דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
25.7°תל אביב
  • 21.2°ירושלים
  • 25.7°תל אביב
  • 22.1°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 23.4°באר שבע
  • 30.7°אילת
  • 26.9°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 25.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

עיצומי המורים: הלימודים באזור חיפה החלו ב-10:00

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דוד, דורשת מהאוצר להאיץ את המו"מ על הסכם שכר חדש: "פקידי האוצר לא הציגו אפילו הצעה אחת בנוגע לשכר עובדי ההוראה" | בשאר המחוזות ובמוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל | רשימת היישובים המלאה

משמרת מחאה של הסתדרות המורים מול ביתו של ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד (צילום: דוד לוגי)
משמרת מחאה של הסתדרות המורים מול ביתו של ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד (צילום: דוד לוגי)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

הלימודים בגני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים במחוז חיפה החלו היום (שני) בשעה 10:00, במחאה על עיכוב המו"מ עם הסתדרות המורים על העלאת שכר עובדי ההוראה. בשאר המחוזות ובמוסדות החינוך המיוחד התקיימו לימודים כרגיל.

בתום פגישה שהתקיימה אמש (ראשון) עם נציגי האוצר, הודיעה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד: "פקידי האוצר לא הציגו אפילו הצעה אחת בנוגע לשכר עובדי ההוראה. אנחנו לא יכולים לחכות יותר. אנחנו חייבים לציבור שלנו תשובות ברורות – מה יהיה השכר שלהם באחד בספטמבר. פקידי האוצר נושאים באחריות המלאה לעיצומים ולקריסת מערכת החינוך. והעובדה שטרם קיבלנו מהם הצעה קונקרטית ראשונית – הינה עדות לטקטיקה של גרירת רגליים שתתנפץ לכל המדינה בפנים".

בהסתדרות המורים מזהירים ש"אם פקידי האוצר לא יעבירו הילוך במשא ומתן על הסכם השכר בימים הקרובים העיצומים יוחרפו". לדברי בן-דויד, "עד עכשיו נהגנו בסבלנות רבה כי מערכת החינוך חשובה לנו. בקצב הדברים הנוכחי, באוצר דוחקים בנו להחריף את העיצומים. עצוב מאוד שקולם של ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי לא נשמע בעניין והם לא נוקפים אצבע למען עובדות ועובדי ההוראה".

רשימת היישובים שבהם יחלו הלימודים בשעה 10:00: אור עקיבא, אום אל-פחם, אלונה, באקה אל-גרביה, בנימינה גבעת עדה, בסמ"ה, ג'סר אל-זרקא, ג'ת, דלית אל-כרמל, זכרון יעקב, זבולון, חדרה, חיפה, טירת הכרמל, חוף הכרמל, כפר קרע, מנשה, מעלה עירון, נשר, קציר חריש, רכסים, קרית מוצקין, קרית ים, קרית טבעון, קרית אתא, קרית ביאליק, פרדיס, פרדס חנה-כרכור, ערערה ועוספיה.

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון תומכת במאבק המורים ומבקרת את משרד האוצר על העיכובים במשא ומתן על השכר והעלאת דרישות לרפורמות שונות. "מחאת המורים היא לגיטמית וצודקת, זה מאבק של כל המדינה", אמרה שאשא ביטון במוצאי שבת בראיון בחדשות 12, "אנחנו נאבקים על פני מערכת החינוך ועל עתיד מדינת ישראל, ככה פשוט".

לדברי שרת החינוך, "יש משא ומתן שהוא מאוד מקרטע, יש סחבת. אני לא מרגישה שאנחנו מתקדמים בדיונים השונים. האמירה מאוד ברורה, מורה מתחיל צריך לקבל 10 אלף שקלים. יש שורה שלמה של דברים צריך לטפל בהם כדי שיהיו מורים במערכת החינוך, ואחר כך יהיה אפשר לטפל בדברים האחרים".

שלוש שנים ללא עדכון שכר

הסכם השכר האחרון של הסתדרות המורים, אופק חדש, נחתם ב-2008 ותוקפו הסתיים ביוני 2019. עקב היעדר ממשלה נבחרת ולאחר מכן היעדר תקציב מדינה מאושר, המשא ומתן על הסכם חדש החל רק בחודשים האחרונים. כתוצאה מכך שכר המורים לא עודכן מזה שלוש שנים, ובהסתדרות המורים דורשים העלאת שכר משמעותית לכלל המורים, כתמורה הולמת לפועלם וכמענה למחסור במורים חדשים. למרות שהתקיימו עד כה מספר ישיבות משא ומתן עם אגף הממונה על השכר באוצר, בהסתדרות המורים מוחים על 'מריחת' המו"מ על ידי אנשי האוצר.

בהתבטאויות בתקשורת מציג שר האוצר אביגדור ליברמן שורת דרישות להחלת רפורמות שונות במערכת החינוך, ביניהן שינוי לוח החופשות, תגמול מורים על פי 'מצוינות' והגמשת היכולת לפטר מורים, כתנאי להעלאת שכר המורים. בהסתדרות המורים אמרו שדרישות אלו כלל לא הוצגו בפגישות המשא ומתן שנערכו איתם, וגם נושא השכר כמעט שלא נידון, בטענה שעדיין לא אושר תקציב מדינה ל-2023.

לפני שבועיים ערכה הסתדרות המורים הפגנה במוזיאון תל אביב בהשתתפות 20 אלף מורים, גננות ותומכים בדרישה להעלאת שכר המורים. גם אז נערכו עיצומים, והלימודים בגני הילדים, בתיה הספר היסודיים וחטיבות הביניים הסתיימו בשעה 14:00. בחמישי האחרון החלה הסתדרות המורים להשבית את הלימודים לשעתיים, בכל יום במחוז אחר, ועד כה נערכו שביתות מחאה כאלה במחוז מרכז ובמחוז ירושלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!