דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תחבורה ציבורית

אגד / "האחריות למניעת המשבר נמצאת בידיהם של משרדי האוצר והתחבורה"

כך אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בהתייחס לסירוב האוצר ומשרד התחבורה לחתום על הסכם תשומות חדש עם אגד. ההסתדרות הודיעה כי אם לא יימצא פתרון ישבתו העובדים החל מה-7 בנובמבר.

ישראלים מחכים לאוטובוס בירושלים. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ישראלים מחכים לאוטובוס בירושלים. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע הבוקר (שלישי) כי במידה ומשרד האוצר ומשרד התחבורה לא יימצאו פתרון הולם למשבר שמאיים על עובדי אגד, יופעל סכסוך העבודה בחברה והחל מהשבעה בנובמבר ישביתו העובדים את פעילות האוטובוסים בכל רחבי הארץ. הרקע למשבר הוא סירוב המדינה לחתום על חידוש הסכם התשומות מול הנהלת אגד.

אבי ניסנקורן (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90).
אבי ניסנקורן (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90).

"לאורך השנים, וביתר שאת בתקופה האחרונה, פקידי המדינה מנסים לייבש את אגד ולהפוך את הנהגים לסוג של עובדי קבלן" אמר ניסנקורן, "צעדים אלו, המתבצעים ברגל גסה ותוך התפשרות מדאיגה על נושאי הבטיחות, פוגעים לא רק במעמד הנהגים אלא באינטרס הציבורי הכולל. במקום להשקיע בתחבורה הציבורית, להעלות את ערך השעה של הנהגים, לטפל במחסור החמור של כוח אדם מיומן, המדינה מתכננת לבטל סובסידיות שלפחות מחציתן מיועדות לממן את השירות לאוכלוסיות מוחלשות. הכוח והאחריות למנוע את העמקת המשבר ואת השלכותיו החמורות על הנהגים ועל ציבור הנוסעים, נמצא בידיהם של משרד האוצר ומשרד התחבורה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הצטרף לדברי ניסנקורן והוסיף כי "ההתעלמות של פקידות המדינה מהמשבר באגד, לא מפקירה רק את נהגי החברה אלא את כל ציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית בישראל. מדובר במחדל שעלול למוטט את אגד שקיימת עוד מלפני קום המדינה ואני מקווה שבמשרד התחבורה ובמשרד האוצר, מבינים שיש להם אחריות לא רק לביטחון התעסוקתי של 6,000 נהגים, אלא מחויבות כלפי 1.2 מיליון  אזרחים שנהגים אלו ממשיכים להסיע מדי יום, בזמן שהמדינה ממשיכה לכרסם בפרנסתם. אנו נפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותנו על מנת להגן על הנהגים ועל התפקיד החשוב שהם ממלאים".

לדברי האיגוד הצהירה כבר ההנהלה כי אי חתימת הסכם תשומות חדש עשויה להוביל להלנת שכר הנהגים, וכן כי הם חוששים שאיתנותה הכלכלית תיפגע.

מחברת אגד נמסר בתגובה כי "יש להצטער שהגענו למצב שבו הנהגים והעובדים המקצועיים והמסורים נאלצים להשבית את התחבורה הציבורית בישראל. משרדי האוצר והתחבורה הם הנושאים באחריות הבלעדית לכאוס ולפקקים שצפויים לכמיליון וחצי נוסעים רבים מבינהם, חיילים, בני נוער, קשישים וסטודנטים, שלא יוכלו להגיע ליעדם".

עוד הוסיפו כי "הנהלת אגד קוראת לממשלה לחדול מהניסיונות לייבש את אגד ולהפסיק לעכב תשלומים בהיקף של 250 מיליון ש״ח המגיעים לאגד. במקום זאת אנו קוראים לממשלה לחדש את המו״מ באופן רציני כדי להגיע להבנות ולחתום על הסכם תשומות חדש עם אגד ללא דיחוי נוסף".

הסכם התשומות קובע את התעריף אותו מעבירה המדינה לחברה בגין ביצוע הקווים. מאז חתימת הסכם התשומות הקודם התייקרו הוצאות החברה בגין רכיבים שונים, ביניהם רכיב השכר עם חתימת הסכם קיבוצי חדש בחברה.

חברת אגד היא חברת התחבורה הציבורית הגדולה בארץ, ובין הגדולות בעולם, ונכון ל-2016 היא מפעילה 2,527 אוטובוסים ברחבי הארץ, המהווים 40% מכלל קווי השירות בארץ. באם יפתחו העובדים בשביתה, ההשפעה על התחבורה הציבורית תהיה דרמטית.

ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!