דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.7°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 20.1°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 26.9°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

פשיעה חקלאית במצפה רמון: מערכת דישון נגנבה מכרם; ציוד ההשקיה בו הושחת

לטענת בעל הכרם, ערן רז, הציוד שנגנב משמש את העבריינים להשקיית שדות הקנאביס באזור: "מאז שהתחילו לגדל את הגראס בארץ אנחנו סובלים מגניבות של ציוד: מכלי דישון, רשתות הצללה, מה לא?"

צילום: ערן רז
מערכת ההשקיה בכרם אחרי שהושחתה על ידי העבריינים. "כל אחד יכול לראות את שדות הקנאביס מהכביש. בטוח גם משטרת ישראל רואה אותם" (צילום: ערן רז)
מאיה רונן

מערכת דישון נגנבה ומערכת השקיה הושחתה בכרם במצפה רמון אתמול (ראשון) בבוקר. בעל הכרם, ערן רז, הגיע למקום בעקבות התראה שקיבל בטלפון הנייד על תקלה במערכת ההשקיה. המשטרה הגיעה למקום והוגשה תלונה על הגניבה והנזק. האירוע בחקירה.

"כרם היין שלי נמצא על כביש 171, ליד מצפה רמון", אומר ל'דבר' רז, הכורם של יקב ננה. "ביום ראשון בבוקר קיבלתי התראה בטלפון שמשהו לא תקין במערכת ההשקיה. נסעתי לכרם וגיליתי ששברו את המדשנת, גנבו את מכל הדישון, שפכו את כל הדשן על האדמה וברחו. אני מתאר לעצמי שלוקח 5 דקות לעשות דבר כזה. נזק של אלפי שקלים".

לדברי רז, זו אינה הפעם הראשונה שהוא חווה אירועים של גניבה ונזקים לכרם שבבעלותו. "בשנים הראשונות אחרי שעליתי לקרקע, בסביבות 2009-2008, עוד הייתי פה חקלאי יחיד באזור הזה. מבריחי גראס מגבול מצרים ניסו להוציא אותי מהשטח כי אני יושב על אפיק נחל צין שהוא ציר ההברחות הראשי. בהתחלה איימו עלינו, עקרו לנו בזנ"טים ושתילים, אפילו 'הציעו' לנו לשלם עבור 'שמירה', שזה בעצם לדרוש מאיתנו פרוטקשן או שיהרסו לנו".

רז מספר שכשנסגר הגבול עם מצרים וצומצם היקף הברחות הסמים, החלו המבריחים לגדל את הגראס בעצמם. אופי החבלות השתנה גם הוא. "מאז שהם התחילו לגדל את הגראס בארץ אנחנו סובלים מגניבות של ציוד: מכלי דישון, רשתות הצללה, מה לא? האזור כולו רווי בשדות קנאביס לא חוקיים, והדרך שלהם להשקות את השדות זה בעזרת מכלי הדישון שלנו. גונבים אותם, ממלאים במים ונוסעים לשדות להשקות את הקנאביס. זה נראה כמו משהו פשוט, אבל זה קשה ומתסכל, וזאת המציאות שלנו כאן".

להערכת רז, במקרה הנוכחי מדובר בנזק של 6,000-5,000 שקלים, אבל לא מכך הוא מוטרד. "עקרו את מכל הדישון. ממש שברו אותו, אף שיכלו לפרק אותו בלי לשבור את המדשנת. גם מחשב המים ששולט על ההשקיה של הכרם נהרס. היום החלפתי אותו כדי שהכרם יושקה, אבל אני צריך להתקין מחדש את המדשנת. הנזק הכלכלי כבר נהיה משני. יותר מתסכל אותי שזה חוזר שוב ושוב".

כרם היין בדרך למצפה רמון (סמוך לבה"ד 1) הושחת ונהרס הלילה,ולא בפעם הראשונה.למרות ההשחתה וההרס הכבד מבהיר הבעלים בכרם ערן רז "לא נזוז מכאן,זו האדמה שלנו.המשימה היא להילחם על הבית, ולבנות התיישבות ציונית בכל דונם" סיכם ערן את דבריו.

Posted by ‎חדשות הדרום 24‎ on Sunday, June 5, 2022

לדבריו, אין לו תלונות על תפקוד המשטרה באירוע הנוכחי, אבל עולות בו תהיות לגבי הטיפול הכולל בבעיה שחוזרת על עצמה. "התקשרתי למשטרה והם הגיעו מהר, אפילו הגשתי תלונה במקום והם בדקו כל מה שצריך כדי לחקור את זה. מה שאני לא מבין זה למה לא מטפלים במקור הבעיה, שהוא שדות הקנאביס הלא חוקיים. אם הם לא יהיו, לא יגנבו מאיתנו ציוד. כל אחד יכול לראות את השדות האלה מהכביש. בטוח גם משטרת ישראל רואה אותם". עם זאת, רז לא מוכן לוותר. "בכל מקרה, לא נזוז מכאן. זו העבודה שלנו. המשימה היא לבנות התיישבות ציונית בכל דונם ואת זה אנחנו עושים כאן, במדבר".

משטרת ישראל הודיעה: "מיד עם קבלת הדיווח אתמול על האירוע, שוטרים הגיעו למקום ופתחו בבדיקת נסיבות המקרה. החקירה מתנהלת ביחידה המרכזית במשמר הגבול ובמסגרתה יבוצעו כלל הפעולות הנדרשות במטרה להתחקות אחר החשודים ולמצות עמם את הדין".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!