בישראל מהווה כ12% מכלל אזרחי ישראל ומאידך רק 3% מהמועסקים בהייטק מגיעים ממנו. מטרתנו להגדיל את היקף תוכניות ההעסקה בהייטק הן לגברים והן לנשים ובכך להרחיב את פוטנציאל ההשתכרות שלהם בצורה משמעותית. הקול הקורא הנוכחי נועד להרחיב את אפשרויות העסקה לאלו המעוניינים והמסוגלים להשתלב בהייטק בסיוע הכשרה נכונה".

הממונה על זרוע עבודה במשרד הכלכלה, תאיר איפרגן: "זרוע העבודה פועלת אל מול יעדי התעסוקה שהציבה הממשלה להעלאת אחוז ההשתתפות בשוק העבודה לאוכלוסיות יעד שונות. בשנים האחרונות, רוב הנשים מהמגזר החרדי שמסיימות הכשרה בסמינרים של המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע, בפיקוח זרוע העבודה, משתלבות בהייטק ובאחוזים גבוהים. המשימה עדיין בעיצומה, ותפקידנו לתמרץ ולעודד פיתוח מסלולי הכשרה בפריון גבוה. הרווח מכך הוא כפול: לעובדים עצמם שמשתלבים במשרות בשכר גבוה,  ולענף ההייטק בו קיים ביקוש גבוה לעובדים בתקופה זו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!