דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות

בטחון פנים / יממה מדממת - דקירות, ירי ותאונה קטלו את חייהם של ישראלים אמש

ביפו נדקרה אם לארבעה למוות, בטירת הכרמל נרצח גבר, בתאונה סמוך לפתח-תקווה נהרג בן 15 ובנתיבות נדקר בן 46. לפי סקר הלמ"ס, נכון ל2013 סיבת המוות העיקרית של צעירים היא תאונות או אלימות.

בטחון פנים (צילום: פלאש 90).
בטחון פנים (צילום: פלאש 90).

אם אם היו מתים מאש אויב או כתוצאה מפיגוע טרור, מותם היה פותח את מהדורות החדשות המרכזיות. אך מוות מאלימות ומוות מתאונות, סיבת המוות המרכזית של צעירים נכון ל-2013, אינו מזעזע איש.

מעט לאחר השעה 19:00 אתמול (שלישי) חובשי מד"א העניקו טיפול רפואי לפצועה בשנות ה-20 לחייה, שהייתה במצב קשה עם פציעות חודרת בפלג גופה העליון ברחוב ציונה תג'ר ביפו. בהמשך נקבע מותה. אחיה של הנרצחת, בן ה-33, נעצר על ידי המשטרה.

הפעילה החברתית, חנין מג'דלי פרסמה סטטוס בדף הפייסבוק שלה, ובו היא מציינת כי הנרצחת ביפו התלוננה בעבר על אלימות:

ברחוב הנרקיסים שבטירת הכרמל טיפלו חובשי מד"א בגבר כבן 50 שנפצע באורח אנוש ותוך כדי פעולות החייאה, פונה הגבר לבית החולים רמב"ם כשהוא סובל מפציעות בפלג גופו העליון. פראמדיק מד"א ברק רטנר שטיפל בנפגע מספר כי הפצוע נמצא שהוא מוטל ללא דופק ונשימה וסובל מדימום משמעותי. "הענקנו לנפגע טיפול מתקדם ומציל חיים ופינינו אותו במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה". זהות הגבר אינה ידועה, והמשטרה פתחה בחקירת מותו.

לקראת השעה 22:00, טיפלו חובשי מד"א בשני נערים אשר נפצעו בתאונה לאחר שרכבו על אופניים חשמליים סמוך לצומת שעריה בקרבת העיר פתח-תקווה. הנער בן ה-15 נפטר מפצעיו, ובן ה-19 מטופל בבית החולים 'תל השומר' במצב קשה.

פאראמדיקית מד"א קטי קטלן סיפרה: "ראינו אופניים חשמליים על הכביש ובסמוך שכבו שני נערים. אחד מהם היה מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק, הוא סבל מפגיעה רב מערכתית ולאחר נסיונות החייאה קבענו את מותו בשטח, הנער השני היה בהכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית."

לאחר השעה 22:30 טיפלו חובשי מד"א בפצוע ברחוב הרב חי הכהן בנתיבות. גבר כבן 46 פונה לבית החולים סורוקה שבבאר-שבע, מצב בינוני עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון.

הבוקר לאחר השעה 5, אירעה תאונה קטלנית בכביש 60, סמוך לישוב עותניאל. התנגשות חזיתית של שני כלי רכב, נהרגו שלושה פלסטינים ואדם נוסף נפצע קשה.

בנתונים האחרונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הסוקרים את שנת 2013, בקרב צעירים בגילאי 15-44, סיבת המוות השכיחה ביותר – 33.3%, היא סיבה חיצונית. בהגדרה הסתומה 'סיבות חיצוניות' נכללות תאונות, רצח, מוות במלחמה והתאבדויות. מממצאים ראשוניים של סקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אשר הוזמן על ידי המשרד לביטחון הפנים ופורסמו בחודש יוני השנה, עולה כי בשנת 2014 דיווחו 691 אלף ישראלים כי היו קרבנות של עבירות מסוגים שונים. מהסקר עוד עולה כי הישראליות חוששות מפגיעות אלימות ב-20% יותר מאשר הישראלים, פער הקיים בכל חתך הגילאים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!