דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

המורים והגננות שבתו: הלימודים באזור ירושלים החלו ב-10:00

השביתה בגני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, במחאה על עיכוב במשא ומתן על העלאת שכר המורים | יפה בן-דויד: ״ליברמן ואנשי משרדו מתעלמים ומזלזלים״

הפגנה של הסתדרות המורים במוזיאון תל אביב (צילום: כדיה לוי)
הפגנה של הסתדרות המורים במוזיאון תל אביב (צילום: כדיה לוי)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

הלימודים במוסדות החינוך במחוז ירושלים ובמנהלת חינוך ירושלים (מנח"י) החלו היום (ראשון) בשעה 10:00, במחאה על "הזלזול וההתעלמות של שר האוצר, אביגדור ליברמן ופקידי משרדו בגיבוש הסכם שכר לעובדי ההוראה".

השביתה התקיימה בגני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים במחוז הבירה. בשאר המחוזות יתקיימו לימודים כרגיל, וגם במוסדות החינוך המיוחד בעיר יתקיימו לימודים כרגיל.

רשימת הישובים והמועצות האזוריות בהם יתקיימו העיצומים מחר:
אבו גוש, אפרת, בית אריה (עופרים), בית אל, בית שמש, ביתר עלית, בקעת הירדן, גבעת זאב, גוש עציון, הר אדר, חברון, ירושלים, מבשרת ציון, מגילות, מודיעין מכבים-רעות, מודיעין עלית, מטה בנימין, מטה יהודה, מעלה אדומים, מעלה אפרים, קריית ארבע, קריית יערים.

בהסתדרות המורים הזהירו ביום חמישי האחרון כי "אם פקידי האוצר לא יעבירו הילוך במו"מ על הסכם השכר, העיצומים יוחרפו". יפה בן דויד, מזכ״לית הסתדרות המורים, אמרה שציבור המורים "מתאפק ומתחשב בהורים כרגע, אבל אנחנו מציעים לשר האוצר ופקידי משרדו לא להעמיד אותנו במבחן. לא נהסס להחריף אם נידרש".

בן-דויד הוסיפה כי "התעלמות הממשלה מקריסת מערכת החינוך מפחידה. איפה שרי הממשלה? איפה ראש הממשלה? חוץ משרת החינוך אף אחד לא מתייחס למשבר הזה. מדובר במשבר לאומי. מערכת החינוך מדממת ופקידי האוצר מגישים לנו פלסטר."

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון תומכת במאבק המורים ומבקרת את משרד האוצר על העיכובים במשא ומתן על השכר והעלאת דרישות לרפורמות שונות. "מחאת המורים היא לגיטמית וצודקת, זה מאבק של כל המדינה", אמרה שאשא ביטון אתמול (שבת) בראיון בחדשות 12, "אנחנו נאבקים על פני מערכת החינוך ועל עתיד מדינת ישראל, ככה פשוט".

לדברי שרת החינוך, "יש משא ומתן שהוא מאוד מקרטע, יש סחבת. אני לא מרגישה שאנחנו מתקדמים בדיונים השונים. האמירה מאוד ברורה, מורה מתחיל צריך לקבל 10 אלף שקלים. יש שורה שלמה של דברים צריך לטפל בהם כדי שיהיו מורים במערכת החינוך, ואחר כך יהיה אפשר לטפל בדברים האחרים".

שלוש שנים ללא עדכון שכר

הסכם השכר האחרון של הסתדרות המורים, אופק חדש, נחתם ב-2008 ותוקפו הסתיים ביוני 2019. עקב היעדר ממשלה נבחרת ולאחר מכן היעדר תקציב מדינה מאושר, המשא ומתן על הסכם חדש החל רק בחודשים האחרונים. כתוצאה מכך שכר המורים לא עודכן מזה שלוש שנים, ובהסתדרות המורים דורשים העלאת שכר משמעותית לכלל המורים, כתמורה הולמת לפועלם וכמענה למחסור במורים חדשים. למרות שהתקיימו עד כה מספר ישיבות משא ומתן עם אגף הממונה על השכר באוצר, בהסתדרות המורים מוחים על 'מריחת' המו"מ על ידי אנשי האוצר.

לפני שבועיים ערכה הסתדרות המורים הפגנה במוזיאון תל אביב בהשתתפות 20 אלף מורים, גננות ותומכים בדרישה להעלאת שכר המורים. גם אז נערכו עיצומים, והלימודים בגני הילדים, בתיה הספר היסודיים וחטיבות הביניים הסתיימו בשעה 14:00.

בהתבטאויות בתקשורת מציג שר האוצר אביגדור ליברמן שורת דרישות להחלת רפורמות שונות במערכת החינוך, ביניהן שינוי לוח החופשות, תגמול מורים על פי 'מצוינות' והגמשת היכולת לפטר מורים, כתנאי להעלאת שכר המורים. בהסתדרות המורים אמרו שדרישות אלו כלל לא הוצגו בפגישות המשא ומתן שנערכו איתם, וגם נושא השכר כמעט שלא נידון, בטענה שעדיין לא אושר תקציב מדינה ל-2023.

בחמישי האחרון השביתה הסתדרות המורים לשעתיים את הגנים ובתי הספר במחוז מרכז, במחאה על עיכוב המשא ומתן על שכר המורים על ידי משרד האוצר. הלימודים בגני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים במחוז, בהן הערים ראשון לציון, רחובות, הוד השרון, רעננה, רמלה ולוד החלו בשעה 10:00.
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!