דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

דיווח: טסלה עקבה אחרי עובדיה ברשתות חברתיות בניסיון למנוע התאגדות

רשת CNBC דיווחה שהחברה שילמה לחברת יחסי ציבור כדי לעקוב אחר התבטאויות עובדיה ברשתות חברתיות לגבי תנאי העבודה והטרדות מיניות | בעל השליטה בטסלה, אילון מאסק הוא מתנגד מוצהר להתאגדות עובדים

יו"ר טסלה, המיליארדר אילון מאסק (צילום: Patrick Pleul/Pool Photo via AP, File)
יו"ר טסלה, המיליארדר אילון מאסק (צילום: Patrick Pleul/Pool Photo via AP, File)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

רשת CNBC דיווחה שחברת טסלה שילמה לחברת יחסי ציבור כדי לעקוב אחר התבטאויות עובדיה ברשתות חברתיות לגבי תנאי העבודה והטרדות מיניות. בעל השליטה בטסלה, אילון מאסק הוא מתנגד מוצהר להתאגדות עובדים, מדיניותה של טסלה מעודדת עובדים שלא לפרסם בפומבי טענות הנוגעות למקום העבודה.  

לפי הדיווח, החברה שכרה את חברת יחסי הציבור MWW PR מניו יורק כדי לעקוב אחר התבטאויות עובדים בקבוצה בפייסבוק ובאופן רחב יותר ברשתות חברתיות. במוקד המעקב עמדו תביעה על הטרדה מינית שהגישה עובדת, שגם פוטרה לאחר מכן, וכן דיבור על תנאי העסקה המפרים לכאורה את החוק.  

אף כי מדובר בפרשה ישנה, לדיווח יש רלוונטיות אקטואלית משני כיוונים שונים – נסיונות גוברים של איגודי עובדים בארצות הברית לאגד עובדים בתעשיות ההיי-טק וכוונותיו של בעל השליטה בטסלה, אילון מאסק, לרכוש את השליטה ברשת החברתית טוויטר.  

מטעם חברת יחסי הציבור נמסר: "החברה יעצה לטסלה בשנים 2018-2017 על התבטאויות תקשורתיות של עובדים בתקופת גידול מאסיבי בחברה. זהו מנהג מקובל לעקוב אחר סיקור תקשורתי ושיח חברתי פומבי על החברה כדי לגבש תובנות לגבי תלונות ותפיסות של בעלי עניין ביחס למותג".

עובדים במפעל טסלה. "בני אדם אינם זוכים להערכה המגיעה להם" (צילום:AP Photo/Jeff Chiu)
עובדים במפעל טסלה. "בני אדם אינם זוכים להערכה המגיעה להם" (צילום:AP Photo/Jeff Chiu)

באותה תקופה חלו ניסיונות התאגדות בחברה, שלא הבשילו לידי הקמת איגוד פעיל, בניגוד למרבית יצרני הרכב בארצות הברית, שעובדיהם מאוגדים. לאיגוד UAW הפעיל בארצות הברית וקנדה יש קרוב ל-400,000 חברים פעילים ועוד כ-580,000 חברים בפנסיה. 

שלושה עובדים לשעבר ממפעל בפרמונט אמרו ל-CNBC שקולגות הזהירו אותם לא ליצור קשרים עם מנהליהם בחברה ברשתות חברתיות, לא להצטרף לקבוצות פומביות של עובדי טסלה, אלא אם הם מכירים את כלל החברים בהם , את מנהלי הקבוצות ואיך מחליטים על הצטרפות להצטרף אליהן מחשש למעקבים מצד המעסיק.  

מדיניות התקשורת הנוכחית של טסלה על מנהלים בחברה לא לעקוב אחר עובדים במדיה חברתית ללא סיבה עסקית ברורה המצדיקה זאת. מדיניות זו גם ממליצה לעובדים שלא להתבטא בענייני עבודה במדיה חברתית, ומציינת כי "סביר יותר שתצליחו לפתור בעיות בעבודה עם הקולגות, המנהל הישיר או חברי הנהלה אחרים , מחלקת משאבי אנוש או קו טלפוני אנונימי לתלונות, מאשר להביע דאגות ברשתות חברתיות".  

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!