דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שביתת מחאה של עובדי האוניברסיטה הפתוחה: "רווחת העובדים מקוצצת, הגענו לקו האדום"

"הדרישות הפכו לתובעניות, ובמקביל מצמצמים כוח אדם ומוציאים עבודות למיקור חוץ" אומרים עובדי הסגל המינהלי, המוחים על מבוי סתום במשא ומתן | הנהלת האוניברסיטה: "יש הסכמות וניתן לסיים את הסכסוך במהרה"

הפגנה באוניברסיטה הפתוחה (וצילום: עד העובדים)
הפגנה באוניברסיטה הפתוחה (וצילום: עד העובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כ-750 עובדי הסגל המינהלי באוניברסיטה הפתוחה המאוגדים בהסתדרות המעו"ף פתחו היום (רביעי) בשביתת מחאה על רקע מבוי סתום במשא ומתן עם ההנהלה. הבחינות והלימודים שתוכננו להיום בוטלו עקב העיצומים.

סכסוך העבודה באוניברסיטה הוכרז כבר בחודש דצמבר 2021, בטענה להפרות חוזרות ונשנות של ההסכמים הקיבוציים באוניברסיטה. עם זאת, עד עתה נמנע הוועד מנקיטת צעדים ארגוניים וביקש להסדיר את המשבר באמצעות מו"מ אינטנסיבי. אמש, הודיע הועד כי על רקע גרירת רגליים, הסחבת והזלזול, לדבריו, מצד הנהלת האוניברסיטה, הוחלט על נקיטת שביתת מחאה.

הפגנה באוניברסיטה הפתוחה (צילום: ועד העובדים)
הפגנה באוניברסיטה הפתוחה (צילום: ועד העובדים)
הפגנה באוניברסיטה הפתוחה (צילום: ועד העובדים)
הפגנה באוניברסיטה הפתוחה (צילום: ועד העובדים)

"הדרישות מהסגל המינהלי הולכות ומתעצמות ואף הפכו להיות תובעניות, עומסים לא סבירים, מצוקת כח-אדם ההולכת וגוברת ובכל זאת צמצום תקנים, העברת משרות לחברות כוח אדם ולמיקור חוץ, ביצוע שינויים ארגוניים חד צדדים, אי מסירת מידע והיעדר שקיפות, פגיעה בעובדים בתהליכי גיוס, פגיעה בעובדים השעתיים בסגל, בעיות בהפקדות הפנסיוניות של מאות עובדים, כרסום בתנאים וברווחת העובדים בסגל, התעלמות ופגיעה בנציגות העובדים" נכתב בהודעה שהעביר הוועד לעובדים.

"ה-DNA של הסגל המינהלי הוא שאנחנו נשכבים על הכביש עבור האוניברסיטה. מדי בוקר מגיעים לעבודה מלאי רצון ומחויבות לבצע את המשימות. ומנגד, תנאים ומעמד שהולכים ונשחקים, רווחת העובדים מקוצצת. הגענו לקו האדום. עד כאן! לא נוכל יותר להמשיך ככה" כתבו, וקראו להנהלת האוניברסיטה להתעשת תוך שהם מביעים תקווה שייצצא פיתרון הולם לבעיות מהר ככל האפשר.

מהנהלת האוניברסיטה הפתוחה נמסר: "לאחר מספר חודשים של משא ומתן ענייני ופתוח סוכמו הבנות בין הצדדים. הסיכומים הושגו מתוך מקום של כבוד ורצון להגיע לפתרונות לטובת העובדים, תוך ראיית האפשרויות העומדות לפנינו. להערכתנו ניתן לסיים את הסכסוך במהרה ולהתפנות לאתגרים המשותפים בפניהם אנו ניצבים, לטובת האוניברסיטה ועובדיה. צר לנו על פגיעה מיותרת וזמנית שתהיה בפעילות של עבודת המנהל. יודגש כי הפעילות האקדמית ממשיכה. כמובן אנו נעשה הכל כדי לסייע לציבור הסטודנטים בפתרונות".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!