דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

התשובה של ילן לאינפלציה בארה״ב: הוזלת שירותי הבריאות, דיור בר השגה ואנרגיה ירוקה

שרת האוצר האמריקאית ביקשה מהקונגרס לתמוך בצעדים להפחתת יוקר המחייה בארה"ב | בתגובה לביקורת על תכנית התמריצים אמרה שארה"ב התאוששה מהר ונמנעה ממיתון

ג'נט ילן בנאום בפני ועדת התקציב של הקונגרס האמריקני (צילום: AP Photo/Manuel Balce Ceneta)
ג'נט ילן בנאום בפני ועדת התקציב של הקונגרס האמריקני (צילום: AP Photo/Manuel Balce Ceneta)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

שרת האוצר של ארה"ב, ג'נט ילן, מעריכה שהאינפלציה תישאר גבוהה, ומבקשת לקדם שורת צעדים שיקלו על משקי הבית בתקציב הקרוב וישלימו את הידוק המדיניות המוניטרית על ידי הפדרל ריזרב.

בהופעה מול ועדת התקציב של הקונגרס הגנה נגידת הפד לשעבר על מדיניות ממשל ביידן, הדגישה את ההתאוששות המהירה של ארה"ב, ודחתה את הטענות לפיהן הצעדים בהם נקט הממשל האמריקני הם הגורם לאינפלציה.

"הקונגרס יכול לעשות הרבה כדי להפחית כמה מהעלויות הכבדות איתן מתמודדים משקי הבית", אמרה ילן, וציינה הצעה של הנשיא ביידן להוריד את מחיר תרופות המרשם, שיפור שירותי הבריאות, הרחבת תכניות של דיור בר השגה, והרחבת הטבת המס להורים לילדים, שהונהגה במסגרת תכנית התמריצים של ביידן.

בנוסף ציינה ילן את החשיבות שבאישור תכנית למעבר לאנרגיה ירוקה ונקייה, שמלבד היתרונות שלה ברמה הגיאופוליטית והקטנת התלות ברוסיה, "יכולה להוזיל את חשבונות החשמל בצורה משמעותית".

"נשלם על ההצעות האלה באופן מלא על ידי מיסוי של תאגידים גדולים ושל העשירים ביותר", אמרה שרת האוצר, "הצעות מסוג זה יפחיתו את יוקר המחיה, ויקלו על לחץ המחירים על משקי בית במעמד הנמוך והבינוני. אלה צעדים משלימים למדיניות הפדרל ריזרב".

בתגובה למתקפה מצד חברי קונגרס רפובליקנים, הגנה נגידת הפדרל ריזרב לשעבר על מדיניות הנשיא ביידן, ואמרה שהיא הצליחה למנוע מיתון כתוצאה ממשבר הקורונה. "בשנה וחצי האחרונה אנחנו בהתאוששות חזקה, הכוללת אבטלה נמוכה וצמיחה מהירה, ועלייה בחסכון של משקי בית", אמרה, "ההתאוששות הזאת הונעה על ידי התכניות הממשלתיות לאתגרי המגיפה".

ילן אמר אמרה שהמשק האמריקני נכנס ל"תקופת מעבר, מהתאוששות מהירה לצמיחה וקבועה ויציבה. המעבר הזה הוא חלק מרכזי מהתכנית של הנשיא להשתלט על האינפלציה מבלי להקריב את ההישגים הכלכליים שהשגנו".

לדבריה המדיניות הצליחה למנוע את התחזיות הקשות שהיו בתחילת המגיפה, לפיהן האבטלה תעלה ל-9% בשנת 2022, ואף להקטין את הגרעון בסופו של דבר.

היא התייחסה לשינוים המוצעים במערכת המס ולתוספת תקציב שמוצעת למס הכנסה, ואמרה ש "לבקש ממרוויחי שכר גבוה ומתאגידים לשלם את החלק ההוגן שלהם זו הדרך הנכונה לממן את ההשקעות האלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!