דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עלייה של 40% במספר מחפשי העבודה לנוער לקראת החופש הגדול

הביקוש למשרות עלה ב-30% גם בקרב צעירים (35-16) בתחומי האופנה וההסעדה, שעמדו מול משבר גיוס עובדים מאז הקורונה | אדם ברקת מאתר הדרושים ״סחבק״: ״גיוס בני נוער בקיץ יכול לסייע מול מחסור בכוח האדם״

מלצרית במסעדה בתל אביב (צילום ארכיון: משה שי / פלאש90)
מלצרית במסעדה בתל אביב (צילום ארכיון: משה שי / פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

באתר המשרות לנוער 'סחבק' הורגשה עלייה של 40% בכמות מחפשי העבודה בגילאי 17-16 בחודש האחרון לקראת החופש הגדול. הביקוש למשרות גבר ב-30% גם בקרב צעירים (35-16) המחפשים עבודה בתחומי האופנה וההסעדה, כמלצרים, טבחים, מארחים וברמנים, ענפים שנתקלו בקושי משמעותי לגיוס עובדים מאז משבר הקורונה.בעוד שבחודש אפריל היו רשומים באתר 27 אלף נערים בגילאי 18-16, בחודש מאי קפץ מספרם כבר ל-45.5 אלף. הקטגוריות המובילות כיום בחיפושים באתר המכוון לעובדים צעירים בגילאי 16-35 הן עבודות מהבית, הסעדה, עבודה משרדית, היי-טק ללא ניסיון, ומשרות לסטודנטים.

בפילוח מספר המשרות ומחפשי העבודה לפי ערים, בתל אביב נרשמו 582 משרות ו-8,445 מחפשי עבודה באתר, בירושלים 248 משרות ו-6,690 מחפשי עבודה, בפתח תקווה 370 משרות ו-4,550 מחפשי עבודה, בראשון לציון 307 משרות ו-7,30 מחפשי עבודה ובבאר שבע 189 משרות ו-4,227 מחפשרי עבודה.

"מעסיקים נרתעים הרבה פעמים מלהעסיק בני נוער מסיבות שונות, בין היתר בשל כך שרבים מהם מגיעים לעבוד בחופשה – אבל יש כאן בהחלט הזדמנות לפתור את מצוקת כוח האדם בקיץ. אני מאמין שמעסיקים שידעו להתגמש ולהתאם את עצמם, יוכלו לשמר עובדים צעירים שישארו איתם גם במהלך השנה", אומר אדם ברקת, מנכ"ל ושותף מייסד בסחבק, לוח דרושים אינטרנטי לצעירים.

ברקת מוסיף שהסוד לתעסוקה אפקטיבית של בני נוער הוא הכשרה נכונה וליווי בתפקיד: "כדאי להקשיב לבני הנוער ולהבין מה חשוב להם ומה הם מחפשים בעבודה, כדי להבין איך להתאים את העבודה כך שירצו להמשיך בה גם אחרי החופש הגדול. זה בהכרח אומר להתאים את המשרות כך שיאפשרו שילוב של עבודה ולימודים, כמו שעושים היום בהרבה מקומות עם משרות סטודנטים". עוד הוא מציין שבני נוער נחשבים במקרים רבים לעובדים סקרנים, מסורים, עם מוטיבציה גבוהה, ופתוחים ללמוד דברים חדשים.

הצעירים מחפשים עבודה בהייטק ומהבית, ומוצאים בעיקר במקצועות הכלליים

"כמו המבוגרים, גם הדור הצעיר מעדיף היום עבודה מהבית״, מספר ברקת. זה שינוי שקרה בכל שוק העבודה. אבל כיוון שהביקוש והתחרות על המשרות הללו גדולים יותר, המעסיקים פחות מחפשים לאייש אותן בנערים".

גם הנהירה לענף ההיי-טק שמאפיינת היום את שוק העבודה הבוגר, באה לידי ביטוי גם אצל צעירים בכלל ונוער בפרט שמחפשים משרות ללא ניסיון בחברות היי-טק כמו קידום מכירות, שירות, מלקטים ושליחים – אלא שגם כאן מעסיקים מחפשים על פי רוב כוח אדם קבוע יחסית ולא זמני.

ענפי ההסעדה וההלבשה לעומת זאת, שפופולריים מאוד בקרב חיפושים של בני נוער, נותרו רלוונטיים מאוד עבורם. מקצועות אלו מתאפיינים בין כה וכה בתחלופת עובדים תדירה. בנוסף, מרבית הרשתות המובילות שניתן לפגוש בקניונים ברחבי הארץ מפרסמות באתר משרות באופן קבוע. "גיוס בני נוער לענפים הללו עשוי להיות הפתח למשבר כוח האדם בהם".

אתר סחבק הוקם בשנת 2018 כלוח דרושים ייחודי המתמקד בעובדים צעירים, ובשנת 2021 נרכש על ידי קבוצת AllJobs. "זיהינו שלמעסיקים קשה להגיע לצעירים, והצעירים עצמם עדיין מחפשים עבודה בחנויות 'מדלת לדלת'. החלטנו ליצור אתר דרושים שפועל במודל שמזכיר את חוויית המשתמש של רשתות חברתיות, כך שצעירים יהנו בתהליך חיפוש העבודה", מסביר ברקת. לאתר כיום למעלה מ-300 אלף משתמשים רשומים בכל הגילאים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!