דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16.05.24
17.3°תל אביב
  • 15.9°ירושלים
  • 17.3°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 16.9°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 20.8°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 16.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

הסנאט האמריקאי יאשר הסכם דו מפלגתי להגברת הפיקוח על נשק בארה״ב

נציגי הדמוקרטים והרפובליקנים בבית המחוקקים הגיעו לפשרה שתאפשר שדרוג למערכת בדיקות הרקע של רשויות החוק, והרחבת המגבלות על אחזקת נשק לעבריינים מורשעים, כולל באלימות במשפחה | מנהיג הרוב בסנאט: ״הגיע הזמן להפסיק את תופעת אלימות הנשק״

אולם הסנאט האמריקאי (צילום ארכיון: ויקימדיה)
אולם הסנאט האמריקאי (צילום ארכיון: ויקימדיה)

בדרך לפשרה היסטורית בין שני צדי בית המחוקקים בארה״ב: נציגי הדמוקרטים והרפובליקנים בסנאט האמריקאי הודיעו היום (ראשון) על הסכם חדש להתמודדות עם אלימות הנשק הגואה בארצות הברית.

ההסכם קובע שדרוג למערכת בדיקות הרקע של רשויות החוק, כך שיהיה קל יותר לזהות עבריינים שהתחמקו מהמערכת, במצב בו מישהו אחר רכש בעבורם את הנשק.

בנוסף, יוקצה מימון לתמריצים למדינות שייישמו את חוקי "דגל אדום", הקיימים במספר מדינות ומנסים למנוע אירועי ירי המוניים על ידי שלילית הזכות החוקתית להחזיק בכלי נשק, גם אם באופן זמני בלבד.

ההסכם כולל גם הרחבה של שירותי בריאות הנפש בכל 50 המדינות, אישור לבדוק את הרקע הרפואי של צעירים מתחת לגיל 21 במהלך בדיקות רקע לאלה שרוצים לרכוש נשק; ומימון לאמצעי אבטחה בבתי ספר. עוד נקבע כי על מורשעים באלימות במשפחה שאינם גרים עם בן הזוג, ייאסר לרכוש נשק חם, ואדם שיקנה בעבור אותו אדם נשק יסתכן בעצמו ברישום פלילי.

עם זאת, ההסכם לא כולל כמה סעיפים שהנשיא ג'ו ביידן ותומכי הפיקוח על נשק רצו לקדם, כולל חידוש האיסור על רובי סער והעלאת גיל הרכישה של נשק חצי אוטומטי ל-21 מ-18.

ההסכם שגובש הוא מתווה עקרונות בלבד ולא חוק, שעדיין לא נוסח. למרות זאת, בתנאי הפילוג הנוכחיים בין שני צדי הבית, הסכם עקרונות הוא הישג משמעותי בייחוד לאור הפערים לגבי סוגיות הנשק במדינה, מחלוקת שגברה לאחר שורה של מקרי ירי המוני ברחבי ארצות הברית, שגבו חייהם של עשרות בני אדם בחודשיים האחרונים, כולל 19 תלמידים ושני מורים בבית הספר היסודי בטקסס.

״חובתנו לעשות משהו שיחזיר את תחושת הביטחון למשפחות המפוחדות״

"משפחות רבות עדיין מפוחדות, וחובתנו לעשות משהו שיעזור להחזיר את תחושת הביטחון שלהן בקהילות", אמרו קבוצת המחוקקים לאחר ההגעה להסכם, שהושג בתום שבועיים של שיחות שהתקיימו בדלתיים סגורות.

מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, כינה את ההסכם "צעד להפסקת חוסר המעש המתמשך מול האלימות בנשק" ואמר כי יביא את הצעד שהושלם להצבעה בהקדם האפשרי.

מנהיג המיעוט בסנאט, מיץ' מקונל, היה מאופק יותר. הוא שיבח את עבודתם של נציגי שני המחנות ואמר כי הוא מקווה לעסקה שתביא ל"התקדמות משמעותית בנושאים מרכזיים כמו בריאות הנפש ובטיחות בית הספר, תכבד את התיקון השני, תזכה לתמיכה רחבה בסנאט, ותשנה את המצב במדינה שלנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!