דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברת נתיבי גז טבעי לישראל

סכסוך עבודה / עובדי נתג"ז מנעו חיבור של תחנות כוח למערכת הולכת הגז הטבעי

זאת במסגרת הצעדים הארגוניים בהם נוקטים העובדים מזה מספר שבועות במחאה על התנהלות החברה במשא ומתן עמם. ועד העובדים: "לא נזרים את הגז למפעלי ים המלח עד שחילוקי הדעות ייושבו, והתקנים הפנויים בחברה ימולאו במקום להעסיק עובדים באמצעות חברות קבלן".

התכנסות עובדי נתג"ז סמוך למפעלי כיל (תמונה באדיבות דוברות ההסתדרות).
התכנסות עובדי נתג"ז סמוך למפעלי כיל (תמונה באדיבות דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל  (נתג"ז) מחריפים את הצעדים הארגוניים בהם הם נוקטים. עובדי החברה עצרו אתמול (רביעי) את תהליך חיבור תחנת הכוח החדשה של מפעלי ים המלח, שבבעלות כימיקלים לישראל (כי"ל) לרשת הגז הטבעי. העילה לסכסוך העבודה, על פי ועד העובדים במקום, היא כישלון המשא ומתן על הסכם קיבוצי ראשון בחברה, הנמשך זה שנתיים, וגרירת רגליים מצד הנהלת החברה. אחד הסעיפים שבמוקד המחלוקת הוא הגדלת היקף ההעסקה הקבלנית בחברה, במקביל לניהול המשא ומתן.

התכנסות עובדי נתג"ז סמוך למפעלי כיל (תמונה באדיבות דוברות ההסתדרות).
התכנסות עובדי נתג"ז סמוך למפעלי כיל (תמונה באדיבות דוברות ההסתדרות).

לדברי ועד העובדים קלטה החברה עובדים חדשים במקצועות הליבה (טכנאי גז וחשמלאים) באופן של מיקור חוץ – זאת על אף קיומם של תקנים פנויים שניתן היה לאייש באופן מיידי. הרחבת ההעסקה הקבלנית בחברה פוגעת הן בתנאי העסקתם של העובדים החדשים, והן בכוחה הארגוני של העבודה המאורגנת בחברה.

עשרות מעובדי החברה התכנסו אתמול בתחנה של נתג"ז, שאמורה להתחיל לספק גז טבעי לתחנת כוח חדשה שהקימה כי"ל עבור מפעליה בים המלח כבר בשבוע הבא, ועצרו את פעולתה. אם יימשכו השיבושים, לא יקבלו המפעלים את הגז הטבעי מהתחנה החדשה. במקביל לצעדים הננקטים באזור ים המלח, העובדים אף עצרו את עבודות הפיתוח בתחנת הכוח החדשה "נילית", סמוך למגדל העמק.

חברי ועד הפעולה בנתג"ז בראשות יהודה דרי מסרו כי "ההחלטה להחריף שוב את הצעדים הארגוניים הגיעה לאחר שהנהלת החברה המשיכה בהתנהלותה העיקשת, במקום ללכת עמנו ביד ביד לטובת כל הצדדים. לא נזרים את הגז למפעלי ים המלח עד שחילוקי הדעות ייושבו, והתקנים הפנויים בחברה ימולאו במקום להעסיק עובדים באמצעות חברות קבלן".

התכנסות עובדי נתג"ז סמוך למפעלי כיל (תמונה באדיבות דוברות ההסתדרות).
התכנסות עובדי נתג"ז סמוך למפעלי כיל (תמונה באדיבות דוברות ההסתדרות).

"מאבקם של עובדי נתג"ז להסדרת זכויותיהם בהסכם קיבוצי מוצדק מאין כמוהו" הוסיף דוד גלנוס, יו"ר איגוד עובדי האנרגיה בהסתדרות, "המצב בו חברה ממשלתית לא ממלאת תקנים פנויים ומעדיפה להעסיק עובדים בצורה קבלנית אינו נתפס, וזאת מבלי לגעת בכלל בגרירת הרגליים ובצעדים שננקטים נגד העובדים במהלך המו"מ בין הצדדים". גלנוס קרא למנכ"ל נתג"ז, שמואל תורג'מן, ליישב במהרה את הסוגיות שבמחלוקת באמצעות הידברות.

עובדי נתג"ז נוקטים זה מספר שבועות בצעדים ארגוניים, במסגרת סכסוך עבודה הפתוח זה למעלה מחמישה חודשים. לדבריהם מקפידה ההנהלה על הצבת עמדות קשיחות ובלתי מתפשרות, בניסיון להימנע מהסדרת זכויותיהם בהסכם קיבוצי. זאת תוך שהיא מקפיאה את דיוני השכר בחברה ומנצלת את תקופת המו"מ כדי להנהיג נהלים חדשים בנושאים כגון נוכחות, נסיעות ועוד.

ועד עובדי מפעלי ים המלח בראשות ארמונד לנקרי הגיע אף הוא עם מזון ושתייה לעובדים השובתים בתחנה, במטרה להביע עימם סולידריות ולחזק אותם במאבקם להסדרת זכויותיהם.

מחברת נתג"ז נטען בתגובה: "עיצומים אלה מהווים הפרה בוטה מצד ההסתדרות את הסיכום אליו הגיעה החברה בתאריך 6.10.2016 עם ההסתדרות ועם נציגות העובדים. במסגרת סיכום זה הגיעו הצדדים להבנה על הפסקת עיצומי העובדים עד לתאריך 15.1.2017 בתמורה למספר צעדים בוני אמון מצד ההנהלה. בנושא קליטת עובדי הקבלן נדגיש שההסתדרות כבר הביעה את נכונותה להמשיך ולדון בקליטת עובדים אלה להעסקה ישירה במסגרת חברת בת ממשלתית של נתג"ז".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!