דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

רופאים, אחיות ורוקחים ישבתו במחאה על תקיפת הרופאה בבאר יעקב

הרופאים ישבתו בחמישי ובשישי בכל בתי החולים והמרפאות, האחיות ישבתו בחמישי | גם הרוקחים בכללית ישבתו, ועובדי הקופה יקיימו אירועי מחאה | יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי: "כל עוד לא נראה מעשים בטווח המיידי, נחריף את הצעדים" | יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן: "אנחנו במצב חירום"

מחאת הרופאים: הפגנה בבית החולים שערי צדק בעקבות האלימות נגד הצוותים הרפואיים (צילום: דוברות שערי צדק)
מחאת הרופאים: הפגנה בבית החולים שערי צדק בעקבות האלימות נגד הצוותים הרפואיים (צילום: דוברות שערי צדק)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:
הרופאים בישראל ישבתו למשך יומיים, בחמישי ובשישי הקרובים, בעקבות אירוע התקיפה החמור במרפאת שירותי בריאות כללית בבאר יעקב בו הוכתה קשות רופאת משפחה במוט ברזל על ידי מטופל. גם האחיות יצטרפו לשביתה בחמישי בלבד, ואיתם גם הרוקחים בכללית.
שביתת הרופאים תכלול את כל בתי החולים ומרפאות הקהילה בישראל, והעבודה תתקיים במתכונת שבת בלבד בימים חמישי ושישי. האחים והאחיות יקיימו שביתה כללית בכל בתי החולים ומרפאות הקהילה של כללית ומאוחדת, וכן בטיפות חלב ובלשכות הבריאות. בכל מתקני שירותי בריאות כללית לא יינתנו שירותי רוקחות, לרבות מרפאות הקהילה, בריאות הציבור ובתי החולים. העובדים בשירותי בריאות כללית, במרפאות ובבתי החולים, יקיימו אירועי הזדהות.
יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, אמר אמש (שלישי) בתום ישיבה של מזכירות הארגון: "הבהרנו בשנה האחרונה באופן חד משמעי שכל מקרה של אלימות ייתקל באפס סובלנות מצדנו. השביתה האחרונה הביאה להחלטת ממשלה חשובה בדבר הצבת עמדות שיטור בחדרי מיון והקצאת כוח האדם הדרוש, אולם עלינו לבחון את הדברים אך ורק ברמת היישום בשטח. כל עוד לא נראה מעשים של ממש בטווח המיידי, נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגפה של ממש".
פרופ' חגי חזר על הדרישה לתגבר גם את מערכי האבטחה במרפאות הקהילה, לאחר שהיום שוב התברר כי הצוותים הרפואיים חשופים לאלימות בכל מערכת הבריאות.

יו״ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן אמרה עם הכרזת השביתה: ״אנחנו במצב חירום במערכת הבריאות. ׳פיגוע האלימות׳ שהתרחש אתמול הוא חלק מהתגברות מגפת האלימות במערכת הבריאות . לא ניתן להמשיך כך, האלימות הפכה איום של ממש על בטחונם של האחים והאחיות ועובדי מערכת הבריאות. חיים להילחם באלימות ביד קשה, בנחישות ובמהירות, זה רק עניין של זמן עד לרצח הבא של אח אחות או עובד מערכת הבריאות״.

פרוספר בן חמו, יו״ר ועד עובדי כללית: ״התקיפה הקשה של הרופאה אתמול בבאר יעקב היא חציית קו אדום שאי אפשר לשתוק עליה. בנס זה לא נגמר במוות. העובדים שלנו הם לא הפקר. מחר נשבית את הפעילות של כלל המרפאות ובתי החולים בדרישה לשים סוף לאלימות כלפי אנשי מערכת הבריאות, ולהקצות משאבים מיידים ולהחמיר את הענישה ע״מ לעצור את המגיפה הזו. חייבים להגן על עובדי קופות החולים״.

מזכ"ל איגוד הרוקחים בהסתדרות, שימי הללי: "גם אנחנו הרוקחות והרוקחים סובלים מאלימות מטופלים. אולי אפילו יותר מכל מגזר אחר בשירותי בריאות כללית ובבתי החולים הממשלתיים. לכן, האיגוד החליט שדמנו לא יוסיף להיות הפקר. לא נרפה עד אשר הנהלת הכללית תנקוט בצעדים ממשיים להבטחת שלומם של הרוקחות והרוקחים שעושים עבודת קודש למען החולים".

לפני כחודש שבתו הרופאים ליממה בעקבות מקרה תקיפה חמור בבית החולים של אנשי צוות רפואי בהדסה הר הצופים בירושלים. בעקבות מקרה התקיפה התקבלה החלטת ממשלה להרחבת הצבת שוטרים לכל בתי החולים, לאחר שהחלטת ממשלה קודמת בנושא מ-2017 יושמה באופן חלקי בלבד.
מקרה התקיפה במרפאה אתמול מחדד את הצורך בהגברת האבטחה גם במרפאות הקהילה, סוגיה שוועדה בראשות פרופ' שלמה מור יוסף שעסקה בנושא המליצה לתגבר, בין היתר באמצעות ניידות אבטחה אזוריות. ב-2017 נרצחה טובה קררו ז"ל, אחות במרפאת קהילה של הכללית בחולון על ידי מטופל שהצית אותה למוות בחדר טיפולים במרפאה.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!