דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי נובולוג פתחו בשביתה: "ההנהלה לא מאפשרת התקדמות במשא ומתן"

העובדים החלו בשביתה ב-4 לפנות בוקר והיא צפויה להימשך 24 שעות | יו"ר הוועד, זהבית דבש: "לא נרפה עד שנשיג הסכם נכון ומאוזן, לעובדים ולחברה" | לא תהיה פגיעה בכל הנוגע לפעולות מצילות חיים

שביתה בחברת נובולוג (צילום: דוברות ההסתדרות)
שביתה בחברת נובולוג (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי חברת נובולוג לוגיסטיקה במודיעין פתחו הבוקר (שלישי) בשביתת אזהרה של 24 שעות, על רקע המבוי הסתום במו"מ להסכם קיבוצי והתנהלות כוחנית, לדבריהם, של גורמים בכירים בהנהלה כלפי חברי הוועד ונציגי ההסתדרות, בניסיון להחליש את התארגנות העובדים. בהסתדרות הדגישו כי במסגרת השביתה אין ולא תהיה פגיעה בכל הקשור לפעולות מצילות חיים ולפעילות חירום.

בשעה 4:00 לפנות בוקר הורו נציגי הוועד וההסתדרות לעובדי משמרת הלילה לעצור את המשמרת, וערכו אסיפת הסברה לעובדים ולנהגים.  למרות שהעובדים פעלו לפי חוק ובהתאם לסכסוך העבודה שהוכרז במפעל כבר לפני למעלה מחודש, מנכ"ל נובולוג עירן טאוס הביא למקום חברות שמירה פרטיות, בפעולה שנתפסה על ידי העובדים כניסיון להלך עליהם אימים, ואף הזמין למקום משטרה שתשאלה את יושבת ראש ועד העובדים.

"עובדי נובולוג לוגיסטיקה יצאו למאבק למען השגת הסכם קיבוצי ראשון", אמר יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה בהסתדרות, אליעזר בלו, "העובדים מוחים על כך שההנהלה מתנהלת בכוחנות במו"מ ולא מאפשרת התקדמות באף סעיף משמעותי בהסכם הקיבוצי. העובדים נחושים להגיע להסכם בחברה, ועל כך המאבק. אני קורא למנכ"ל החברה האם, עירן טאוס, להיכנס לעובי הקורה ולשבת איתנו למו"מ, במטרה למצוא פתרון הולם לסוגיות שבמחלוקת".

שביתה בחברת נובולוג (צילום: דוברות ההסתדרות)
שביתה בחברת נובולוג (צילום: דוברות ההסתדרות)

"הפחדות ואיומים לא ירתיעו אותנו" אמרה יו"ר ועד הפעולה של עובדי נובולוג, זהבית דבש, "להפך. אנחנו מאוחדים וחזקים ולא נרפה עד שנשיג הסכם נכון ומאוזן, הן לעובדים והן לחברה. רק ביחד ננצח".

דבש הדגישה כי השוטרים שהגיעו למקום תשאלו אותה וביקשו ממנה את פרטיה, על אף שלהפגנה מונה אחראי מטעם ההסתדרות. "הרושם היה שזה ניסיון להפעיל כוחניות ולהפחיד אותנו, למרות שאנחנו פועלים כחוק ומקפידים על קלה כבחמורה".

שביתת האזהרה הנוכחית מגיעה בין היתר על רגע טענות וועד העובדים להתנכלות מצד הנהלת נובולוג כלפי ועד העובדים. לפני כשלושה שבועות עצרו עובדי המפעל את העבודה בו למשך כשעה, לאחר שמנכ"ל החברה זימן שלושה מחברי ועד העובדים, האחד אחרי השני, לשיחות בחדרו בהן לטענתם השתלח בהם בצעקות, תוך דפיקות על שולחנו.

קבוצת נובולוג היא חברה ישראלית שנוסדה ב-1966. חברת נובולוג לוגיסטיקה עוסקת בייבוא והפצה של תרופות וציוד רפואי ל-1,500 מוקדים ברחבי ישראל מדי יום, וכן באספקת שירותים לוגיסטיים לניסויים קליניים. החברה עובדת בשותפות אסטרטגית עם חברות תרופות רב-לאומיות ומספקת להן שירות לוגיסטי מקיף בעריכת מאות ניסויים קליניים בשנה. כמו כן, מספקת החברה שירותי עיקור לתעשיית הציוד הרפואי בישראל.

נובולוג לוגיסטיקה טרם הגיבה לכתבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!