דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ארגון המורים משהה חלק מהעיצומים: המורים יחלקו ציונים וישתתפו בטקסי הסיום

המורים ימשיכו להימנע מפגישות עם המפקחים והשתתפות בהשתלמויות, במחאה על הרפורמה בבגרויות ובתקציב הגמיש של בתי הספר | משרד החינוך הגיש בקשה לצווי מניעה לעיצומים

יו"ר ארגון המורים, רן ארז (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
יו"ר ארגון המורים, רן ארז (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

ארגון המורים העל יסודיים הודיע על הפסקה זמנית של העיצומים בתיכונים שהוכרזו בשלישי השבוע, וכללו הימנעות ממתן ציוני סוף שנה ומסיבות הסיום. העיצומים, שהוטלו במחאה על הרפורמה בבגרויות ובתקציב הגמיש של בתי הספר יופסקו, בעקבות פגישה של יו"ר הארגון רן ארז ויו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס.

בארגון הודיעו ששאר העיצומים עליהם הכריז הארגון, שכוללים הימנעות מהשתתפות בהשתלמויות מורים וממפגשים עם המפמ"רים, יימשכו. לדברי יו"ר הארגון רן ארז, "מדובר בצעד טקטי במאבק להשגת המטרה של שיפור תנאי עבודתם ושכרם של המורים, ושמירת מעמדם המקצועי והכלכלי תוך אבטחת "האגפים" ומציאת בן ברית".

בהודעת ארגון המורים הדגישו ש"המאבק ממשיך עד להשגת המטרות". יו״ר הארגון, רן ארז, אמר: "עליי לציין את המנהיגות שגילה מר ביבס, המוביל גם עתה את מערכת החינוך ועשה זאת גם בתקופת מגפת הקורונה".

משרד החינוך הגיש הבוקר (שישי) לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים את הבקשה להוצאת צווי מניעה לעיצומי ארגון המורים. במשרד מבהירים, ש"יו"ר ארגון המורים אינו יכול לנקוט עיצומים בנושאים פדגוגיים, ובוודאי כאשר הרפורמה אינה פוגעת בתנאי השכר של המורים במקצועות המח"ר (מורשת, חברה ורוח), ואף לא בהיקף שעות ההוראה. המשרד שב ומדגיש כי הוא תומך ויקדם כל מהלך להעלאת שכר המורים."

הארגון הודיע על העיצומים בשלישי השבוע, במקביל להודעת הסתדרות המורים על סיום הלימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים בשעה 13:00, במחאה על העיכוב במשא ומתן על שכר המורים. ביום זה יקיימו המורים הפגנת ענק בכיכר רבין בתל אביב.

בארגון מזהירים שהרפורמות יפגעו בתנאי ההעסקה של המורים. יו"ר ארגון המורים, רן ארז, כתב לחברי הארגון שהמאבק נערך נגד "הצעדים השרירותיים של שרת החינוך, ח"כ יפעת שאשא ביטון, הפוגעים במערכת החינוך על מוריה ותלמידיה".

לפני שבועיים הכריז הארגון על סכסוך עבודה נוסף, בדרישה לפתוח במשא ומתן על חידוש הסכמי השכר של המורים בבתי הספר העל יסודיים. "הסכם השכר אינו מתקדם לשום מקום", אמר ארז, "האוצר לא יושב איתנו".

ארז אמר על הרפורמה בבגרויות, במסגרתה יוחלפו בחינות הבגרות החיצוניות במקצועות ההמוניים בעבודת חקר, ש"בתוכנית כתוב שהמורים יהפכו ממורים המקנים ידע למורה המנחה ומלווה את תהליך הבניית הידע. כלומר שינוי מהותי בהגדרת התפקיד, ובמעמדו מול התלמידים וההורים".

בארגון מוחים גם על התוכנית לגמישות ניהולית עליה הכריזה שאשא ביטון לפני שבוע היא שכל מנהל בית ספר, מועצה או רשות מקומית יקבלו תקציב גמיש בנוסף לתקציב הקיים בבית הספר. לדברי ארז, "בגלל שהמנהלים מחויבים לרכוש מוצרים חיצונים, 14% מהמורים להערכתנו יפוטרו".

בשני השבוע הודיע הארגון על הכרזת סכסוך עבודה במחאה על הרפורמה בבגרויות, במסגרתה יוחלפו מבחני הבגרויות במקצועות ההומניים בעבודת חקר. לדברי הארגון, המהלך עלול לפגוע בתנאי עבודתם של המורים. במסיבת עיתונאים אמר ארז, "בתוכנית כתוב שהמורים יהפכו ממורים המקנים ידע למורה המנחה ומלווה את תהליך הבניית הידע. כלומר שינוי מהותי בהגדרת התפקיד, ובמעמדו מול התלמידים וההורים".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!