דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שני הסכמים קיבוצים בהובלת ההסתדרות: עליות שכר ל-500 עובדים בדימונה ובגליל המערבי

הסכם בחברת רותם תעשיות יקנה ל-150 עובדים תוספת שכר ותקציבי רווחה, הסכם במפעל טקג'ט אירופוילס יעלה את שכר הבסיס ב-3%, ל-350 עובדים | יו״ר ההסתדרות: ״עובדי התעשייה ראויים לתגמול הולם״

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי נחתם היום (ב׳) בחברת רותם תעשיות. במסגרת ההסכם שיחול על כ-150 עובדי המפעל בדימונה, המתמחה בפיתוח ובשיווק טכנולוגיות מתקדמות, יינתנו תוספות שכר ומענקים חד-פעמיים, ויוגדל תקציב הרווחה.

"אני רוצה לברך את עובדי ועובדות רותם תעשיות״, אומר יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ״שזוכים להסכם מיטיב שמשפר משמעותית את תנאי ההעסקה שלהם. עובדי ענף התעשייה ראויים לתגמול הולם על העבודה הלא פשוטה אליה הם נדרשים. נמשיך לחזק סקטור חשוב זה למען העובדים ולמען חוסנה של הכלכלה הישראלית".

רותם תעשיות היא חברה ממשלתית שעוסקת בפיתוח טכנולוגיות שונות, ומתמחה בייצור חומרים להדמיות רפואיות, בעיבוד מוצרי אופטיקה, באמצעים לניטור קרינה ובמחקר ופיתוח (בין היתר של עיבוד שבבים והדפסות תלת מימד).

ההסכם יהיה בתוקף עד שנת 2026 והוא מאפשר כמה מסלולים של תוספות שכר לעובדים ולעובדות, החל בתוספת קבועה או דיפרנציאלית, דרך תוספת השכלה ועד תוספת מקצועית. בנוסף, יינתן מענק חד-פעמי שיכול לנוע בין מאות לאלפי שקלים (בהתאם להפרשי השכר היות וההסכם חל רטרואקטיבית מינואר 2021). במסגרת ההסכם נעשו גם התאמות מיטיבות בכל הנוגע לשיבוץ למשמרות ולהקפצות.

סכום ההשתתפות של החברה בפעילויות רווחה לעובדים יוגדל, וכן תוגדל ההפרשה לקופת הוועד. לעובדים יינתן ביטוח בריאות והם יזכו גם למתנת יום הולדת.

 יו"ר ועד העובדים אילן בן-אברהם: "הגענו להסכם טוב לעובדים שנותן להם אופק כלכלי ומקצועי, שכר טוב יותר והטבות. אני רוצה להודות לנציגי ההסתדרות במרחב נגב, לחברי הוועד ולהנהלת החברה, המנכ"ל גיל גרויר וסמנכ"לית משאבי אנוש אורית מימון".

סגן יו"ר ההסתדרות ויו"ר אגף מרחבים אבי יחזקאל היה שותף במעמד החתימה על ההסכם. במשא ומתן לקחה חלק היועצת המשפטית של ארגון העובדים עו"ד יעל שילוני.

הסכם קיבוצי במפעל טקג'ט אירופוילס

ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת מפעל טקג'ט אירופוילס בתפן, חתמו היום (שני) על הסכם קיבוצי מיוחד בחברה. ההסכם, שיחול על כ-350 עובדים, יהיה בתוקף עד סוף 2024.

ההסכם כולל:

  • תוספת שכר של 3% לשכר הבסיס לעובדים שהשלימו, נכון לסוף השנה הקודמת, 6 חודשי עבודה. תוספת זהה תינתן גם ב-2023 ו-2024;
  • תוספת של 8 שעות חופשה למכסה השנתית לכל העובדים משנת העבודה החמישית עד לשנת העבודה התשיעית (כולל). החל משנת העבודה העשירית ואילך יתווספו לכל העובדים 16 שעות חופשה למכסה השנתית;
  • הערך של יום הבראה לעובדים לא יפחת מ-410 שקלים ליום;
  • 800 שקלים תווי שי לפסח לכל מי שעובד בחברה מעל לשנה, וסכום זהה לראש השנה.
חתימת הסכם במפעל טקג'ט (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם במפעל טקג'ט (צילום: דוברות ההסתדרות)

יו״ר ההסתדרות אמר שהוא מברך את עובדי המפעל ואת ההנהלה על ההסכם שמשפר את שכר העובדים ודואג לרווחתם התעסוקתית. "אני מברך על כך שהגענו להסכמות עם ההנהלה ונציגות העובדים״, אמר יו"ר מרחב גליל מערבי אשר שמואלי, ״ההסכם הוא לטובת כל הצדדים, גם המפעל וגם העובדים. אני עוד יותר שמח שאנחנו אחרי הקורונה והמטוסים החלו להמריא, כך שתהיה עבודה למפעל. ההסכם כולל תוספות שכר יפות שמשקפות עלייה של כ-10% לאורך שלוש שנים. אני מברך את כל הצדדים שעסקו בעניין".

יו"ר ועד עובדי טק ג'ט, היתם נסראלדין: "חתמנו על הסכם מצוין עם הישגים רבים. נמשיך גם בתקופה מאתגרת זו לפעול למען עובדי המפעל". המפעל של חברת טק ג'ט אירופוילס הוקם ב-1999 במועצה התעשייתית מגדל תפן, והיא מייצרת להבי טורבינות ומדחסים למנועי סילון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!