יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, הציג הבוקר (שני) נתונים על התייקרות התחבורה הציבורית בעקבות הרפורמה, ותקף את שרת התחבורה מרב מיכאלי שלדבריו לא רצתה לקחת חלק בדיונים שיזם על הרפורמה.
ביטון סיפר שבשבועיים האחרונים התקיימו שתי פגישות עבודה עם ראש הממשלה, מהן נעדרה השרה, שאף אסרה על אנשי משרדה להשתתף בדיונים. "זה המשך ישיר להתנהגות מול ועדת הכלכלה״, אמר ביטון, ״אני ואפסי עוד. ׳אנחנו נחליט והעולם יסתדר והאוכלוסייה הענייה תידרש לשלם את המחיר׳״.
ביטון הודה לראש הממשלה והשרים לפיד וגנץ על הסיוע, ואמר: "כולם הבינו שיש מה לתקן ופעלו ביושר כדי לנסות להביא פתרון עם נכונות נקייה מרבב ואגו. יש גם נכונות של האוצר לגבות את התיקון הזה בתקצוב".
לדבריו, אנשי האוצר הודו בפניו שברפורמה אין כל תוספת תקציבית, ושמדובר בהעברת כסף בתוך המערכת. ״ביטלו הנחת ערך צבור, הביאו 200 מיליון שקלים״, אומר ביטון, ״וזה לא הלך לערים המוחלשות. לאוצר יש נכונות לסייע ומישהו לא רוצה לשמוע על צמצום התייקרות לשכבות מוחלשות. על מה זה יושב? אין לי תשובה״.
הוא הציג שורת נתונים על התייקרות בתחבורה הציבורית בעקבות הרפורמה, במצגת שהכין לקראת הדיון. כך לדוגמה מחיר הנסיעה ברכבת בין נתיבות לשדרות יעלה ב-275%, מ-2.4 שקלים ל-9 שקלים. מחיר נסיעה ברכבת מירושלים לתל אביב יעלה ב-107%, מחיר נסיעה פנימית בטבריה יעלה ב-175%, ובדימונה ובאופקים ב-205%.