דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

רוסיה פתחה בתרגיל עם "כוחות גרעין", זלנסקי: 200 אלף ילדים נחטפו בכוח לרוסיה

התרגיל מגיע על רקע ההכרזה של ארה"ב על חבילת סיוע צבאי נוספת לאוקראינה בסך 700 מיליון דולר | בכיר בפנטגון: הצבא הרוסי איבד כ-20% מכוח הלחימה שלו

הריסות בניין בקייב מהפצצות צבא רוסיה (צילום: AP Photo/Rodrigo Abd)
הריסות בניין בקייב מהפצצות צבא רוסיה (צילום: AP Photo/Rodrigo Abd)

שר ההגנה הרוסי הודיע אתמול (רביעי) כי "כוחות הגרעין" של צבא רוסיה מקיימים תרגיל במחוז איוונובו שמצפון למוסקבה. בתרגיל משתתפים כאלף אנשי שירות, מאות כלי רכב, כלי טיס בלתי מאוישים, רכבים להסרת מוקשים ומשגרי טילים בליסטיים בין-יבשתיים.

התרגיל מתקיים על רקע ההכרזה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שיספק לאוקראינה תחמושת ומערכות טילים מתקדמות, כחלק מחבילת סיוע ביטחוני בסך 700 מיליון דולר, שתכלול גם: מכ"מים למעקב אווירי, טילים נגד שריון, מסוקים, כלי רכב וחלקי חילוף. החבילה תהיה הסיוע ה-11 במספר שמגיע מהמעצמה.

"ארה"ב לא מעודדת את אוקראינה או מאפשרת לה לתקוף מעבר לגבולותיה, ואינה מבקשת להאריך את המלחמה", אמרו גורמים רשמיים בממשל האמריקני. עם זאת, הם הדגישו כי הסיוע האמריקני יותאם לאופן התפתחות המלחמה ולצרכים המידיים של אוקראינה, וציינו כי "ארה"ב לא תלחץ על ממשלת אוקראינה, בפומבי או בחשאיות, לבצע ויתורים טריטוריאליים כלשהם".

243 ילדים אוקראינים נהרגו ו-446 נפצעו במהלך המלחמה, כך אמר הבוקר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. הוא הוסיף כי 139 ילדים מוגדרים נעדרים. זלנסקי טען: "200 אלף ילדים נחטפו בכוח לרוסיה ופוזרו ברחבי המדינה העצומה, בהם יתומים, ילדים שנלקחו ביחד עם הוריהם וכאלה שהופרדו ממשפחותיהם". לדבריו, "מטרת המדיניות הרוסית היא לא רק לחטוף אוקראינים, אלא לגרום לאזרחים שגורשו ממדינתם לשכוח ממנה – בלי שתהיה להם יכולת לשוב אליה".

בכירים בממשל האמריקני מעריכים שלאחר 3 חודשי מלחמה, הצבא הרוסי שחוק ומוכה, וחייליו איבדו את רוח הלחימה. זו הסיבה העיקרית שאילצה את רוסיה לנטוש את השאיפה לכיבוש אוקראינה כולה. בכיר בפנטגון מוסיף כי כוח הלחימה הכולל של הצבא הרוסי ירד בכ-20%, וכי במהלך המלחמה רוסיה איבדה לפחות 1,000 טנקים. כמו כן, חלק מהאזורים שנכבשו על ידי הרוסים במזרח אוקראינה נכבשו בתוך זמן קצר חזרה על ידי כוחות אוקראינים.

גם הצבא האוקראיני נחל אבדות כבדות במהלך המלחמה. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר אתמול שייתכן כי כ-100 חיילים אוקראינים מתים מדי יום. מוקדם יותר השבוע התקדמו הכוחות הרוסיים לכיוון מרכז העיר סברודונייצק שבמחוז לוגנסק. העיר הפכה למוקד מרכזי של הצבא הרוסי מאז שמיקד את פעילותו במזרח אוקראינה. מושל המחוז, סרגיי גאידיי, אמר כי כ-70% מהעיר נכבשו על ידי הכוחות הרוסיים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!