דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
23.1°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 23.2°אשדוד
  • 23.8°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 26.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

משרד החינוך דורש להגדיל את דמי הביטוח לתלמידים

המשרד ביקש מוועדת החינוך בכנסת לאשר את הגדלת התשלום, שמוגדר כחובה, ב-8 שקלים, ולגבות מההורים 57 שקלים בשנה על כל ילד | הסיבה: יציאה למכרז חדש והתייקרות בשוק הביטוח

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון (צילום: אבשלום ששוני / פלאש90)
שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון (צילום: אבשלום ששוני / פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

משרד החינוך מתכנן להעלות את תשלום ההורים עבור ביטוח תאונות אישיות לתלמידים החל מהשנה הבאה ב-8 שקלים, מ-49 ל-57 שקלים בשנה. המשרד ביקש את אישור ועדת החינוך של הכנסת להעלאת התעריף, בנימוק של צורך בפתיחת מכרז חדש בנושא ועליית המחירים בשוק. לאחר דיון קצר בנושא אתמול (רביעי) קבעה יו"ר הוועדה, ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה) שיתקיים דיון נוסף בראשון הקרוב.

למרות שהחוק קובע שהחינוך בישראל יהיה חינם, התשלום על ביטוח תאונות אישיות הוא חובה לכל תלמיד, בניגוד לתשלומי הורים אחרים על פעילויות תרבות, מסיבות סיום ועוד שמפוקחים על ידי ועדת החינוך ומוגדרים כרשות. הביטוח מכסה תאונות של תלמידים בכל הפעילויות של מערכת החינוך, כולל במסגרות חינוך בלתי פורמלי בשעות אחר הצהריים או משלחות לחו"ל. הוא כולל גם כיסוי לתאונות של הורים שמשתתפים בפעילויות עם ילדיהם.

לפי משרד החינוך יש צורך דחוף לאשר את ההעלאה מכיוון שמכרז ההתקשרות עם חברת הביטוח הנוכחית מסתיים ב-31 באוגוסט, והאישור נדרש על מנת לפתוח בהליך מכרז חדש שיסתיים עד אז כדי לפתוח את שנת הלימודים הבאה כשלכל התלמידים יש ביטוח בתוקף. המכרז החדש יחול בשנת הלימודים תשפ"ג עם אפשרות לחדשה לשנתיים נוספות.

התשלום לחברת הביטוח הזוכה במכרז מתבצע על ידי מרכז השלטון המקומי, באמצעות החברה למשק וכלכלה. לטענתם, הצורך לקבוע מחיר גבוה יותר נובע מעליית מחירו של ביטוח זה בחברות הביטוח.

עם זאת, ממכתב משרד החינוך לוועדה עולה שלא נשקלה האפשרות שהממשלה תהיה זו שתספוג את ההתייקרות הזו, ולא ההורים.

יו"ר הוועדה ח"כ השכל מתחה ביקורת על מועד הדיון, שאינו מאפשר לוועדה לבחון את הצורך בהעלאת המחיר. עם זאת, היא ציינה שהוא נדחה פעמיים בגלל רצונה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון להשתתף בו. הדיון התקיים לבסוף היום כאמור ללא נוכחותה של השרה, וכאמור, דיון נוסף ייקבע בראשון הקרוב.

הדיון עסק גם בגביית תשלומים מההורים על מסיבות הסיום בבתי הספר, ועלו בו דוגמאות לבתי ספר שגבו מההורים סכומים גבוהים יותר מהסכומים המרביים שאושרו בוועדה: 54 שקלים למסיימי הקדם יסודי, 75 שקלים למסיימי כיתה ו', 125 שקלים למסיימי חטיבת ביניים, ו-200 שקלים למסיימי כיתה י"ב. ראש מנהל אכיפה במשרד החינוך, גור רוזנבלט, התחייב להגביר את הפיקוח בנושא.

יו"ר הוועדה שרן השכל אמרה: "בבדיקה של 5 דקות ראינו שב-70% מהתיכונים יש עבירה על החוק ומשרד החינוך לא עשה דבר כדי לאכוף את זה. זה הזוי. אני מבקשת ממשרד החינוך להוציא מידית מכתב הבהרה למנהלי התיכון ולומר שברגע שהם מבקשים מעל 200 שקלים מההורים, זאת עבירה על החוק והם יעמדו לדין משמעתי. הוועדה מבקשת להטיל סנקציות, אחרת התופעה תחזור על עצמה בבי"ס שעבר על החוק. בנוסף, נבקש לקבל תוך שבוע מאגף האכיפה במשרד החינוך את הנתונים, בפריסה ארצית, איפה נגבו כספים נוספים למסיבות הסיום. לא יכול להיות שילדים ייצאו מושפלים וילכו לחפש מאיפה מקוששים את הכספים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!