דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה בעולם

אחרי קרוב לחודשיים: הרשויות בשנגחאי מתחילות להקל את הסגר ההדוק

בתי הספר בעיר הגדולה ביותר בסין יפתחו חלקית, אבל ההגעה אליהם תהיה וולונטרית | קניונים, שווקים ובתי מרקחת יוכלו לפעול בהיקף של 75% | ההקלות לא יחולו על יותר מחצי מיליון תושבים, שחיים באזורים בהם יש עדיין תחלואה

תושב שנגחאי מחכה מחוץ לבנק בזמן שעובדי הבנק מקבלים אספקת מזון, אחרי הפתיחה המחודשת של שנגחאי (צילום: AP Photo/Ng Han Guan)
תושב שנגחאי מחכה מחוץ לבנק בזמן שעובדי הבנק מקבלים אספקת מזון, אחרי הפתיחה המחודשת של שנגחאי (צילום: AP Photo/Ng Han Guan)

הרשויות בשנגחאי הודיעו היום שהחל מיום רביעי ינקטו בצעדים משמעותיים לקראת פתיחתה מחדש של העיר הגדולה ביותר בסין, אחרי סגר בן חודשיים בגלל גל תחלואת קורונה שטלטל את כלכלת המדינה וכפה כמעט לחלוטין על מילוני בני אדם להישאר בבתיהם.

בתדרוך היומי לתקשורת על מצב התחלואה, אמרה סגנית ראש העירייה זונג מינג שקווי האוטובוס והרכבת התחתית בעיר יחזרו לפעילות מלאה, כמו גם קווי הרכבת שמקשרים אותה לשאר המדינה.

"השגנו למעשה שליטה על המגפה", אמרה. "העירייה תתחיל בתהליך חזרה לשגרה של העבודה והחיים ביום רביעי".

בתי הספר יפתחו לתלמידי שתי הכיתות האחרונות בתיכונים והשנה השלישית בחטיבות הביניים, אבל התלמידים יוכלו להחליט בעצמם אם להגיע ללימודים פרונטליים. שאר הכיתות וגני הילדים יישארו סגורים.

קניונים, סופרמרקטים, חנויות נוחות ובתי מרקחת ימשיכו להיפתח בהדרגה, אבל לא להיקף של יותר מ-75% מהיכולת המלאה שלהם. בתי הקולנוע וחדרי הכושר יישארו סגורים.

רשות התיירות של שנגחאי הודיעה שאתרי תיירות באוויר הפתוח יתחילו להיפתח מחר, ואתרים בחללים סגורים יפתחו לקראת סוף יוני. קבוצות תיירים מחלקים אחרים בסין יוכלו להגיע לעיר שוב אחרי שהעירייה תסגור את על אזורי המגפה שבסיכון בינוני וגבוה.

הרשויות, שבתחילת החודש קבעו את 1 ביוני כתאריך היעד לפתיחה מחדש, נראות מוכנות להאיץ את ההקלה ההדרגתית בהגבלות שהתרחשה בימים האחרונים. מספר קניונים ושווקים נפתחו, ומחלק מהתושבים קיבלו תעודות שאפשרו להם לצאת מהבית למספר שעות כל פעם.

בשיחות ברשתות החברתיות היו תושבים שהביעו התרגשות מהאפשרות שיוכלו שוב להסתובב באופן חופשי בעיר, לראשונה מאז סוף חודש מרץ. אחרים שמרו על אופטימיות זהירה, בעקבות הקצב האיטי והלא סדיר של ההקלות עד כה.

עובדי עירייה התחילו לפרק חלק מהמחסומים שהוקמו על המדרכות בזמן הסגר. מספר בני אדם הלכו, או רכבו על אופניים, ברחובות העיר, שעדיין ריקים כמעט לגמרי. תושב אחד הסתפר על המדרכה, בזמן שעובד עירייה או מתנדב, בחליפת מגן מלאה, צפה בו.

יותר מחצי מיליון בני אדם, מתוך 25 מיליון תושבי העיר, לא יורשו לצאת מביתם ברביעי. 190 אלף מהם גרים באזורים בהם עדיין מוטל סגר, -450 אלף גרים באזורים תחת פיקוח בגלל מקרי קורונה שאותרו בהם לאחרונה.

29 נדבקים חדשים אובחנו ביום שני בשנגחאי, המשך של מגמת הירידה מחודש אפריל בו עמד המספר היומי על יותר מ-20 אלף. עם זאת, המאבק המוצלח בתחלואה גבה מחיר כבד. הרשויות הטילו סגר הדוק על העיר כולה, במסגרת מדיניות 'אפס קורונה' של סין, אסטרטגיה שמכוונת להכיל ולרסן כל התפרצות על ידי בדיקות המוניות ובידוד של נשאים מאומתים במתקנים מרוכזים.

הרשויות בבירה בייג'ינג המשיכו היום בהקלת ההגבלות במספר רובעים. העירייה הטילה סגרים מוגבלים, אבל לא סגרים על העיר כולה, בתגובה להתפרצות קטנה יותר תחלואה שנראה שעומדת לפני סיום. בעיר אובחנו ביום שני 18 נדבקים חדשים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!