דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מאות שליחי וולט: "לא שילמו לנו, עקצו אותנו"

השליחים, פליטים ומהגרי עבודה, מועסקים בחברה דרך חברת הקבלן א.ב פיננסים, וקיימו היום (ג') הפגנה מול משרדי חברת המשלוחים בתל אביב | וולט: "התנתקנו מא.ב פיננסים כבר בינואר, כשנודע משליחים על בעיות בתשלום, ואנחנו במאבק משפטי מולם כדי שיעבירו לשליחים את התשלום"

שליחי וולט שטוענים שלא קיבלו את שכרם משוחחים עם עובדי החברה ליד משרדיה בתל אביב (צילום: הדס יום טוב)
שליחי וולט שטוענים שלא קיבלו את שכרם משוחחים עם עובדי החברה ליד משרדיה בתל אביב (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

מאות שליחי וולט, כולם מהגרי עבודה ופליטים, טוענים שלא קיבלו שכר עבור עבודתם בחצי הראשון של ינואר. הלנת השכר, לדבריהם, התרחשה בעקבות בעיות מול חברת הקבלן א.ב פיננסים, הקבלנית שמתווכת בין קבוצת עובדים זו לבין וולט.

וולט לא מעסיקה שכירים, ומבקשי מקלט לא מורשים לפתוח תיק עוסק פטור בישראל, ולכן נאלצים להיות מועסקים בחברה דרך חברת קבלן, לרוב ביחסי ניצול וללא תלושי שכר מסודרים.

לאחר שארגון 'קו לעובד' פנה לוולט, החברה הודיעה ש"היא מטפלת בזה", והוחזר חצי מהסכום. אולם החצי השני, שמסתכם ביותר ממיליון שקלים, עדיין לא שולם לעובדים, אף שעברו כבר כמעט שישה חודשים.

קבוצה של עובדים קיימה היום (שלישי) הפגנה מול משרדי החברה ברחוב המלאכה בתל אביב. "אנחנו מקבלים משכורת כל שבועיים", אומר ל'דבר' מפגין בן 26, פליט מאריתריאה. "הקבלן הציע לנו בהתחלה כשהוא ברח עם הכסף לתת לנו 60%, אבל דרש שנחזור לעבוד איתו. הוא חייב לי 8,000, פשוט ברח עם הכסף. לכולם ביחד זה יותר ממיליון, כמעט 200 שליחים שלא קיבלו כסף, זה הזוי.

"וולט, בסופו של דבר, אמורה להיות אחראית. היא לא מעסיקה אותנו אולי, אבל היא עובדת עם החברה, היא צריכה שיהיו לה ביטחונות כאלה. לא יכול להיות שאנחנו עובדים בלי כסף. רק עכשיו עדכנו אותנו שהם לוקחים אותם לבית משפט, לא עדכנו אותנו על כלום עד עכשיו".

רובל, בן 28, הגיע מאריתריאה ועובד בוולט כשנה: "חייבים למצוא פתרון. עקצו אותנו. עבדנו בינואר, בחורף, בגשם. עבודה קשה, והכסף נעלם. לא משנה כמה דיברנו איתם, עם החברה, לא קיבלתי את הכסף. התקשרתי אליהם באופן אישי.

"הקבלן בא אלינו ודיבר איתנו, אבל הכסף לא הגיע ולא מצאנו שום פתרון. הוא ברח לי. הוא חייב לי 6,700 שקלים. אני יודע שיש כאלה שהוא חייב להם הרבה יותר, עשרת אלפים, 12 אלף.

"כבר באנו להפגין פה בוולט בעבר, כמה פעמים, אבל הם לא מקשיבים לנו בכלל.
וולט חייבים לקחת אחריות. זה העסק שלהם, אנחנו עובדים בשבילם, עושים שליחויות בשבילם. לא יכול להיות שמישהו עובד בלי כסף, לא אכפת לי מה כתוב בטפסים ובהסכמים שלהם. הם מציעים לנו את החברות האלה, איך יכול להיות שהם לא אחראים?"

נועה קאופמן, מתנדבת בקו לעובד ומלווה את העובדים הזרים: "הגיעה אלינו קבוצה שאמרה שהם לא קיבלו משכורת של חודש. הוצאנו פניות גם לחברת הקבלן וגם לוולט. העובדים האלה הגיעו לוולט כדי לקבל עבודה, והיא הפנתה אותם לחברת הקבלן בגלל צורת ההעסקה שלה.

"עד לפני כחמישה שבועות הם פעלו לבד. הם הגיעו אלינו, ואז וולט שחררה להם את הכסף שעוד לא עבר לקבלן. את הכסף שעבר לקבלן הם לא קיבלו. מדובר ביותר ממיליון שקלים ליותר מ-200 עובדים.

"לוולט יש יכולת לבצע הליכים משפטיים נגד הקבלן. הם תקועים. בשביל וולט זו מכה קטנה בכנף. בשבילם זו המשכורת שלהם. וולט חייבת לקחת אחריות".

'וולט' הודיעה בתגובה: "החברה התנתקה מא.ב פיננסים כבר בינואר, מיידית כשנודע משליחים על בעיות בתשלום, והתשלום לשליחים הועבר לא.ב פיננסים על אותה תקופה. וולט כעת במאבק משפטי מול א.ב פיננסים כדי שיעבירו לשליחים את התשלום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!