דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

חסן דראושה, סגן מנהל בית ספר במאבק: "אני מקבל 9,000 ש"ח בחודש, ומשלים הכנסה כמאמן כושר"

דראושה, סגן מנהל בית הספר היסודי בכפר נין הסמוך לעפולה, נאלץ להשלים הכנסה אחרי 25 שנים בהוראה ולימודים לתואר שני | "המורים עובדים קשה בשביל לייצר אזרחים טובים. אני מרגיש שהמשכורת לא הולמת את מה שאני יכול לתת"

חסן דאושה (צילום: אלבום פרטי)
חסן דראושה. "מזלזלים במורים, בין היתר בגלל השכר הנמוך, אבל מצפים מהם הרבה יותר ממה שהם יכולים לעשות בפועל" (צילום: אלבום פרטי)
יניב שרון
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

"אני מקבל 9,000 שקלים בחודש, עם 25 שנות ותק בהוראה ותואר שני", אומר חסן דראושה, סגן מנהל בית הספר היסודי בכפר נין הסמוך לעפולה. "גם אשתי מורה, ולכן אני נאלץ להשלים פרנסה. בעבר הייתי שחקן כדורגל בליגה הלאומית, וכיום אני מאמן בחדר כושר".

דראושה ישבות היום (שלישי) ויתחיל את יום הלימודים ב-10:00, כחלק ממאבק הסתדרות המורים על עיכוב המשא ומתן להסכם שכר חדש למורים על ידי משרד האוצר.

הוא מספר שהשכר הנמוך מוריד את המוטיבציה שלו ושל המורים סביבו לעשייה חינוכית משמעותית. "המורים טרודים בקשיי פרנסה רוב היום, ולא עוסקים בבית הספר. בסופו של דבר אני מרגיש שאני מגיע לעבודה רק בשביל לחיות, לא כי יש לי תשוקה למקצוע. אני רוצה לתת, אבל אני מרגיש שהמשכורת לא הולמת את מה שאני יכול לתת".

דראושה מתאר שחיקה בדימוי של מקצוע ההוראה, לצד ציפיות גבוהות מהמורים שלא הולמות את התמורה לעבודתם. "לפני 15 שנה, מורה היה תפקיד מאוד מכובד בחברה הערבית. היום, בין היתר בגלל השכר הנמוך, מזלזלים במורים, אבל מצפים מהם הרבה יותר ממה שהם יכולים לעשות בפועל".

הוא מרגיש ירידה ברמת המורים שנכנסים למערכת, שמעמיסה יותר על המורים הוותיקים. "היום שולחים לנו מורים צעירים שלא יכולים לשלוט בשלושה תלמידים, בטח ובטח שלא בכיתה. חבר'ה כאלה שבאים כי יש להם עבודה, ולא מתוך שליחות. התוצאה היא שאנחנו, המורים הוותיקים יותר, נדרשים 'להכיל' ולבצע עוד ועוד תפקידים."

כמו מורים רבים, יום העבודה שלו לא כולל הפסקות. "אין לך זמן במהלך היום שאתה יכול לשבת ולאכול. כל שנייה שיכולה להיות לך אתה מלמד, אם זה בפרטני או בכיתה. פעם היו לנו מעין 'חלונות' שבהם היית יושב ואוכל עם העמיתים שלך."

ולמרות הקשיים, הוא מחויב למקצוע ולייעוד שלו כמורה. "אני לא מפספס יום אחד בעבודה, כי לימדו אותי שחינוך זה קדוש. בעיניי מערכת החינוך שומרת על המדינה, ממש כמו הצבא, רק מבפנים. מורים עובדים קשה מאוד בשביל לייצר אזרחים טובים. לכן אני מצדיק לחלוטין את ההחלטה של יפה בן דויד לצאת למאבק. סוף סוף מישהו נלחם למען המורים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!