דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

פורטונה רובין שוערת קרית גת, לקראת גמר הגביע: "אנחנו ווינריות, אין הזדמנות שנייה"

אלופת ליגת העל לנשים בכדורגל תפגוש הערב (ב') את בנות נתניה המפתיעה בגמר גביע המדינה | בעונתה הראשונה בקרית גת, רובין (26) תנסה להשלים 'טרבל': "אנחנו רוצות לזכות בכל התארים ושואפות הכי גבוה"

פורטונה רובין במדי נבחרת ישראל (צילום: Maurizio Borsari/AFLO)
פורטונה רובין במדי נבחרת ישראל (צילום: Maurizio Borsari/AFLO)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מ.ס קרית גת ובנות נתניה ייפגשו היום (שני, 20:00, שידור בספורט 5 פלוס) בגמר גביע המדינה לנשים בכדורגל. זהו מפגש קצוות בין קרית גת שזכתה העונה באליפות וגביע אתנה ותנסה שנה שנייה ברציפות לזכות ב'טרבל' המקומי, לבנות נתניה שסיימה את העונה במקום האחרון בטבלה ותגיע כדי להפתיע. 

האלופה מגיעה לגמר כפייבוריטית מוחלטת לאחר בשנתיים האחרונה המועדון הדרומי היה רמה מעל שער הליגה. השליטה של קרית גת היא תוצר של החיבור הנהדר בין הישראליות פורטונה רובין, שחר נקב, ליאור אדרי ואלינה מטקלוב, לצד הזרות המעולות – מלכת שערי הליגה פלאביה, החלוצה הניגרית אפי פיס, סנדרה פריירה ונגו מבלאק בקישור ושחקנית ההגנה הטובה בליגה אנה קרולין. 

מ.ס. קרית גת זוכה בגביע אתנה בכדורגל (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מ.ס. קרית גת זוכה בגביע אתנה בכדורגל (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

בנות נתניה מגיעה לגמר במטרה להפתיע לאחר שבחצי הגמר הדיחה את את מכבי בנות עמק חפר החזקה 1:3 בהארכה. השחקניות שהציגו יכולת נהדרת בחצי הגמר – אור רפאלי, אמה קתרין לובינג, בתול דאר חליל הצעירה וקורי לין דייסון, ינסו להוביל את הקבוצה להפתעה נוספת. 

"אנחנו אוהבות לנצח, זאת קבוצה ווינרית. אנחנו רוצות לזכות בכל התארים ושואפות הכי גבוה", אומרת פורטונה רובין, שוערת מ.ס. קרית גת בראיון ל'דבר'. רובין (26) הגיעה בסוף העונה שעברה לקרית גת, לאחר שהצטיינה בשלוש העונות האחרונות במדי בנות עמק חפר והפכה לשחקנית קבועה בסגל הנבחרת.

הגעת לקבוצה שזכתה בכל התארים בשנה שעברה, סגל שרובו נשאר גם העונה. איך השתלבת?
"זאת קבוצה שהיא בית. הן קבלו אותי מאוד יפה, סמכו עליי ונתנו לי תחושה של ביטחון. רוב שחקניות משחקות המון שנים אחת עם השנייה, יש קבוצות שהשוערת צריכה לדבר 90 דקות ולכוון את ההגנה. מרוב שהן משחקות ביחד כבר הרבה שנים, אני לא צריכה להוציא מילה מהפה, הן יודעות מה צריך לעשות".

מה נקודת החוזק שלכן לקראת משחק הגמר?
אנחנו סומכות אחת על השנייה ויודעות שכל שחקנית תקריב בשביל הקבוצה. צריך להגיד שנתניה לא פראייריות, יש להן קישור מאוד חזק. למרות שהן יורדות ליגה, הן לגמרי קבוצה טובה. זה יהיה משחק מאוד קשה. בגביע אין הזדמנות שנייה, זה או לקחת גביע או לחזור הביתה בלי כלום". 

"להיות 'הירו' או להיות 'זירו'"

רובין החלה לשחק כדורגל כילדה בשכונה בנתניה. בגיל 15, מדריך בארגון הנוער "תן יד" זיהה את הכישרון שלה והציע לה להצטרף לקבוצה מסודרת. "היה לי מדריך שהיה אוהד שרוף של מכבי נתניה. הוא הכיר את המאמן שהיה אז באס"א תל אביב, והצטרפתי לשם", היא מספרת.

פורטונה רובין שוערת מ.ס. קרית גת. "אני אוהבת את האדרנלין" (צילום: שאול גרינפלד)
פורטונה רובין שוערת מ.ס. קרית גת. "אני אוהבת את האדרנלין" (צילום: שאול גרינפלד)

הכדורגל הישראלי מתקשה לייצר שוערות ברמות הגבוהות מספיק כדי לעמוד בשער של קבוצות בליגת העל, שמביאות שחקניות זרות כדי למלא את החסר. רובין היא השוערת הישראלית הבכירה בליגה, כאשר לצידה בנבחרת עמית כהן ועמית ביילין, שמשחקות כיום בליגת המכללות האמריקאית.

מה את אוהבת בלהיות שוערת?
"אני אוהבת את האדרנלין, את הסיכון שבזה. זה מאוד שונה מלהיות שחקנית שדה. איריס אנטמן שאימנה אותי באקדמיה אמרה לי משפט שחקוק אצלי עד היום: 'להיות הירו או להיות זירו'. זה או שאת מלכת המשחק, או שאת מפסידה". 

"את לא יכולה לחיות ממשכורת של 4,000 אלף שקלים בחודש"

רובין עובדת בחנות טבע בנתניה. בסיום העבודה היא לוקחת רכבת למגרש בקריית גת לאימון של הקבוצה. בסיום האימון היא חוזר ברכבת בלילה לביתה, הולכת לישון ומתחילה את הכל מהתחלה. "זה תמיד מתחיל ונגמר בכסף, ברגע שיש לך כסף את יכולה להשקיע", אומרת רובין. "ברגע שיתנו לשחקנית משכורת שגבר מקבל, שאת לא תצטרכי לעבוד בעוד עבודה ותהיה מקצוענית לגמרי, זה ישנה את כל הכדורגל פה". 

שחקניות מ.ס. קרית גת (בתלבושת הכהה) מול אס"א ת"א (צילום ארכיון: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
שחקניות מ.ס. קרית גת (בתלבושת הכהה) מול אס"א ת"א (צילום ארכיון: מושיק אושרי, אס"א ת"א)

"בארץ את לא יכולה לחיות ממשכורת של שחקנית כדורגל. את לא יכולה לחיות ממשכורת של 4,000 שקלים בחודש, בטח עם המצב הכלכלי כרגע במדינה. שחקנית קמה מוקדם בבוקר, עובדת כל היום ואז משם הולכת לאימון שמסתיים ב-22 בלילה. זה שוחק. השחקניות נפצעות ואחר כך מתפלאים למה הליגה נראית כך, כי אין השקעה מהיסוד".

מה שחקנית צריכה כדי להצליח?
"להתאמן פעמיים ביום, לישון נכון, לאכול נכון, שיקום נכון למי שנפצעה. פיזיותרפיסט שיהיה איתך בכל אימון ובכל משחק שייתן מענה הכי מהיר שיש. זה משנה עולם לשחקנית. זה נותן לה את המקום והרצון להיות שחקנית יותר טובה, כי יש לה את המעטפת שנותנת לה הכל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!