ועדת הכלכלה של הכנסת קבעה היום (שני) כי יוגדלו קנסות לעבירות בשימוש אופניים חשמליים, קורקינטים חשמליים, סגוואי והוברבורד. לפי ההחלטה, קנס של 1,000 ש״ח יינתן לרוכבים מתחת לגיל 16, וקנסות דומים יוטלו בגין רכיבה ללא קסדה או שימוש בכלי שאינו תקני.
עוד נקבע שרוכבים מעל גיל 16 שירכבו ללא הכשרה מתאימה ייקנסו ב-750 ש״ח. כמו כן נקבע קנס של 250 ש״ח על חסימת חניה ו-1,000 ש״ח על חסימת חניית נכה.
ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), הזכיר כי מדובר בדיון שהוא המשכו של הדיון אותו ניהל בשבוע שעבר, ואמר כי הצו חשוב ובא לעשות סדר ואחידות באכיפה אל מול שלל הכלים החשמליים. הוא הוסיף כי ״בשבוע הבא צפויות להגיע התקנות שיאפשרו להרחיב את סמכויות האכיפה של הפקחים העירוניים בנושא, כך שגם האכיפה תוגבר״.
בתגובה לטענות לפיהן לוועדה לא הוצגו נתונים וחבריה סבורים שהעלאת הקנס לא תשיג את המטרה, גינזבורג הוסיף: "חשבנו שבעת הזו, לנוכח היעדר מחקרים שמראים אפקטיביות בהעלאת הקנס, לא ראינו ביסוס להצדקת עמדת הממשלה", וציין כי במקביל צריך לעדכן את העבירה האוסרת דיברו בזמן נהיגה ולהתאימה להתקדמות הטכנולוגית.
"זה יכול להיות צעד מבורך, רק אם הוא בא כחלק מאסדרה כוללת, ולכן חתמתי גם על החוק המצוין של ח"כ גינזוברג להעברת סמכויות לפקחים העירוניים״, אמר ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) בתגובה להעברת התקנות. ״אבל זה לא מה שאנחנו רואים היום, העלאת הקנסות לפני שהוסדר חיוב התקנת לוחית זיהוי בכלים הללו, זו רתימת העגלה לפני הסוסים, איך השוטר ייתן דוח אם הוא לא יכול לזהות את מי שביצע את העבירה?".
ח"כ אשר תקף את משרד התחבורה על גרירת הרגליים, לדבריו, ואי קידומו של חוק חיוב התקנת לוחית זיהוי בכלים: ״הם מעדיפים לטפל בחלק הקל, בהגדלת הקנסות. עוד לא מאוחר לתקן, אני קורא לשרת התחבורה להתעשת ולאשר בהקדם את חובת התקנת לוחית הזיהוי, אם בחוק ואם בתקנות מטעם המשרד, כדי להבטיח שהכאוס המשתולל בתחום הכלים החשמליים אכן יגיע לקצו, וברור לכל בר דעת שזה לא יקרה רק באמצעות הודעות על הגדלת קנסות״.