דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

קמאר חלבי מובילה את נבחרת הנשים ברוגבי: "רוצה שהספורט יאחד אנשים ויעשה שלום"

שחקנית הנבחרת, שגדלה במג'דל א-שמס, התחילה לשחק רוגבי רק לפני כמה חודשים וכבר הפכה לחלק מרכזי בסגל לאליפות אירופה | בראיון ל'דבר' היא מספרת על הבחירה לעסוק בספורט כבת העדה הדרוזית והדרך לנבחרת הלאומית

קמאר חלבי (צילום: אורי פודולאק)
קמאר חלבי, שחקנית נבחרת ישראל ברוגבי שביעיות (צילום: אורי פודולאק)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל ברוגבי שביעיות החלה השבוע את השתתפותה באליפות אירופה דרג ב'. הנבחרת סיימה במקום האחרון את השלב הראשון שנערך בזאגרב ומחר (שישי) תחל את השלב השני של האליפות, שייערך בבודפשט, במטרה להישאר שנה נוספת בדרג השני. 

במהלך הסיבוב הראשון, הווינגרית קמאר חלבי, כבשה את הטריי (הנחת הכדור מעבר לקו המנחת) הראשון של הנבחרת בטורניר. חלבי פרצה את הגנת נורבגיה וניצלה את המהירות שלה לריצת יחיד עד השגת חמשת הנקודות. 

קמאר חלבי במדי נבחרת ישראל ברוגבי שביעיות. "הלכתי בשביל הכיף ומצאתי את עצמי בנבחרת ישראל" (צילום: שרי קריב)
קמאר חלבי במדי נבחרת ישראל ברוגבי שביעיות. "הלכתי בשביל הכיף ומצאתי את עצמי בנבחרת ישראל" (צילום: שרי קריב)

חלבי (27) גדלה ביישוב הדרוזי מג'דל א-שמס ברמת הגולן, את האהבה שלה לספורט כילדה כאשר החלה להתחרות בתחרויות ריצה לבתי ספר. את משחק הרוגבי גילתה רק לפני כמה חודשים. "יש מישהו בכפר שלנו שמשחק כבר ארבע שנים והוא הציע לי לנסות לשחק. הלכתי בשביל הכיף, כדי ליהנות ומצאתי את עצמי בנבחרת ישראל", היא מספרת בראיון ל'דבר'.

איך הגעת לנבחרת?
"אחרי שני אימונים לא הבנתי כלום על המשחק הזה. התפקיד שלי היה לתפוס את הכדור ולרוץ. במהלך המשחק שמתי שש טריים במשחק אחד. חברה מהקבוצה באה אליי אחרי המשחק ואמרה לי שבכל הקריירה שלה היא לא ראתה מישהי ששמה שישה טריים בטורניר אחד. התלהבתי וזה מה שנתן לי את הביטחון לנסות וללכת לנבחרת". 

בתור בת העדה הדרוזית מרמת הגולן, מה זה אומר בשבילך לייצג את ישראל?
"אני עדיין לא מעכלת את זה, אז אני ממש בתוך חלום. כידוע, אנחנו סורים ואנחנו עדיין בשייכות שלנו סורים. אבל המשפחה קבלה את זה, כי הם יודעים כמה אני אוהבת ספורט והם ראו כמה אהבה יש במשחק הזה. אני גאה לייצג את הנבחרת, אני רוצה שהספורט יאחד אנשים ויעשה שלום".

בישראל יש מעט מאוד ספורטאיות דרוזיות, בניהן שיאנית ישראל בריצת 1,000 מטר כוראן חלבי ושחקנית הכדורסל נור כיוף ממכבי חיפה. מבחינתה של חלבי, בתרבות של העדה הדרוזית עדיין קשה לנשים לעסוק בספורט. "זה במיוחד בגלל הלבוש. קודם כל, כספורטאית את חייבת להיות עם טייץ או מכנס קצר. אני חושבת שזאת הבעיה, לנשים מהעדה לא נוח להיות בלבוש כזה, בגלל החברה שלא מסכימה ללבוש כזה", אומרת חלבי.

"השרירים שלי הם העבודה שלי"

"דבר נוסף זה שילדות ונערות בעדה הדרוזית כמעט ולא עושות ספורט. בנים עושים ספורט, נותנים להם לשחק כדורגל. לא היה לנו את ההזדמנות להיות בחוג של ספורט. אנחנו רוצות לעשות ספורט, אבל בגיל בוגר יותר קשה להתחיל ולהיות ספורטאית טובה אם לא עשית ספורט במשך כל החיים שלך".

קמאר חלבי במהלך משחק. "זה הגוף שלי וזאת הבחירה שלי" (צילום: אורי פודולאק)
קמאר חלבי במהלך משחק. "זה הגוף שלי וזאת הבחירה שלי" (צילום: אורי פודולאק)

איך קיבלו את הבחירה שלך לעסוק בספורט?
"רוב האנשים לא מקבלים את זה שאני מתלבשת בלבוש ספורטיבי, אבל זאת אני, זה הגוף שלי וזאת הבחירה שלי. זה מייצג את העבודה שלי. צייר שם את התמונה שהוא צייר, השרירים שלי הם העבודה שלי, אני חייבת להראות לאנשים מה עשיתי כל השנים האלו. עם הזמן, אנשים התחילו קצת לקבל את זה". 

התשוקה לספורט הפכה לדרך חיים עבור חלבי וכיום היא מורה לספורט ומאמנת אישית, שמנסה לשנות בדרך שלה. "בבית הספר יש עדיין את העניין שרק בנים משחקים כדורגל. אני תמיד דוחפת בנות לשחק כדורגל, בשיעורים שלי אני נותנת רק לבנות לשחק כדורגל. אני לא רוצה לעשות הפרדות בין בנים לבנות".

נבחרת ישראל ברוגבי שביעיות (צילום ארכיון: bartzi)
נבחרת ישראל ברוגבי שביעיות (צילום ארכיון: bartzi)

הנבחרת זכתה בשנה שעברה בצורה דרמטית באליפות דרג ב' עם ניצחון בטריי בסיום המשחק של נעמה בדיחי. השנה הנבחרת עברה מספר שינויים עם מינויה של המאמנת ליאת גלר. זאת נבחרת יחסית חדשה עם מספר שחקניות שעושות את הבכורה שלהן באליפות אירופה. 

איך התכוננתן לאליפות?
"התחלנו לפני חודש, היו הרבה בנות שהגיעו לאימונים. כל הזמן ירדו המספרים עד שנבחר הסגל לאליפות. צריך לעמוד בדרישות גבוהות, להגיע עם כושר גבוה. זאת קבוצה חדשה יחסית, אז אנחנו עדיין עובדות על הכימיה בין השחקניות. כל המשחק הזה בנוי על תקשורת". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!