דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

19 ילדים ושני מבוגרים נרצחו בירי בבית ספר יסודי בטקסס

היורה בן ה-18, רצח את סבתו ונסע לבית הספר, שם ירה בתלמידים עד שנורה על ידי איש ביטחון | נשיא ארה"ב ביידן הודיע שיפעל להטלת הגבלות על נשיאת נשק | זהו הירי ההמוני הקטלני ביותר בבית ספר יסודי בארה"ב בעשור האחרון

  • היורה בן ה-18, רצח את סבתו ונסע לבית הספר, שם ירה בתלמידים עד שנורה על ידי איש ביטחון | נשיא ארה"ב ביידן הודיע שיפעל להטלת הגבלות על נשיאת נשק | זהו הירי ההמוני הקטלני ביותר בבית ספר יסודי בארה"ב בעשור האחרון

סלבדור ראמוס, נער בן 18 פתח היום (רביעי) באש בבית ספר יסודי בטקסס, ארה"ב, ורצח לפחות 19 ילדים ושני מבוגרים, בהם מורה בבית הספר. מוקדם יותר הוא רצח את סבתו. הנער היורה נהרג על ידי כוחות אכיפת החוק. האירוע המבעית הוא חלק מגל של מקרי רצח המוני בארה"ב.

הירי ההמוני אירע בבית הספר היסודי 'רוב' שבעיר יובלדי (Uvalde), שרוב תושביה ממוצא לטיני. זהו אירוע הירי הקטלני ביותר בבית ספר יסודי בארה"ב מאז שאדם חמוש באקדח רצח 20 ילדים ושישה מבוגרים בבית הספר היסודי סנדי הוק בקונטיקט, לפני כמעט עשור.

רבים מהנפגעים הובהלו לבית החולים ממוריאל ביובלדי, שם אנשי צוות בחלוקים וקרובי משפחתם של ההרוגים יצאו כשהם מתייפחים בבכי.

היורה, שלבש שכפ"ץ, רצח את סבתו לפני שהגיע לבית הספר עם שני רובים בסגנון צבאי שרכש ביום ההולדת שלו, לפי הסנאטור רולנד גוטיארז מטקסס, שתודרך על ידי המשטרה המקומית. הוא גרם נזק למכוניתו ליד בית הספר לפני שנכנס אליו, כך סיפר סמל אריק אסטרדה ממחלקת בטחון הציבור בטקסס לרשת CNN. "זה היה הדבר הראשון שהוא עשה ביום ההולדת ה-18 שלו".

בני משפחה של תלמידים בבית הספר היסודי רוב בטקסס ממתינים ליד מרכז מנספילד לאומנויות למפגש עם ילדיהם לאחר הרצח ההמוני בבית הספר (AP Photo/Tony Gutierrez)
בני משפחה של תלמידים בבית הספר היסודי רוב בטקסס ממתינים ליד מרכז מנספילד לאומנויות למפגש עם ילדיהם לאחר הרצח ההמוני בבית הספר (AP Photo/Tony Gutierrez)

"הלב שלי שבור היום", אמר הל הארל, מפקח המחוז בו ממוקם בית הספר, כשהודיע שכל פעילויות בית הספר מבוטלות עד להודעה חדשה. "אנחנו קהילה קטינה, ואנחנו הולכים להזדקק לתפילות שלכם כדי להתגבר על זה".

המתקפה אירעה רק עשרה ימים לאחר מסע ירי קטלני וגזעני בסופרמרקט בבאפלו, ניו יורק, שהתווספה לסדרה ארוכת שנים של אירועי ירי המוניים בכנסיות, בתי ספר וחנויות. האפשרות לרפורמה כלשהי במדיניות נשיאת הנשק בארה"ב נראות עמומות כמו בתקופה שלאחר הטבח בסנדי הוק, לפני עשור.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, נראה מוכן לקרב, וקרא להגבלות חדשות על נשיאת נשק בנאום לאומה שעות לאחר הטבח. "כאומה, עלינו לשאול, מתי בשם האל אנחנו הולכים לעמוד מול הלובי של תעשיית הנשק? מתי בשם האל אנחנו הולכים לעשות מה שנדרש לעשות? האם אנחנו הולכים לחיות עם שפיכות הדמים הזאת?".

הורים אוספים את ילדיהם לאחר הירי בבית הספר היסודי סנדי הוק בניוטאון, קונטיקט (צילום: AP Photo/Jessica Hill, File)
הורים אוספים את ילדיהם לאחר הירי בבית הספר היסודי סנדי הוק בניוטאון, קונטיקט (צילום: AP Photo/Jessica Hill, File)

גורמים רשמיים לא הצביעו באופן מיידי על מניע למסע הרצח. המושל זיהה את היורה: סלבדור ראמוס, תושב העיירה סן אנטוניו, שממוקמת 135 קילומטר מערבה מיובלדי. ראמוס הזהיר ברשתות חברתיות שהתקפה הולכת לבוא, והציע לילדים להיזהר. לדברי מפקד משטרת המחוז, הוא פעל לבד.

איש משמר הגבול שעבד בסמוך לבית הספר בזמן אירוע הירי החל להיכנס לבית הספר מבלי להמתין לגיבוי, וירה בנער הרוצח, שהסתתר מעבר לבריקדה, כך לפי גורם אכיפת חוק שלא הזדהה בשמו. לדבריו איש הבטחון נפצע, אך הצליח לצאת מבית הספר בכוחות עצמו.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בעקבות האירוע: "ישראל אבלה יחד עם העם האמריקני על הרצח הנורא של ילדים ומורים חפים מפשע בבית הספר היסודי באובלדי, טקסס. ‏תפילותינו עם הקורבנות, משפחותיהם והעם האמריקני כולו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!