דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת ישראל סיימה בשוויון 2:2 מול איסלנד בליגת האומות

הנבחרת של המאמן אלון חזן הובילה משער של ליאל עבדה בדקה ה-25, אבל נקלעה לפיגור בפתיחת המחצית השנייה. שון וייסמן השווה בדקה ה-84 | 13 אלף אוהדים הגיעו לאצטדיון סמי עופר בחיפה

נבחרת ישראל מול איסלנד בליגת האומות (צילום: עודד קרני, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל מול איסלנד בליגת האומות (צילום: עודד קרני, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
יאיר צוקר
ליאור ברטל
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורגל סיימה הערב (חמישי) בשוויון 2:2 מול איסלנד, בפתיחת ליגת האומות לקראת יורו 2024. 13 אלף אוהדים הגיעו לאצטדיון סמי עופר בחיפה.

ליאל עבדה כבש לזכות ישראל בדקה ה-25. הלגאנסון השווה בדקה ה-42 וסיגורדנסון השלים מהפך 8 דקות מפתיחת המחצית השנייה. שון וייסמן השווה בדקה ה-84 עם נגיחה.

אלון חזן עמד על הקווים בהופעת בכורה כמאמן הלאומי. מיגל ויטור, שקיבל השבוע אזרחות ישראלית, פתח בהרכב לאחר שפיפ״א אישרה את שיתופו.
הרכב נבחרת ישראל: אופיר מרציאנו, אלי דסה, מיגל ויטור, שון גולדברג, דורון ליידנר, דור פרץ, עדן קארצב, מוחמד אבו פאני, ליאל עבדה, מנור סולומון, מואנס דאבור.

מהלך המשחק

המשחק נפתח בשליטה ישראלית כאשר ליאל עבדה ומנור סולומון הרבו לסכן את השער מהאגפים. בדקה ה-22 אבו פאני בעט מחוץ לרחבה מעל השער. בדקה ה-25 אבו פאני מצא את סולומון באגף שמאל, הקשר פרץ לרחבה והעביר כדור רוחב שהגיע לליאל עבדה. שחקנה של סלטיק השתלט על הכדור ובעט מקרוב פנימה. 0:1 לישראל.

ליאל עבדה חוגג שער במדי נבחרת ישראל מול איסלנד (צילום: עודד קרני, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאל עבדה חוגג שער במדי נבחרת ישראל מול איסלנד (צילום: עודד קרני, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)

בדקה ה-35 תורסטיינסון היה קרוב לשער שוויון, אבל מצא את מרציאנו ערני בשער. איסלנד המשיכה ללחוץ ובדקה ה-42 הלגאנסון השתלט על ריבאונד אחרי הדיפה של מרציאנו והכבש את השוויון 1:1. ישראל רצתה לרדת למחצית ביתרון ובדקה ה-45 עדן קארצב בעט מרחוק כדור חזק למסגרת, אבל השוער האיסלנדי הדף.

בפתיחת המחצית השנייה עבדה היה קרוב לשער השני שלו במשחק, אבל נעצר אצל השוער. בדקה ה-53 איסלנד השלימה הפך, מגונסון הכניס כדור עומק וסיגורדנסון בעט חזק לפינה של מרציאנו. 2:1 לאיסלנד. ישראל הגבירה את הקצב ואלון חזר הכניס למשחק את שון וייסמון, דן גלזר ועומר אצילי. בדקה ה-82 דורון ליידנר הגביה כדור לרחבה, שון וייסמן היה ממקום טוב וכבש בנגיחה את ה-2:2. ישראל המשיכה ללחוץ את השער האיסלנדי

ליגת האומות והסיכוי של ישראל

הנבחרת הוגרלה מול איסלנד, אלבניה ורוסיה (שהושעתה על ידי פיפ"א). אם ישראל תסיים במקום הראשון בבית היא תבטיח השתתפות בפלייאוף היורו ותהיה מרחק 180 דקות מהשתתפות ראשונה אי פעם באליפות אירופה. גם אם לא, המקום שלה בפלייאוף די מובטח לאור העובדה שהיא בדרג השני בליגת האומות.

אופ"א עדיין לא הודיעה רשמית על שיטת העלייה המסודרת לטורניר ומקומה של ליגת האומות, אך די ברור שיהיה שינוי בפורמט מזה שהיה ביורו 2020. השנה הפורמט שונה מזה שהיה ליורו 2020 בו האלופה מכל אחת מליגות האומות זכתה בכרטיס.

מנור סולומון במדי נבחרת ישראל (תמונה באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מנור סולומון במדי נבחרת ישראל (תמונה באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)

ביורו הקרוב יהיו בסך הכל 24 משתתפות, מתוכן 20 יעלו דרך המוקדמות הרגילות – כל מי שתסיים באחד בשני המקומות הראשונים בבתי המוקדמות. מקום אחד כבר שמור למארחת (גרמניה), והמקומות האחרים יוכרעו בפלייאוף. הקבוצות שישחקו אחת נגד השנייה בפלייאוף הן הקבוצות הטובות ביותר בליגת האומות, מבין אלו שלא עלו ליורו, לפי הדירוג של ליגת האומות.

מנצחות כל הבתים בליגות A, B ו-C של ליגת האומות יהיו לפחות בפלייאוף. אם אחת מהן עלתה ליורו במסלול הרגיל, אז הקבוצה במקום הגבוה ביותר תעלה במקומה לפלייאוף. מנצחות הבתים בליגה הרביעית, D, יוכלו לעלות לפלייאוף היורו רק אם הקבוצות מהדרגים האחרים לא יעלו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!