דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מנכ"ל נמל אשדוד משה זנה התפטר בעקבות יחסים עכורים עם היו"ר

ההתפטרות של זנה מגיעה בתקופה קריטית לנמל אשדוד, כאשר תור האניות הממתינות ארוך | יו"ר הנמל, אורנה הוזמן-בכור טענה שהמנכ"ל אינו מטפל כראוי בתור האניות הממתינות ובציוד תקול שיש בנמל

משה (שיקו) זנה, מנכ"ל נמל אשדוד (צילום: אבישג שאר ישוב)
משה (שיקו) זנה, מנכ"ל נמל אשדוד (צילום: אבישג שאר ישוב)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"ל נמל אשדוד, משה (שיקו) זנה, הודיע היום (רביעי) בצהריים על התפטרות לאחר שנתיים וחצי בתפקיד. לפני כשבועיים פעלה יו"ר הנמל, אורנה הוזמן-בכור לקידום תהליך הדחה של זנה. ההתפטרות של זנה מגיעה בתקופה קריטית לנמל אשדוד, כאשר תור האניות הממתינות גבוה, ולקראת הרחבה משמעותית בתחרות בתחום המכולות מול נמל הדרום החדש.  

הוזמן-בכור טענה כי המנכ"ל אינו מטפל כראוי בתור האניות הממתינות ובציוד תקול שיש בנמל. זנה השיב לה: "אנו עושים כל שבידנו על מנת לצמצם את התור התפעולי ולהחזירו לרמה נמוכה כבעבר, אף שלחברה יש תקרת מטענים ואין לנו שליטה על כמות האניות המגיעות לנמל אלא רק על קצב הפריקה והטעינה אשר גדל משמעותית לקצב ניטול של כ-2 מיליון טון מטענים בחודש". 

עוד כתב זנה, "הרצון שלך להציג בעיות ניהוליות או תפעוליות בנמל טועות ומטעות. את ההישגים הללו אנו עושים כפי שאת מכירה טוב ללא סמנכ״ל כספים, ללא סמנכ״ל תפעול וללא רמ״ח ציוד ועוד מספר בעלי תפקידים תקניים שאנו ממתינים לאישור פרסום משרותיהם מהדירקטוריון". 

נמל אשדוד (צילום: משה שי / פלאש 90)
נמל אשדוד (צילום: משה שי / פלאש 90)

במכתב ההתפטרות שנשלח הבוקר לחברי הדירקטוריון ומשרדי הממשלה כתב זנה כי "לצערי הרב, בתקופה האחרונה הממשלה התאגידי בחברת הנמל הולך ונעלם", לדבריו הדריקטוריון עוסק בסוגיות ניהוליות במקום בקידום מדיניות והזלזול בדרג המקצועי הוביל לעזיבת מרבית הסמנכ"לים. 

"זה לא סוד שרציתי לסיים בהצלחה קדנציה מלאה כמנכ"ל הנמל. ראיתי בכך אתגר ושליחות. אך לצערי הרב, מספר מהלכים שבוצעו לאחרונה, וחציית עוד ועוד קווים אדומים, לא מאפשרים לי להיות חלק מתהליך אשר פוגע בעבודת הנמל ובמשק הישראלי", כתב זנה. 

זנה התלונן על כבילת ידיו, אי אישור מינויים בהנהלה והתערבות בהענקת קביעות לעובדים שזנה סבר שאין לנמל צורך בהם. "החלטות רבות אשר מתקבלות בדירקטוריון פוגעות בהצלחת הנמל — החל מפסילת מינוי סמנכ"ל תפעול לחברה, אי-אישור הסכמי שכר, וכלה במתן קביעות לעובדים אשר אני, כמנכ"ל הנמל, הצגתי בפניכם שאין צורך בהמשך העסקתם לקראת התחרות והכניסה לתוכנית ההתייעלות".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!