דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הוועדה לקידום ספורט הנשים בישראל התכנסה לראשונה, מיכל הרצוג: "נדרש שינוי גדול"

ספורטאיות, מאמנים ואנשי ציבור יהיו חלק מהוועדה, שתבחן בחודשים הקרובים את המדיניות הרצויה לקידום ספורט הנשים בישראל באמצעות חקיקה, מחקר והקצאת משאבים | השר טרופר: "צעד חשוב בקידום השוויון בספורט"

פתיחת הוועדה הציבורית לקידום ספורט הנשים בישראל. מימין: פולי ברונשטיין, מיכל הרצוג, חילי טרופר ורז פרוייליך (צילום: משרד התרבות והספורט)
מימין: פולי ברונשטיין, מיכל הרצוג, חילי טרופר ורז פרוייליך בפתיחת הוועדה הציבורית לקידום ספורט הנשים בישראל. (צילום: משרד התרבות והספורט)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הוועדה הציבורית לקידום ספורט הנשים בישראל התכנסה היום (שלישי) לראשונה. הוועדה שהוקמה על ידי שר התרבות והספורט ועל פי החלטת ממשלה, תבחן בחודשים הקרובים את המדיניות הרצויה לקידום ספורט הנשים בישראל באמצעות חקיקה, במחקר ובהקצאת משאבים וכן תציע דרכים חדשות לקידום נשים בספורט בישראל.

בראשות הוועדה תעמוד פולי ברונשטיין, יזמת חברתית ומנכ"לית של "יוזמת-המאה", ובין 38 חברי וחברות הוועדה יהיו: הכדורגלנית אושרת עיני, לשעבר קפטנית נבחרת ישראל; כדורסלנית עבר לירון כהן, לשעבר קפטנית נבחרת ישראל; עו״ד יוסי שרעבי, מנכ"ל התאחדות הכדורגל; רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים; שני הרשקו, מאמן נבחרת ישראל נשים בג'ודו; מורן סמואל, אלופת העולם בחתירה פארלימפית.

מורן סמואל זוכה במדליית הכסף במשחקים הפראלימפיים בטוקיו (צילום: לילך וייס, הוועד הפראלימפי בישראל)
מורן סמואל זוכה במדליית הכסף במשחקים הפראלימפיים בטוקיו (צילום: לילך וייס, הוועד הפראלימפי בישראל)

הוועדה צפויה להגיש את המלצותיה לשר התרבות והספורט בתוך חצי שנה, ויהיה עליה להציע פתרונות נוספים לאתגרים של ספורט הנשים, דוגמת חשיפה מוגבלת בתקשורת ופערים מגדריים גדולים הקיימים בהשתתפות נשים בספורט.

אל הפתיחה החגיגית הגיעה רעיית נשיא המדינה, הגברת מיכל הרצוג, שאמרה: "כל כך נדרש שינוי בהתייחסות לספורט נשים. בית הנשיא החל לפעול בתחום הספורט בין אם באות הכבוד, בין אם בתמיכה במועדוני כדורסל ועוד. אנחנו שותפים מלאים של משרד התרבות והספורט על מנת להרחיב את התמיכה והפעילות בענפים נוספים. קידום ספורט נשים חשוב ושילוב של בני נוער ואנשים עם מוגבלויות גם בספורט העממי וגם בספורט ההישגי ככלי לקידום חברתי".

"דרך הספורט נשברות סטיגמות, קשרים וחברויות. מיד ששמעתי שהוקמה ועדה ביקשתי לבוא ולתת רוח גבית ככל שאני יכולה", הוסיפה הרצוג. "אני מאחלת לכם הצלחה בדיונים שלכם, בשיתוף הפעולה עם השלטון המקומי, בדיונים אודות התקצוב והמבנה ובשילוב של אוכלוסיות שונות ליצור את השיח ביניהם. בשבוע הבא אני אעניק את הגביע בגמר גביע המדינה בנשים בכדורגל ואני שואפת לראות את האיצטדיון מלא. בהצלחה רבה לכם ושלא יהיה מהר יותר, חזק יותר, אלה גם נשי יותר".

אשרת עיני במדי מ.כ.נ רמת השרון מול אס"א תל אביב (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
אשרת עיני במדי מ.כ.נ רמת השרון מול אס"א תל אביב (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "היציאה לדרך של עבודת הוועדה משמחת. זהו צעד חשוב בקידום שוויון בספורט ואני רואה חשיבות גדולה בוועדה זו ובעיקר, כמובן, בהמלצותיה ומסקנותיה. אני מבקש להודות לרעיית הנשיא מיכל הרצוג על השותפות ולפולי בורנשטיין וכלל חברות וחברי הוועדה על ההתגייסות ולאחל הצלחה רבה במשימה חשובה זו".

יו"ר הוועדה, פולי ברונשטיין: "העובדה שנשים בישראל פעילות בספורט בשיעורים נמוכים בהרבה מגברים פוגע משמעותית ביכולתן להשתוות לגברים בתחומים רבים נוספים. הוועדה נועדה לשים במשך כמה חודשים בחדר אחד את מיטב המוחות, הניסיון, הידע, התובנות, המחקר, התשוקה, המוטיבציה, הנכונות והמודלים – ליצור תוכנית קוהרנטית, חכמה, שאפתנית אך ישימה, ולשים אותה על שולחן הממשלה. אני מודה לשר טרופר על הזכות לעמוד בראשות הוועדה למען מטרה כה חשובה".

מנכ"ל המשרד, רז פרוייליך: "ההכרה של המשרד כי דרושה ועדה שתמליץ על צעדים אופרטיבים וכל עיסוקה יהיה קידום ספורט נשים היא דבר חשוב. אנו במשרד משקיעים בצעדים רבים לקידום ספורט נשים אבל עדיין הדרך עוד ארוכה. בועדה זו, אנשי המשרד באים פתוחים על מנת לשמוע ולחשוב ביחד איתכם כיצד עושים את זה בצורה פרקטית עם אבני דרך שייצרו תכנית שבסופה יהיו פרקטיקה ויישום. תודה גדולה לאנשי משרד התרבות והספורט, ולכם שמקדישים את הזמן לטובת הנושא החשוב הזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!