שרת התחבורה מרב מיכאלי הכריזה על הרחבת כביש 90 לאורך 20 ק"מ בעקבות התאונה הקשה אתמול (שבת), שבה נהרגו ארבעה בני אדם.
בתקופה שבין 2010 למאי 2021, התרחשו בחלקו הדרומי של הכביש 142 תאונות, מהן 24 תאונות קטלניות, שגבו את חייהם של 35 בני אדם, לפי נתונים שאסף מרכז המחקר והמידע של הכנסת.
אף שהכביש ידוע כבר שנים כמסוכן, ממשלות ישראל מיאנו להקצות תקציב לשיפורו, למעט בקטעים קצרים יחסית.
דו"ח מרכז המחקר והמידע של הכנסת מציג את חלוקת הכביש לשני מקטעים מרכזיים, הצפוני בהם מצומת הערבה עד קטורה, והדרומי מצומת קטורה עד אילת, ומגלה שהסיבה לחלוקה היא סיום פרויקט הרחבת ושדרוג החלק הדרומי מ-2018 – אז החלה ירידה במספר התאונות הכלליות והתאונות הקשות והקטלניות בפרט.
בדו"ח נכתב שאף שמדובר בקטע כביש שאורכו כמחצית מזה הצפוני, לאורכו יש יותר יישובים וצמתים, והוא מנקז אליו את התנועה מכביש 40, כך שמבחינת נפח התנועה הוא מאתגר לא פחות.
"אף שידוע זה שנים רבות לגורמים הנוגעים בדבר על הסכנות הטמונות בכביש 90, שהתרחשו בו 2,480 תאונות ב-2020-2003, חלקן חמורות ורוב התאונות החמורות חזיתיות, ועל הצורך הניכר בשדרוגו", כתב המבקר בדו"ח ממאי 2021, "לא נמצא שבוצעו בצורה מספקת פעולות ומהלכים אופרטיביים שנועדו לטפל כראוי בסכנות שאליהן חשופים הנוסעים בכביש זה".
בתקופה זו נהרגו בכביש הערבה 251 בני אדם ו-7,790 בני אדם נפצעו, מהם 769 באורח קשה.