דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
23.6°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 21.9°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 23.3°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 23.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

פרידה / ״גיבור מעמד הפועלים״: מאיר בביוף הלך לעולמו בגיל 72

בביוף כיהן כיו"ר מרחב נגב בהסתדרות במשך 27 שנים והוביל מאבקי עובדים מול תאגידים, רשויות מקומיות וממשלות ישראל. על מאבקו ב״מטרודן״ כתב יהושוע סובול את המחזה ״גיבור מעמד הפועלים״ | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ספד לו: "לוחם ללא חת למען זכויות העובדים"

מאיר בביוף ז"ל (צילום: יקיר אוקנין, מרחב נגב בהסתדרות)
מאיר בביוף ז"ל (צילום: יקיר אוקנין, מרחב נגב בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאיר בביוף, לשעבר יו"ר מרחב נגב בהסתדרות, הלך לעולמו בגיל 72 לאחר מאבק במחלת הסרטן. הלווייתו נערכה אתמול (שלישי) בבית העלמין החדש בבאר שבע. "מאיר היה לוחם זכויות עובדים ללא חת ונלחם למען העובדים בדרום ובכל הארץ", יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ספד לו, "אדם בעל זכויות רבות שפעל ונלחם עשרות שנים לקידום העבודה המאורגנת והמעמד העובד". בביוף כיהן כיו"ר מרחב נגב 27 שנים.

בביוף נולד ב-1950 ביפו לצילה, ניצולת שואה מפולין שכל משפחתה נספתה, ולמשה, יליד אלכסנדריה שבמצרים, בן למשפחה בוכרית שעלתה מאוזבקיסטן לארץ ישראל בתחילת המאה הקודמת ומשם היגרה למצרים. בהמשך התגוררה המשפחה בקיבוץ נווה אילן שליד ירושלים, ועם פירוק הקיבוץ עברה בשנת 1955 לבאר שבע. את שירותו הצבאי העביר כלוחם שריון בחטיבה 7 ולאחר מכן כמדריך בבית הספר לשריון.

בביוף במפגש עם עובדי מפעל חרסה בנגב (קרדיט: יקיר אוקנין, מרחב נגב בהסתדרות)
בביוף במפגש עם עובדי מפעל חרסה בנגב (קרדיט: יקיר אוקנין, מרחב נגב בהסתדרות)

את עבודתו בהסתדרות החל בשנת 1971 עם שחררו מהצבא  כמזכיר הנוער העובד והלומד במועצת פועלי באר שבע של הסתדרות העובדים, לימים ההסתדרות במרחב הנגב.  ביולי 1994 נבחר לראשונה לתפקיד מזכיר מועצת פועלי באר שבע, וב-1998, עם הקמת המרחבים בהסתדרות, נבחר ליו"ר מרחב הנגב, המרחב הרביעי בגודלו בהסתדרות. בתפקידו זה כיהן בביוף כחמש קדנציות והיה לעובד הוותיק ביותר במערך עובדי ההסתדרות.

בין מאבקי העובדים אותם הוביל נמנים עשרות מקומות עבודה שהתארגנו, לרבות המאבק של עובדי חברת התחבורה הציבורית בבאר שבע, מטרודן, ששבתו בשנת 2005. למשך ארבעה חודשים בדרישה שינוהל עימם משא ומתן קיבוצי, עד ששביתתם נשברה על ידי שר התחבורה בזמנו, מאיר שטרית. מאבק זה הונצח במחזה "גיבור מעמד הפועלים", שכתב המחזאי יהושוע סובול. במהלך כהונתו איגד מרחב נגב בראשותו עשרות רבות של מקומות עבודה בהם מפעל קמהדע בבית קמה, מפעל כימדע בקיבוץ ניר יצחק, עובדי הכפר השיקומי 'עלה נגב', מפעלי קומפולק וכימאגיס ברמת חובב ועוד.

לצד זאת נאבק בביוף לצד ראשי ערים ופעילים מהנגב גם בסגירת מפעלים בפריפריה. בדצמבר 2001 היה ממובילי המאבק נגד ביטול 'חוק הנגב' שהעניק הטבות משמעותיות לתושבי הפריפריה הדרומית. במהלך מאבק זה בביוף אף נעצר והתנהל נגדו משפט, בסיומו זוכה מכל אשמה. כתוצאה מן המאבק, חזר בו ראש הממשלה אריאל שרון מהכוונה לבטל לחלוטין את הטבות המס ונעשה הפחתה חלקית בלבד של אחוזי ההטבות ליישובים השונים שבנגב.

בנוסף כיהן בביוף בין השנים 2003-2008 כחבר מועצת העיר באר שבע מטעם סיעתו של ראש העיר יעקב טרנר, כיו"ר הוועדה לאיכות הסביבה בעירייה וכנציג עיריית באר שבע במועצה התעשייתית ברמת חובב, תפקיד במסגרתו הוביל  מהלכים שהביאו להקטנת פליטת הרעלים והחומרים המסוכנים לחלל האוויר, על מנת למנוע פגיעה בבריאותם של תושבי האזור. לאורך השנים פעל בביוף גם במסגרת מפלגת העבודה, נמנה על תומכיו של יצחק רבין במפלגה ואף התמודד מטעמה מספר פעמים לכנסת אך לא נבחר.

"הכרתי את מאיר במשך למעלה מ-30 שנה של עבודה משותפת", אומר ל'דבר' יו"ר אגף המרחבים בהסתדרות, אבי יחזקאל, "אהבנו והערכנו מאוד האחד את השני. זו אבידה גדולה לבית ההסתדרות ולחברה הישראלית כולה. מאיר ז"ל נפטר כשהוא עוד חי ונושם את החיים הציבוריים, השליחות הציבורית והמאבק עבור ציבור העובדים שאותו אהב ושלו היה כל כך מסור".

"זה עדיין לא נתפס לדבר על מאיר בלשון עבר כי רק אתמול עוד שוחחנו בטלפון", אומר יו"ר מרחב נגב בהסתדרות נורברט בוקובזה, "התמזל מזלי להודות למאיר על מי שהוא היה עבורי – מנהל וחבר וכמובן על ההזדמנות שהוא נתן לי להיכנס אל תוך נעליו. מאיר הקדיש את חייו לעובד הפשוט במרחב נגב מתוך תחושת שליחות אמיתית ואמונה שלמה בעבודה המאורגנת, ואנחנו נעשה הכל כדי להמשיך את דרכו ולנצור את זכרו. מרחב נגב הוא אחד המרחבים המובילים והמשגשגים בישראל הרבה בזכות מאיר והוא יחסר לנו ולכל עשרות אלפי העובדים במרחב נגב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!