דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אביגדור ליברמן

מדיני-בטחוני / אם הטרור ייפסק "נהיה ראשוני המשקיעים בשיקום רצועת עזה"

דברי שר הבטחון אביגדור ליברמן בראיון יוצא דופן לעיתון הפלסטיני "אל קודס". השר הוסיף כי "אם יכפו עלינו מלחמה חדשה - היא תהיה האחרונה של חמאס"

שר הביטחון אביגדור ליברמן. צילום ארכיון: פלאש 90
שר הביטחון אביגדור ליברמן. צילום ארכיון: פלאש 90
מיכל רוטנברג
טל כרמון
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

העיתון הפלסטיני "אל קודס" פרסם אתמול (שני) ראיון עם שר הבטחון אביגדור ליברמן שאמר כי "ישנה אפשרות שביום מן הימים עזה תהיה סינגפור או הונג קונג החדשה".

מדובר בראיון יוצא דופן מאחר שהוא מהווה נקודת תפנית בגישה של ישראל לסיכסוך הישראלי-פלסטיני. בשנים האחרונות ועם הובלתו של ראש הממשלה בינימין נתניהו ושר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, נהגה ישראל בגישת "ניהול הסיכסוך" הגורסת כי את הסיכסוך לא ניתן לפתור אך ניתן לנהל. כמו כן, ראיון של איש ציבור ישראלי בכיר לכלי תקשורת פלסטיני הוא דבר שלא נעשה במשך שנים מספר ומהווה אמירה חשובה כלפי הרצון להידברות עם הצד השני.

"ברצועת עזה יש גורמים קיצוניים מאוד שבראש סדר העדיפויות שלהם עומדת השמדת מדינת ישראל", אמר ליברמן בראיון, "אבל אני רוצה להיות ברור: אם הם יקבלו החלטה ויפסיקו את חפירת המנהרות, את הברחת הנשק ואת ירי הרקטות נגדנו – אנחנו נהיה ראשוני המשקיעים בשיקום רצועת עזה. נהיה ראשוני המשקיעים בנמל הימי שלהם, בשדה התעופה שלהם ובאזורי התעשייה שלהם. ישנה אפשרות שביום מן הימים עזה תהיה סינגפור או הונג קונג החדשה. חמאס משקיע יותר מ-100 מיליון שקל בתוכניות הצבאיות שלו במקום בחינוך ובבריאות".

בראיון התייחס ליברמן למדיניותו באם יתרחש סבב לחימה נוסף, מדיניות שביטא גם במהלך מבצע צוק איתן בשנת 2014 כאשר אמר כי "אחת ולתמיד יש לשים לזה סוף, המבצע צריך להסתיים כשחמאס מרים דגל לבן ומתחנן להפסקת אש ללא דרישות". בראיון לאל קודס אמר ליברמן כי אין למדינת ישראל רצון "לשוב לרצועת עזה ולכבוש אותה, אבל אם יכפו עלינו מלחמה חדשה – היא תהיה האחרונה של חמאס, כי נשמיד אותו כליל".

ליברמן שביטא בעבר ביקורת קשה על יו"ר הרשות הפלסטינית וכינה אותו "המכשול האמיתי למשא ומתן" התייחס שוב למנהיג הפלסטיני ואמר: "צריך מישהו שאינו אבו מאזן לחתום על הסכם סופי". עוד הוסיף ליברמן כי ישראל זקוקה למנהיג אחר בצד הפלסטיני בשל סירובו של אבו-מאזן להיכנס למו"מ ללא תנאים מוקדמים וכי אבו-מאזן מנותק מהציבור הפלסטיני. "מתי אבו מאזן ביקר לאחרונה בשכם או בטול כרם? כבר יותר מעשור שהוא לא היה שם, אבל הוא ביקר הרבה פעמים בלונדון, פריז, ניו יורק ומוסקבה. הוא הנשיא הפלסטיני, אבל אני בטוח שהוא יובס בבחירות ללא ספק".

הראיון התפרסם הבוקר בעיתון "אל-קודס" היומון הנקרא ביותר בגדה. זאת לאחר שלפנות בוקר תקף חיל האוויר ברצועת עזה לאחר שרקטה נורתה לכיוון שער הנגב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!