דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

עיצומים של מורי התיכונים נגד הרפורמות של שאשא-ביטון: לא יתנו ציונים ולא ישתתפו במסיבות סיום

ארגון המורים העל יסודיים הורה לחבריו לא לבצע כל פעילות מחוץ לשעות העבודה, ולהימנע מהשתתפות בטקסי סיום ובהשתלמויות שעורך המשרד | השרה הודיעה בתגובה שתפעל להוצאת צווי מניעה למהלך בבית הדין לעבודה

יו"ר ארגון המורים, רן ארז (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
יו"ר ארגון המורים, רן ארז (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

המורים בתיכונים ישבשו את מתן ציוני סוף השנה ומסיבות הסיום, במחאה על הרפורמה בבגרויות ורפורמת התקציב שמובילה שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ועל רפורמת התקציב הגמיש למנהלי בתי הספר. בארגון מזהירים שהרפורמות יפגעו בתנאי ההעסקה של המורים.

הארגון הודיע על העיצומים במקביל להודעת הסתדרות המורים על סיום הלימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים בשעה 13:00, במחאה על העיכוב במשא ומתן על שכר המורים. ביום זה יקיימו המורים הפגנת ענק בכיכר רבין בתל אביב.

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, כתב לחברי הארגון שהמאבק נערך נגד "הצעדים השרירותיים של שרת החינוך, ח"כ יפעת שאשא ביטון, הפוגעים במערכת החינוך על מוריה ותלמידיה". לדבריו, "עתידנו המקצועי והכלכלי תלוי בהצלחת המאבק. איחוד השורות ומשמעת ארגונית הם ערובה להצלחה״.

בתגובה למהלך, שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, הורתה לגורמי המקצוע במשרד החינוך להגיש לאלתר בקשות לצווי מניעה לבית הדין הארצי לעבודה כנגד ארגון המורים. שאשא ביטון ביקרה בחריפות את ארז ואמרה ש״הימים שבהם מערכת החינוך הייתה נתונה לקפריזות של בן אדם אחד שמוביל תרבות של שקר נגמרו. לא ניתן יותר לאף אחד לעצור את מערכת החינוך מלהתקדם״.

במסגרת העיצומים, הורה הארגון למורים לא לקיים כל פעילות לאחר סיום יום העבודה. הם לא ישתתפו במועצות פדגוגיות, לא יתנו ציונים לתלמידים או יקלידו אותם במערכות בית הספר, ולא יחלקו תעודות בסיום שנת הלימודים. המורים גם לא ישתתפו במסיבות ובטקסים. בנוסף, המורים לא יקיימו כל פעילות עם משרד החינוך, ולא ישתתפו בהשתלמויות של המפקחים המרכזיים (מפמ"רים) והמדריכים הפדגוגיים.

לפני שבועיים הכריז הארגון על סכסוך עבודה נוסף, בדרישה לפתוח במשא ומתן על חידוש הסכמי השכר של המורים בבתי הספר העל יסודיים. "הסכם השכר אינו מתקדם לשום מקום", אמר ארז, "האוצר לא יושב איתנו".

ארז אמר כי "בתוכנית כתוב שהמורים יהפכו ממורים המקנים ידע למורה המנחה ומלווה את תהליך הבניית הידע", אמר ארז במסיבת עיתונאים, "כלומר שינוי מהותי בהגדרת התפקיד, ובמעמדו מול התלמידים וההורים".

בארגון מוחים גם על התוכנית לגמישות ניהולית עליה הכריזה שאשא ביטון לפני שבוע היא שכל מנהל בית ספר, מועצה או רשות מקומית יקבלו תקציב גמיש בנוסף לתקציב הקיים בבית הספר. לדברי ארז, "בגלל שהמנהלים מחויבים לרכוש מוצרים חיצונים, 14% מהמורים להערכתנו יפוטרו".

אתמול (שני) הודיע הארגון על הכרזת סכסוך עבודה במחאה על הרפורמה בבגרויות, במסגרתה יוחלפו מבחני הבגרויות במקצועות ההומניים בעבודות חקר. לדברי הארגון, המהלך עלול לפגוע בתנאי עבודתם של המורים. במסיבת עיתונאים אמר ארז, "בתוכנית כתוב שהמורים יהפכו ממורים המקנים ידע למורה המנחה ומלווה את תהליך הבניית הידע. כלומר שינוי מהותי בהגדרת התפקיד, ובמעמדו מול התלמידים וההורים".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!